Kirjoittaja Aihe: Mielipide keskustelupalstoista  (Luettu 7932 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lars Mikael

  • Vieras
Mielipide keskustelupalstoista
« : 09.11.08 - klo:18:25 »
Nykyaikana, jolloin kirjeiden kirjoittaminen on lähes tyystin jäänyt pois, on sen tilalle tullut viestittely sähköpostin välityksellä sekä osallistuminen internetin kautta erilaisille keskustelupalstoille.

Nettisivuilla myös Jumalan kieltäjät yrittävät todistaa kristityille, kuinka ymmärtämättömiä nämä ovat uskoessaan sellaiseen, mitä ei voi ihmisymmärryksellä käsittää eikä todistaa  todeksi. He ajattelevat, että kun kaikki ihmeet, kaikki rukousvastaukset ja kaiken uskoon liittyvän voi todistaa ihmisjärjellä, ei siihen tarvita Jumalaa. Heille toisin sanoen on käsittämätöntä uskoa yliluonnolliseen - Pyhään. Heistä on käsittämätöntä odottaa Jeesusta takaisintulevaksi. Heistä koko Raamattu on käsittämätön kirja.

Internetin keskustelupalstoilla kirjoitetaan nimimerkillä. Nimimerkin taakse kätkeytyminen on helppo vaihtoehto varsinkin silloin, kun sanottava asia vaatii rohkeutta tai kun haluaa sanoa jotakin kyseenalaista. Vain harvat uskaltavat ilmaista itseänsä avoimesti ja rohkeasti. Murheellista on se, että uskonnollisillakin keskustelupalstoilla itsensä kristityksi tunnustavat saattavat helposti vesittää Raamatun totuuksia. Se, joka vetoaa Raamattuun luotettavana Jumalan Sanana, leimataan helposti omavanhurskaaksi, ääriuskovaiseksi tai jopa yksinkertaiseksi ja ymmärtämättömäksi ihmiseksi. Kuitenkin usein käy ilmi, ettei tällainen keskustelija tunne Raamattua eikä pidä sitä totena.

Harmillisinta tässä on, niin kuin aina muissakin vastaavissa tilanteissa elämän eri alueilla, että tällaiset mielipiteet muokkaavat asenteita. Pitää itse olla todella rohkea ja määrätietoinen puolustaessaan Jumalan Sanaa.

Meille ihmisille on helposti ominaista se, että jos  haluamme tulla hyväksytyiksi, hylkäämme sen, mitä ei arvosteta, ja kuljemme valtavirran mukana.

Wanhakin on arvokasta. Olen iloinnut Herättäjä-Yhdistyksen strategiasta (Körtti 2015), jossa ei ole unohdettu menneisyyttä. Tällä foorumilla se on useasti heitetty roskakoppaan.

Lars Mikael

jUHOMA4

  • Vieras
Re: Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #1 : 10.11.08 - klo:09:03 »
Wanhakin on arvokasta. Olen iloinnut Herättäjä-Yhdistyksen strategiasta (Körtti 2015), jossa ei ole unohdettu menneisyyttä. Tällä foorumilla se on useasti heitetty roskakoppaan.

Lars Mikael[/quote]
-------------------------------------------------------------------------------
Opiskeluaikana lähes 70 vuotta sitten, jouduin pitämään puheen eräässä juhlassa.   Sitä miettiessäni tie nousi pystyyn ja paperille ei syntynyt mitään.
Rohkaisin mieleni ja menin arvostetun opettajani Juho Kytömäen luo ja kerroin murheeni.   Hetken hiljaisuuden jälkeen Hän sanoi leppoiseen tapaansa.
" Kysyppä aikaisemmilta sukupolvilta, He kertovat sinulle .jne " Moni foorumille kirjoittaja tietää tämän kehoituksen lähteen.
Puhe on ainoa "hengellinenpuhe " jonka olen pitänyt. Pitkän työurani aikana tuo ohje on ollut kuitenkin ikäänkuin viitta makalla, kun olen ollut ulkona herännäisyydestä mertenkin takana. Vuotuiset herättäjäjuhlat ovat kuitenkin  palauttaneet porsaan joukkoon.
Lars Mikaeliin viitaten , nuorison olisi hyvä tutkia ja tutustua menneeseen,vanhaan aikaan. Sieltä kautta on helpompi omaksua ja hyväksyäkin nykyajan meno.

