Keskustelu > Seuratupa

Kuka pääsee taivaaseen?

(1/16) > >>

Hanna:
Keskustelin erään helluntailaisen kanssa uskosta. Keskustelimme maltillisessa ja avoimessa hengessä esitellen omia ajatuksiamme. Hänellä tuntui olevan kova into käännyttää kaikki oikeaan uskoon ennen kuin kuolevat ja joutuvat helvettiin. Minä en näe asiaa näin ja sanoinkin sen hänelle, mutta perustellessani jouduin kehäpäätelmään.

Siis arvon oppineet ja asiasta tietävät :lol: Kuinkas asia on? Siis ihminen pelastuu yksin armosta, mutta osoittaako Jumala armoaan myös niille jotka hänestä eivät ole kuulleet? Ihminen on perisyntinen, mut pääseekö vastasyntyneet taivaaseen?

En myöskään muista, että valtionkirkolla ois mitään suuria "helvettiuhkailuja vääräuskoisille"eikä se kyllä luterilaisuuteen tai körttiläisyyteen oikein sovikaan. Mielipiteeni tiedän, mutta perustelut uupuu. Onko siis körttiläisydellä/valtionkirkolla asiasta linjaa ja ennen kaikkea miten se perustellaan? Ja toki kaikkien omat kommentitkin ja asian herättämät ajatukset on tervetulleita!

uskova:
En ole körtti enkä enää luterilainenkaan, mutta ajattelin vastata :)

Uskon, että vastasyntynyt on valmis taivaaseen Jumalan armosta sillä heidän on taivasten valtakunta. Samoin on Jeesus kuollut KAIKKIEN puolesta, joka tarkoittaa sitä että pelastuksen lahja on tarkoitettu KAIKILLE, Isä kutsuu KAIKKIA, mutta kaikki eivät halua ottaa vastaan lahjaa joka heille on tarkoitettu vaan he kieltäytyvät.

Vastasyntynyt lapsi ja siitä vähän vanhemmaksikin tultuaan ei vielä edes osaa kieltäytyä pelastuksen lahjasta jota hänelle tarjotaan, onhan hän muutenkin viaton kaikesta synnistä.

Sanoohan raamattu myöskin, että Jeesuksen kuoleman jälkeen "jokainen kärsii VAIN OMIEN SYNTIENSÄ TÄHDEN", ei vanhempiensa, isovanhempiensa tai muiden. VAIN OMIEN SYNTIENSÄ TÄHDEN.

Jeesus on kantanut myös nuo omat synnit anteeksiannon lisäksi, Hänen verensä puhdistaa meitä jatkuvasti. Emme myöskään ole synnin orjia, olemme kuolleet pois synnistä joten kuinka me vielä siinä eläisimme?

Jos kerran ihminen kärsii vain omista synneistään Jeesuksen kuoleman tähden ja pelastuksen lahja kuuluu kaikille, onko pienessä lapsessa syntiä joka veisi hänet kadotukseen ellei hän itse ole sitä tehnyt?

Kiitos Herralle Jeesukselle Kristukselle! Pieni lapsi on täysin viaton vanhempiensa ja sukunsa synteihin! Jeesus on kantanut ne, jotta lapsen ei niitä tarvitse kantaa.

Jumalan armo on niin suuri, Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti :)


Jeesus rakastaa meitä, Jeesus rakastaa varsinkin pieniä lapsia ja heidän kaltaisiaan!

Kuinka siis on?

Uskon, että pieni lapsi pelastuu, mutta jos he pelastuisivat jotka eivät kuule evankeliumia, silloinhan Jumala viisaudessaan ja rakkaudessaan olisi kieltänyt meitä kertomasta ilosanomaa eteenpäin!

Antakaamme Jumalan vaikuttaa meissä se, ettemme häpeä Herramme Jeesuksen ilosanomaa ja voimme rohkeudella sitä julistaa "sopivassa ja sopimattomassa" tilanteessa.


--- Lainaus ---2.Timoteuksen kirje:
4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
--- Lainaus päättyy ---

HeinoM:
Voitto Viron koira on luultavasti päässyt taivaaseen.

llwyd:
Mahatma Gandhi oli varmasti tietoinen kristinuskon sanomasta ja evankeliumin merkityksestä, mutta ei ottanut sitä sanomaa vastaan. Kovin monet suuntaukset ja lahkot kristikunnassa ovat tälläkin hetkellä sitä mieltä, että sielläpä sitten kärvistelee ikuisesti helvetin tulessa... Toisaalta jos vaikka Schindlerin listasta tuttu Amon Göth viimeisillä sekunneillaan palasi äiti kirkon helmoihin niin on sitten harppu kädessä Gandhin kärsimyksiä taivaan hattaralta katselemassa (vähän kuten teki eläissäänkin paitsi että harpun sijasta taisi olla metsästyskivääri kädessä). Suhtaudun äärimmäisen suurella epäluulolla kaikkeen kirkolliseen (tai lahkolliseen) dogmaan taivaasta, helvetistä ja pelastuksesta. Epäilisin, että jos jokin viesti on välittäessä korruptoitunut niin juuri tämä - kiusaus on liian suuri mille tahansa inhimilliselle organisaatiolle omia portinvartijan oikeudet ja avaimet. Ne ovat kuitenkin suuremmassa kädessä.

uskova:

--- Lainaus käyttäjältä: "llwyd" ---Mahatma Gandhi oli varmasti tietoinen kristinuskon sanomasta ja evankeliumin merkityksestä, mutta ei ottanut sitä sanomaa vastaan. Kovin monet suuntaukset ja lahkot kristikunnassa ovat tälläkin hetkellä sitä mieltä, että sielläpä sitten kärvistelee ikuisesti helvetin tulessa... Toisaalta jos vaikka Schindlerin listasta tuttu Amon Göth viimeisillä sekunneillaan palasi äiti kirkon helmoihin niin on sitten harppu kädessä Gandhin kärsimyksiä taivaan hattaralta katselemassa (vähän kuten teki eläissäänkin paitsi että harpun sijasta taisi olla metsästyskivääri kädessä). Suhtaudun äärimmäisen suurella epäluulolla kaikkeen kirkolliseen (tai lahkolliseen) dogmaan taivaasta, helvetistä ja pelastuksesta. Epäilisin, että jos jokin viesti on välittäessä korruptoitunut niin juuri tämä - kiusaus on liian suuri mille tahansa inhimilliselle organisaatiolle omia portinvartijan oikeudet ja avaimet. Ne ovat kuitenkin suuremmassa kädessä.
--- Lainaus päättyy ---


Uskon, että tuo ns. dogma löytyy raamatusta ettei minkään kirkkokunnan tai seurakunnan tarvitse omaa mielipidettään antaa.

Jumalan tahto on tiedettävästi että kaikki pelastuisivat, mutta kaikki eivät pelastu koska he eivät halua pelastua Jeesuksen kautta, ainoaa tietä. Osa taas ei kuule sanomaa koska "palomiehet" sammuttavat evankeliumin sanan ja kieltävät puhumasta niin kovalla äänellä, opettavat ettei sitä tarvitse kertoa ja että usko on yksityisasia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta