Kirjoittaja Aihe: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan  (Luettu 3656 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Uneksin  olevani koiranpentu ja mieluiten rescuetapaus, jotta sisareni huomaisi että Leenakin on.   :kahvi: :kahvi:

Ehkä minusta tulee koiranpentu tai saan adoptiosisaren tai veljen.

Aion ihan itse ensimmäiseksi kysyä, haittaako jos poikkean edellyttäen että asun hotellissa, soitan läpi sisaren ja  veljen asemassa kasvaneet serkut Vainion perheestä ja lopetan pyytelyn, sillä minä en ole koira kuten ei neljä lastakaan. Kun kukaan ei tiedä mitä olen nyt tällä kertaa tehnyt väärin, kai tää johtuu siitä etten muuttanut Myllykoskelle.

Myllykoskella on idyllistä ja koirien kanssa olisi kiva poiketa kaffella --- nauroin ja suutuin kun jankutus jatkui ja käskin ottaa kahvin termariin
asumaan siellä jokirannassa  itse vuoden ilman kulkupeliä

(kun Jumala riisui ajokortoistakin ennen kuin  se ennätettiin myöntää kun olin hurauttaa kohtauksen saaneena rekan alle,  niin se herra kohtelee heitä jotka ainakin omasta mielestäni ovat ylpeitä ja kurituksen tarpeessa) 

ja tarvii särvintä ja lääkehoitoa vaikka äkkiämmin täältä kai pääsis ilman.   :kahvi: :kahvi:

Siis tulkohon sota/ ja  veriset vaatteet.

Meinaan selviytyä jos Luojani suo, ei yksikään täällä.   :kahvi: :kahvi: :kahvi:

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #1 : 19.11.22 - klo:08:19 »
Parhaiten unohtamalla itseni.Kun ajattelee mitä maailma on nykyisin, ovat omat kremppani peace of cake.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #2 : 19.11.22 - klo:14:25 »
Voimme vaikuttaa kaikkeen niin kamalaan varustautumalla vaikeisiin aikoihin. :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #3 : 19.11.22 - klo:20:41 »
Voimme vaikuttaa kaikkeen niin kamalaan varustautumalla vaikeisiin aikoihin. :eusa_pray:

Onnittelen, aiot siis selviytyä.  Olin joskus suorastaan varautumisen ruumiillistuma, jos käsitätte ollenkaan --- varauduin vaikeisiin aikoihin ja kuvittelin että vältän ne sillä lailla.  Onhän täällä saatu lukea listoja kuinka sitä ja miten tätä.

No, taaksepäin katsellen mikään ei mennyt yhdenkään varautumissuunnitelman mukaisesti. 

-----------------

Lopun perin pääsin toteen, etteihän tässä näihin varauduttu mitä tuli.  Dietricus Docens sitten, kun törmäiltiin silloin kun sain päähäni opiskella teologiaa,  kai vissiin opetti tästä jotakin. 

Hänen elämässään joks kaikki meni vituralleen.  Osasyy, ja ainut syy kuolemaan kieltämättä olivat natsit, mutta perehtyessäni hänen ainoaan säilyneeseen dosentuuriajan luentoonsa, kirjoihinsa. kelvollisiin biografioihin (ei niihin uskovaisten siirappeihin täydellisistä kristityistä tai aikamme marttyyreista) järkytyin ja itkin kai ensimmäisen kerran elämässäni mutta sitten niin, että piti niistää kylpypyyhkeeseen... 

Hän oli vapautumaisillaan. 
Hän oli saamaisillaan oikeudenkäynnin. 
Kierrettiin Buchenwaldit ja natsien päämajan kellarit.

Hitelr kukistui, Saksa vapautui. 

Canariksen vastarintaliike kaikkineen  oli jo hyvillään ja kiitollinen vapautumisestaan. Myös Docens. Kun pyysivät, piti ensin toisille joilla oli sama ajatus kun, vastarintamiehetkin varautuivat kaikkeen,  jumalanpalveluksen. 

Sitten pyydettiin naapuritaloon pitämään sama panttivangeille, ja kun hän oli aloittanut, kaksi siviilipukuista miestä saapuu:  Vanki Bonhoeffer, seuratkaa, ja tästä tiesi kaiken varautumisen, kaiken toivon turhaksi.   