Jampelle terveiset,  sillä lausahduksella, jonka usein olemme kuulleet monen sanovan:
" Minut on rakastettu tämän ystäväkansan joukkooon "
Siihen joukkoon haluten tai haluamattaan, ei itsellä juuri ole sananvaltaa.
  terv.  Juhoma

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Re: Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #2 : 10.11.08 - klo:15:49 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Jampelle terveiset,  sillä lausahduksella, jonka usein olemme kuulleet monen sanovan:
" Minut on rakastettu tämän ystäväkansan joukkooon "
Siihen joukkoon haluten tai haluamattaan, ei itsellä juuri ole sananvaltaa.
  terv.  Juhoma



En aivan ymmärrä mikä on viestisi eli mitä haluat tällä sanoa?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

jUHOMA4

  • Vieras
Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #3 : 10.11.08 - klo:16:07 »
Jampe hyvä !  Sanoit, ettet ole körtti, etkä aijo ruvetakaan.
Olethan jo körttifoorumilla. Se on hyvä alku  :!:

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #4 : 10.11.08 - klo:16:23 »
Ei minulla ole mitään körttiyttä vastaan mutta olen ns. kierrokseni jo tehnyt eikä minulla ole intressiä varsinaisesti "olla" jotain/mitään.  Koen vieraaksi ja jossain mielessä vastenmieliseksikin ihmisen määrittelyn  uskonnollisessa mielessä. En koe itsekään tarpeelliseksi määritellä itseäni  suhteessa hengellisiin asioihin. Ymmärrän että tarkoitat tällä hyvää ja osoitat ystävällisyyttä, kiitos siitä!  :)
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #5 : 10.11.08 - klo:20:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Meille ihmisille on helposti ominaista se, että jos  haluamme tulla hyväksytyiksi, hylkäämme sen, mitä ei arvosteta, ja kuljemme valtavirran mukana.


Vaikka olenkin tehnyt elämäntyöni puhumalla ja kirjoittamalla tuhansia liuskoja tekstiä, olen aina lähtenyt siitä, että myyn vain työtäni en aivojani. Tarkoitan tällä sitä, etten ole koskaan kulkenut valtavirran mukana. Kuljen mieluummin vastavirtaan kuin myötävirtaan. Irtautuminen mainstreamsistä vaatii tietysti paljon eikä pelkästä itseltä vaan myös omaisilta ja ystäviltä. Uskon, että vastavirran kiiskejä on Suomessa enemmänkin. Enkä tarkoita niitä, jotka purnaavat aina vastaan.
Acta, non verba.

Lars Mikael

  • Vieras
Re: Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #6 : 10.11.08 - klo:21:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Vaikka olenkin tehnyt elämäntyöni puhumalla ja kirjoittamalla tuhansia liuskoja tekstiä, olen aina lähtenyt siitä, että myyn vain työtäni en aivojani. Tarkoitan tällä sitä, etten ole koskaan kulkenut valtavirran mukana. Kuljen mieluummin vastavirtaan kuin myötävirtaan. Irtautuminen mainstreamsistä vaatii tietysti paljon eikä pelkästä itseltä vaan myös omaisilta ja ystäviltä. Uskon, että vastavirran kiiskejä on Suomessa enemmänkin. Enkä tarkoita niitä, jotka purnaavat aina vastaan.

Hyvä niin. On hyvä kuunnella omaa sisintään. Valtavirrasta poikkeaminen tuo usein myös mukanaan leimatuksi tulemisen pelon. Siksi poikkeaminen vaatiikin rohkeutta. Tietynlaisen leiman otsaansa saaneena ei ole aina niin mukavaa. Riippuu tietenkin yksilöstä, kuinka tuohon leimautumiseen jaksaa suhtautua.

Lars Mikael

  • Vieras
Nettikeskustelusta
« Vastaus #7 : 11.11.08 - klo:16:57 »
Nettikeskustelusta: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/11/747543
Linkistä löytyy aiheeseen liittyviä videoita.

B.H.S

  • Vieras
Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #8 : 16.05.09 - klo:11:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"

Internetin keskustelupalstoilla kirjoitetaan nimimerkillä. Nimimerkin taakse kätkeytyminen on helppo vaihtoehto varsinkin silloin, kun sanottava asia vaatii rohkeutta tai kun haluaa sanoa jotakin kyseenalaista. Vain harvat uskaltavat ilmaista itseänsä avoimesti ja rohkeasti. Murheellista on se, että uskonnollisillakin keskustelupalstoilla itsensä kristityksi tunnustavat saattavat helposti vesittää Raamatun totuuksia. Se, joka vetoaa Raamattuun luotettavana Jumalan Sanana, leimataan helposti omavanhurskaaksi, ääriuskovaiseksi tai jopa yksinkertaiseksi ja ymmärtämättömäksi ihmiseksi. Kuitenkin usein käy ilmi, ettei tällainen keskustelija tunne Raamattua eikä pidä sitä totena.

Harmillisinta tässä on, niin kuin aina muissakin vastaavissa tilanteissa elämän eri alueilla, että tällaiset mielipiteet muokkaavat asenteita. Pitää itse olla todella rohkea ja määrätietoinen puolustaessaan Jumalan Sanaa.

