Kirjoittaja Aihe: Vapaaehtoinen paasto  (Luettu 6388 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Vapaaehtoinen paasto
« Vastaus #30 : 12.02.23 - klo:08:16 »
Pieni rukous riittää.

Mitä on pieni rukous? Hiljainen ja lyhyt rukous voi olla suuri. Se voi kummuta syvästi ahdistuneen ihmisen sydämestä ja saattaa saada ihmeitä aikaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Vapaaehtoinen paasto
« Vastaus #31 : 12.02.23 - klo:13:27 »
Hiljainen ja lyhyt rukous voi olla suuri.
Mutta siitä ei tarvitse kailottaa.  :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Vapaaehtoinen paasto
« Vastaus #32 : 12.02.23 - klo:13:48 »
Mikä se sellainen foorumi on jossa ei saa mistään puhua ? Nimeomaan henhellisistä asioistahan puhutaan hengellisissä areenoilla. Niin teet itsekin, ja lisäksi ivaat eri tavoin esiintyviä ihmisiä.   :018:

On eri asia kertoa itsestään kuin vaatia toisilta ! Molemmat ovat omia päätöksiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Vapaaehtoinen paasto
« Vastaus #33 : 13.02.23 - klo:04:29 »
Tämä nettikirjoittelu on siitä huanoa, kun niin heleposti syntyy monenlaasta ja suurta väärinkäsitystä, kun äkkiseltään laittaa ajatuksiaan riville. Sehän on nähty, että joku voi loukkaantua väärinymmärryksen vuoksi pahastikkin.

Tuskin Kalistajakaan halusi täälä mitään pahaa verta herättää, kun tuumasi: "Tällä foorumilla on tällä hetkellä - itseni lisäksi - muutamia foorumisteja, joille tekisi hyvää poistua v a p a a e h t o i s e s t i foorumilta joksikin aikaa. Pitää paasto. Oma(van)hurskaus pilkistää pahoin jo." Mainitsihan hän lauseessaan myös ittensä.
Kun ei näe kirjoittajan kasvoja, niin eihän voi tietää kirjoittajan tunnetilasta mitään. Siitä ei hyvää seuraa, kun sanoista otetaan aina kiinni kuin fariseus tai publikaani.
Politiikassahan tavataan joka sanaa, mitä poliittinen vastapuoli lausuu ja tartutaan vähäiseenkin asiaan, jolla taas voisi lyörä vastapuolta. Eduskunnan kyselytunnit ovatkin harvoin hyvää katsottavaa kauhean jankutuksen vuoksi.


Ei tiedä iun ei näe kasvoja,  muttei myöskään voi pitää mielessään joka tölväisyä.  Eihän niitä jaksa lukea, joka juttua,  en minä ainakaaan. 

Tuli vaan niin tympeä olo.  Taasko se aloittaa,  että on kuin hienokseltaisessa neuloasateessa-  J

ospa ei  mentäisi henkilökohtaisuuksiin,  vaikka puvun käyttöön, jos on kiinnostunut ekumeniasta, voi voi,  pysymällä poissa tieltä pääsee vähemmällä. 

Kai tässä taas rauhoitutaan, itse kukakin.   KAalistakoon ihan mitä tahtoo,  milloin tahtoo ja missä tahtoo,  eipä ole minun asiani,  vaan ihan omansa.   
« Viimeksi muokattu: 13.02.23 - klo:04:38 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Vapaaehtoinen paasto
« Vastaus #34 : 13.02.23 - klo:11:15 »
Mikä se sellainen foorumi on jossa ei saa mistään puhua ?
Körttifoorumilla on puhuttava körttiHengessä.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Vapaaehtoinen paasto
« Vastaus #35 : 13.02.23 - klo:11:54 »
Körttifoorumilla on puhuttava körttiHengessä.

Lieneekö tuollaista mörköä olemassakaan? Täällä keskstellaan herännäisyyden hengessä. Se tarkoittaa ilmapiiriä eikä mitään henkiolentoa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Vapaaehtoinen paasto
« Vastaus #36 : 15.02.23 - klo:14:29 »
Minä en usko kantakiria körttiläisyytehen vaan körttiHenkeen, joka meihin vaikuttaa tavalla tai toisella.
Aamen! KörttiHenki vaikuttaa meihin tavalla tai toisella.  :eusa_pray:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Vapaaehtoinen paasto
« Vastaus #37 : 16.02.23 - klo:19:25 »
Aamen! KörttiHenki vaikuttaa meihin tavalla tai toisella.  :eusa_pray:

En tiedä onko körttihenki vaikuttanut tai tiivistempoinen työ, mutta olen laihtunut täällä ollessani aika lailla.
Pömppävatsa on poissa ja energiaakin tuntuu olevan kuin ydinvoimalassa.

Suomessa taisin työssä päässä liian vähällä ja oireilin kyllä enempi siellä kaikenlaista.

Paasto kyllä kuitenkin on ollut mielessä.
Kun en ole löytänyt kivaa seurakuntaa tai rukouspiiriä missä käydä.
Suomalainen seurakunta Oslossa pitää liian harvoin messua.
Ihania ihmisiä kylläkin täynnä.

Mulle paasto taitaa olla omien asioiden ajamisia, vaikka ei pitäisi.
Tik toc.