Tämä on loppu, hän sai sanottua salaa vankitoverille, toimittakaa tieto Canterburyn arkkipiispa Bellille ---  Englannin kautta oli ainoa toivo saada tieto välitetyksi omaisille --- Minulle uuden alku.

....................


Ei mihinkään taida pystyä varautumaan.  Maan matosista olemme lukeneet riittävästi typerää jaaritusta. Docens oli kaikkea muuta kuin ylpeä mies, viimeinen näky hänestä jäi vartijan muistiin, Flossenbûrgin keskitysleirin kuolemansellissä  hirttämistään odottaessaan tämä yhä nuori mies, kaikki unelmat murskana, tavattiin polviltaan, hartaasti rukoilemassa. 

Jumala toivoo, niin hän jokseenkin ajatteli meidän kohtaavan kaiken kristittyinä, rohkeasti, suoraselkäisinä.  Ainakin hän täytti viimeisen toivomuksensa:  Hän näytti vangitsijoilleen, kuinka kristitty kohtaa kuoleman.  Häntä ei tarvinnut raahata hirttolavalle, hän käveli sille itse, antoi pyövelin asettaa köyden kaulaansa ja kuoli nopeasti. 

Dietricus on erinomaista seuraa, kun purkaa varustuksiaan.  Ne murtuvat kaikissa tapauksissa, sillä elämää   e i   v o i   h a l l i t a. 

« Viimeksi muokattu: 19.11.22 - klo:20:49 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #4 : 20.11.22 - klo:14:14 »
Olin joskus suorastaan varautumisen ruumiillistuma,
Tarkista, onko varautumisesi riittävällä tasollla  https://72tuntia.fi/   :icon_xmaslol:



Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #5 : 20.11.22 - klo:16:40 »
Mitä sitten tehdään, kun se 73. tunti alkaa?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #6 : 23.11.22 - klo:10:03 »
Käydään kaupoilla ja aloitetaan alusta    :repee2:   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #7 : 28.11.22 - klo:14:55 »
Mitä sitten tehdään, kun se 73. tunti alkaa?
Pelastuslain mukaan viranomaiset varautuvat toimimaan kaikessa kamalassa vaikeassa ajassa. Muun muassa kunnat varautuvat poikkeusaikoihin ostamalla kenttäkeittimiä.  :icon_xmaslol:

Lähteet

Poikkeusolot
https://pelastustoimi.fi/pelastustoimi/varautuminen/poikkeusolot

Kunnat varautuvat poikkeusaikoihin – kenttäkeittimiä ostetaan kymmenillä tuhansilla euroilla
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7453a104-b80a-4683-869a-7c30809903cf

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #8 : 28.11.22 - klo:15:10 »
Ehdottaisin kuitenkin sitä lähikaupassa poikkeamista,  juuri sillä tunnilla.  Samalla voi vilkaista, ettei koltoa päässyt Disperin tai laastarit loppumaan, ja kurkkukipu saattaa tarttua vaikka jo ennen sitä kolmea täyttä vuorokautta.  Oireet puhkeavat itämisajan jälkeen ja joskinn se useastiu on lyhyempi niin saattaapi olla pitempikin. 

Kansalainen!  Tee velvollisuutesi, sillä jonoista tulee muutoin yltiöpitkiä. 

Käy kaupassa!  Muista reseptilääkkeesi, niistä ei kukaan huomauta ikinä missään!  Hanki erillinen hätädosetti! 

Muista mustaherukkamehu, mieleisesi nuhatippa ja kuumetta alentava, lapsiperheille lapsi erityishuomioiden. 

Liimaa varavirtalähteen läheisyyteen sen käyttöohje, hätänumero ja säilytä kännykkääsi aina käden ulottuvilla, mieluiten vyölaukussa, ellet omista, ompele tai virkkaa, ellet osaa, etsi lähin osaaja. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #9 : 09.12.22 - klo:21:25 »
Tämä auttaa, kun ei omavoimaisuus ja ymmärrys ei riitä.