Meille ihmisille on helposti ominaista se, että jos  haluamme tulla hyväksytyiksi, hylkäämme sen, mitä ei arvosteta, ja kuljemme valtavirran mukana.

Wanhakin on arvokasta. Olen iloinnut Herättäjä-Yhdistyksen strategiasta (Körtti 2015), jossa ei ole unohdettu menneisyyttä. Tällä foorumilla se on useasti heitetty roskakoppaan.

Lars Mikael


Sitä miettiessäni tie nousi pystyyn ja paperille ei syntynyt mitään.
Rohkaisin mieleni ja menin arvostetun opettajani Juho Kytömäen luo ja kerroin murheeni. Hetken hiljaisuuden jälkeen Hän sanoi leppoiseen tapaansa.
" Kysyppä aikaisemmilta sukupolvilta, He kertovat sinulle .jne " Moni foorumille kirjoittaja tietää tämän kehoituksen lähteen.
Puhe on ainoa "hengellinenpuhe " jonka olen pitänyt. Pitkän työurani aikana tuo ohje on ollut kuitenkin ikäänkuin viitta makalla, kun olen ollut ulkona herännäisyydestä mertenkin takana. Vuotuiset herättäjäjuhlat ovat kuitenkin palauttaneet porsaan joukkoon.
Lars Mikaeliin viitaten , nuorison olisi hyvä tutkia ja tutustua menneeseen,vanhaan aikaan. Sieltä kautta on helpompi omaksua ja hyväksyäkin nykyajan meno.
" Minut on rakastettu tämän ystäväkansan joukkooon "
Siihen joukkoon haluten tai haluamattaan, ei itsellä juuri ole sananvaltaa.

terv. Juhoma10.11.2008 09:03  

Tutustun, tutkin ja kuuntelen, terv. B.H.S

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Re: Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #9 : 16.05.09 - klo:19:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"

 

 Murheellista on se, että uskonnollisillakin keskustelupalstoilla itsensä kristityksi tunnustavat saattavat helposti vesittää Raamatun totuuksia. Se, joka vetoaa Raamattuun luotettavana Jumalan Sanana, leimataan helposti omavanhurskaaksi, ääriuskovaiseksi tai jopa yksinkertaiseksi ja ymmärtämättömäksi ihmiseksi. Kuitenkin usein käy ilmi, ettei tällainen keskustelija tunne Raamattua eikä pidä sitä totena.

Vielä kauheammalta tuntuu, kun tällainen keskustelija tuntee Raamattua, mutta ei pidä sitä totena.

Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Harmillisinta tässä on, niin kuin aina muissakin vastaavissa tilanteissa elämän eri alueilla, että tällaiset mielipiteet muokkaavat asenteita. Pitää itse olla todella rohkea ja määrätietoinen puolustaessaan Jumalan Sanaa.

Joskus tuntuu, että medialla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"

 Meille ihmisille on helposti ominaista se, että jos  haluamme tulla hyväksytyiksi, hylkäämme sen, mitä ei arvosteta, ja kuljemme valtavirran mukana.




Harvinaisen terävä huomio!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #10 : 18.05.20 - klo:16:41 »
Nykyaikana, jolloin kirjeiden kirjoittaminen on lähes tyystin jäänyt pois, on sen tilalle tullut viestittely sähköpostin välityksellä sekä osallistuminen internetin kautta erilaisille keskustelupalstoille.
Nettisivuilla myös Jumalan kieltäjät yrittävät todistaa kristityille, kuinka ymmärtämättömiä nämä ovat uskoessaan sellaiseen, mitä ei voi ihmisymmärryksellä käsittää eikä todistaa  todeksi. He ajattelevat, että kun kaikki ihmeet, kaikki rukousvastaukset ja kaiken uskoon liittyvän voi todistaa ihmisjärjellä, ei siihen tarvita Jumalaa. Heille toisin sanoen on käsittämätöntä uskoa yliluonnolliseen - Pyhään. Heistä on käsittämätöntä odottaa Jeesusta takaisintulevaksi. Heistä koko Raamattu on käsittämätön kirja.
 Internetin keskustelupalstoilla kirjoitetaan nimimerkillä. Nimimerkin taakse kätkeytyminen on helppo vaihtoehto varsinkin silloin, kun sanottava asia vaatiirohkeutta tai kun haluaa sanoa jotakin kyseenalaista. Vain harvat uskaltavat ilmaista itseänsä avoimesti ja rohkeasti. Murheellista on se, että uskonnollisillakin keskustelupalstoilla itsensä kristityksi tunnustavat saattavat helposti vesittää Raamatun totuuksia. Se, joka vetoaa Raamattuun luotettavana Jumalan Sanana, leimataan helposti omavanhurskaaksi, ääriuskovaiseksi tai jopa yksinkertaiseksi ja ymmärtämättömäksi ihmiseksi. Kuitenkin usein käy ilmi, ettei tällainen keskustelija tunne Raamattua eikä pidä sitä totena.
Harmillisinta tässä on, niin kuin aina muissakin vastaavissa tilanteissa elämän eri alueilla, että tällaiset mielipiteet muokkaavat asenteita. Pitää itse olla todella rohkea ja määrätietoinen puolustaessaan Jumalan Sanaa.
Meille ihmisille on helposti ominaista se, että jos  haluamme tulla hyväksytyiksi, hylkäämme sen, mitä ei arvosteta, ja kuljemme valtavirran mukana.
Wanhakin on arvokasta. Olen iloinnut Herättäjä-Yhdistyksen strategiasta (Körtti 2015), jossa ei ole unohdettu menneisyyttä. Tällä foorumilla se on useasti heitetty roskakoppaan.

