Olihan Taisto itse. Taideteollisessa olin seurannut taistolaisuutta läheltä eikä se pelottanut, toisinaan huvitti. Eivät näyttäneet vastustavan kapitalismia läheskään sillä innolla kuin revisionisteja. Henkilöinä monet kapinoivat varakkaita ja valkoisia vanhempiaan vastaan. Kurssitovereista tulipunaisimman isä oli ollut SS-joukoissa.
No niin, missä´olemmekaan

. Juu. Olin silloin vasta 12v, kun kotiin soitettiin ja haluttiin puhelimeen toista vanhemmistani ja uhkaukset olivat ikäviä lapsen korvaan --- kun on opettanut imperialismia neuvostovastaista meinnkiä alkoululaisille. Kysyin äidiltä, mitä ihmettä ja kummaa.
Noh oli käsitelty Pohjoismaat ja kun se oli hieman levoton luokka levottomassa koulussa, äiti antoi usein lasten lähteä vain juttelemaan kun ne teki sitä kuitenkin ja näin ne saatiiin juttelemaan tunnin aiheesta., No ne puheli lopulta missä maassa asuisivat ja kysyi ope, missä sie ja äiti vastasi ehkä Norjassa kun hämn on sinne aina halunnut matkustaakin niitten tunturien ja vuionojen takia.
Mikä siinä on neuvostovastaista kysyin, äiti sanoin että hän hölmö unohti että sehänm pahus on NATO maa. Ja nyt ne tekee hänestä jos mitä julkaisuja ja toimuttaa ties mitä --- eikä lapsi käsityä, ettei ne saa äitiä virastaan eikä etenkään voi häiritä muuten eikä tehdä minulle ja siskolle mitään. . Mitäs nyt, kysyin. Minä menen tapaamaan niitä, äitee sanoi, ja näin kyllä, ettei se ihan huoleton reissu ollut. Hän meni ja sano olevansa ihan in corpore se hirveä neuvostovatainmen jne. päivää. Olivat sitten vähän noloja. Hän ei kysynuyt saako tulla vaan meni.
Ääääh, ja mitä minä tätä sinulle selitän. Totta mooses ja minä sen tiesin ja kaikki tiesi Sinisalon veljekset. Oli niin Taisto itse kotkalainen kuten veli Veikko joka sai mun lankeamaan loveen kun kävi kouluissa keikoilla, lausui meillä Moreenia ja mitä Riitta-mummi hänetsä kirjoittaa, yhdyn yli tuhatprosenttisesti. En ole kokenut mitään aivan yhtä mahtavaa.
Etkä sinä tietenkään pelännyt, kun olet kaikessa urheampi viisaampi ja parempi ihminen. Tiedät kaikesta kaiken ja minä tunnustan sen nöyränä edessäsi.
Voitaiusiinko tämä lopettaa tähän?