Isä meidän
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #10 : 10.12.22 - klo:13:56 »
Ehdottaisin kuitenkin sitä lähikaupassa poikkeamista,  juuri sillä tunnilla.  Samalla voi vilkaista, ettei koltoa päässyt Disperin tai laastarit loppumaan, ja kurkkukipu saattaa tarttua vaikka jo ennen sitä kolmea täyttä vuorokautta.  Oireet puhkeavat itämisajan jälkeen ja joskinn se useastiu on lyhyempi niin saattaapi olla pitempikin. 

Kansalainen!  Tee velvollisuutesi, sillä jonoista tulee muutoin yltiöpitkiä. 

Käy kaupassa!  Muista reseptilääkkeesi, niistä ei kukaan huomauta ikinä missään!  Hanki erillinen hätädosetti! 

Muista mustaherukkamehu, mieleisesi nuhatippa ja kuumetta alentava, lapsiperheille lapsi erityishuomioiden. 

Liimaa varavirtalähteen läheisyyteen sen käyttöohje, hätänumero ja säilytä kännykkääsi aina käden ulottuvilla, mieluiten vyölaukussa, ellet omista, ompele tai virkkaa, ellet osaa, etsi lähin osaaja.
Entäpä, jos vihollinen iskee sähkönsiirtojärjestelmiin ja tietoliikenneyhteyksiin, jolloin ruuan valmistaminen hankaloituu, jääkaappi ja pakastin sulavat, vessa ei vedä, hanasta ei tule vettä tai se on saastunut, netti ei toimi, lämmitys ei toimi, julkinen liikenne on pysähtynyt, kaupat sulkevat ovensa tai niistä loppuu tavara, autoa ei pysty tankkaamaan, lääkkeitä on hankalaa saada tai ne loppuvat apteekista, maksukortit eivät toimi ja niin edelleen? :icon_xmaseek:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #11 : 10.12.22 - klo:16:44 »
Entäpä, jos vihollinen iskee sähkönsiirtojärjestelmiin ja tietoliikenneyhteyksiin, jolloin ruuan valmistaminen hankaloituu, jääkaappi ja pakastin sulavat, vessa ei vedä, hanasta ei tule vettä tai se on saastunut, netti ei toimi, lämmitys ei toimi, julkinen liikenne on pysähtynyt, kaupat sulkevat ovensa tai niistä loppuu tavara, autoa ei pysty tankkaamaan, lääkkeitä on hankalaa saada tai ne loppuvat apteekista, maksukortit eivät toimi ja niin edelleen? :icon_xmaseek:

Eihän tämä enää ole mikään 'entäpä jos'. Näinhän vihollinen on Ukrainassa toiminut. Meidän on siis ystävinä toimittava ukrainalaisten tukemiseksi niillä keinoilla ja varoilla, joita meillä on.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #12 : 10.12.22 - klo:18:26 »
Eihän tämä enää ole mikään 'entäpä jos'. Näinhän vihollinen on Ukrainassa toiminut. Meidän on siis ystävinä toimittava ukrainalaisten tukemiseksi niillä keinoilla ja varoilla, joita meillä on.
Microsoft varoittaa, että Venäjän organisoimat kyberhyökkäykset jatkuvat läpi talven, ja niitä kohdistetaan niin Ukrainan infrastruktuuriin kuin eurooppalaisiin Nato-maihinkin. Microsoftin mukaan Euroopan tulisi varautua useisiin Venäjän kyberhyökkäysrintamiin talven kuluessa. :icon_xmaseek:

Lähde

Microsoft varoittaa: Näin Venäjä iskee Nato-maihin talvella
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/microsoft-varoittaa-nain-venaja-iskee-nato-maihin-talvella/4c200399-b346-4a00-9195-7c2237806d40

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #13 : 11.12.22 - klo:15:18 »
Tämä auttaa, kun ei omavoimaisuus ja ymmärrys ei riitä.
Aamen! Körttiläinen omavoimattomuus ja ymmärtämättömyys ovat kokonaan Jumalan työtä.  :icon_xmaslol:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #14 : 11.12.22 - klo:16:11 »
Sinäkö naurat Jumalan töille  ?                   :'(
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)