Lars Mikael


Monta nimimerkkiä minulla on ollut foorumilla, peittääkseni todellisen minuuden.
Kun tein päätöksen että jos palaan foorumille, niin tulen kirjoittamaan omalla nimelläni.
Nyt jälkeenpäin en ole sitä katunut.
Välillä minun täytyy kyllä pyyteettömän rehellisesti hillitä keskustelua eräiden nimimerkkien kanssa.
Minulta  voi loppuu vuorovaikutus taidot.

Mitä todennäköisesti tilanne voisi riistäytyä käsistä, joutuisin vielä käräjille omaa tyhmyyttäni.

Vain harvat uskaltavat ilmaista itseänsä avoimesti ja rohkeasti.

Kiitos viestistäsi Lars Mikael:
« Viimeksi muokattu: 18.05.20 - klo:16:54 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #11 : 18.05.20 - klo:17:05 »
Kiitos ajatuksistasi, rohkeudestasi, arvostan!
Samoilla tunnoilla olen.
Kirjoitat nyt eri tavalla kuin takavuosina Benkkuna.
Voimia sinulle eteenpäin!   :039:

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #12 : 20.05.20 - klo:21:00 »

2008 aloitettu osio, kuka typerys näitä nostelee ja miksi ?
Tik toc.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #13 : 20.05.20 - klo:22:01 »
Körttifoorumin eniten avattujen aiheiden uudestaan avaamisten määrä.

Tämä vai tämä 122: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5282.msg236229#msg236229

Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret 12: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5263.msg235196#msg235196

Nyt 23: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5261.msg235122;topicseen#msg235122

Kirjoita runo XIX: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5115.msg226442;topicseen#msg226442

Jazz, rock tms... 42.osa: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5040.msg222724#msg222724

Wanha kevyt 58: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5299.msg237056;topicseen#msg237056

Körttibaari 12 Iloinen ja musiikkipitoinen, myös tosikoille: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5254.0

Urheiluhullut 13 erä: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5224.msg232776;topicseen#msg232776

Kävitkö kirkossa 23: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5219.0

Päivän ajatus 16: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5006.msg220734;topicseen#msg220734

Näiden sivustojen alla viestimäärät kasvavat päivästä toiseen. Minusta keskustelu aiheet ovat olleet huomattavasti 2006 syvällisempi kuin esimerkiksi 2017.
Sen kertoo jo yllä mainittujen viestiketjujen aiheet.
Hyvät lukijat ei kannata Körttifoorumia ottaa niin tosissa. Minusta tänne voi tulla käymään mutta ei kannata jumittua.
Itse henkilökohtaisesti en oikein saa mitään "sielun hoitoa", päinvastoin.
Lopuksi voin todeta että etsivä kyllä löytää yhteisön ( foorumin ). Joka mahdollisesti antaa etsijälle jotain mikä tyydyttää sitä nälkää mitä etsijä hakee.

Huomenna on Helatorstai 21.5.2020.



 

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Mielipide keskustelupalstoista
« Vastaus #14 : 21.05.20 - klo:16:53 »
2008 aloitettu osio, kuka typerys näitä nostelee ja miksi ?

Minusta ei ole ollut näkyvissä parempaa keskustelun aihetta.
Joten tulen nostamaan aina silloin  tällöin viestiketjuja vuosien varrelta, kun koen sen tarpeelliseksi.

Foorumin ylläpito päättäköön sen onko se suotavaa tai.

Toiseksi minusta on köyhyyttä nostaa samoista aiheista monta viestiketjua.
Körttifoorumin sivustolla oikealla yläkulmassa on : Haku.  
Se ei varmaan ole turhaan sivustolla palvelemaan  rekisteröityneitä nimimerkkejä.

Ps. Historiaa on hyvä välillä opiskella.