Keskustelu > Yleinen keskustelu

Mitä sinä haluat lukea Yty-lehdestä?

<< < (2/2)

minttu:
Minä lukisin mielelläni ajankohtaisuuksia (niin mahdollista kuin se hieman harvemmin ilmestyvässä lehdessä onkin). Siis asioista ja ilmiöistä, jotka ovat pinnalla suomalaisten / maailman nuorten elämässä juuri nyt.

Siis joku tällainen "körttinuori tutkii ja analysoi" -palsta. Tähän tyyliin on ollut juttuja; on pohdittu kasvissyöntiä jne vuosien varrella. Siis samaa rataa!

Haastava voisi olla juttusarja, jossa käytäisiin läpi muita herätysliikkeitä ja vaikka vapaita seurakuntiakin: toimituskunnat menisivät vieraiksi johonkin lähellä järjestettävään tilaisuuteen (esim. pohjois-pohjanmaalle lankeaisi taatusti lestadiolaisuuden tutkiminen..), istuisivat, kuuntelisivat ja haistelisivat. Ehkä vaihtaisivat pari sanaa vakiokävijöiden kanssa. Ja kirjoittaisivat raportin siitä, mitä kuulivat ja näkivät, ja kertoisivat meille muille, mistä ei puhuttu (sekin voi joskus olla tärkeää). Mikä oli tuttua, mikä outoa.

No, tässäpä pari ajatusta. En ole yltiötiiiviisti viime vuosina Ytyä lukenut, joten saatan toistella jonkun toisen ideoita.

Kristian:

--- Lainaus käyttäjältä: "minttu" ---Haastava voisi olla juttusarja, jossa käytäisiin läpi muita herätysliikkeitä ja vaikka vapaita seurakuntiakin: toimituskunnat menisivät vieraiksi johonkin lähellä järjestettävään tilaisuuteen (esim. pohjois-pohjanmaalle lankeaisi taatusti lestadiolaisuuden tutkiminen..), istuisivat, kuuntelisivat ja haistelisivat. Ehkä vaihtaisivat pari sanaa vakiokävijöiden kanssa. Ja kirjoittaisivat raportin siitä, mitä kuulivat ja näkivät, ja kertoisivat meille muille, mistä ei puhuttu (sekin voi joskus olla tärkeää). Mikä oli tuttua, mikä outoa.

--- Lainaus päättyy ---


Kannatan. Tämä on erinomainen idea.

Johannes:
Jos joku vielä valaisisi, että mikä on yty?  :oops:

Liisa:
Nuori Yty on Herättäjä-Yhdistyksen nuorisotyön lehti, jonka nuoret itse alueittain suunnittelevat ja toimittavat. Ilmestyy tätä nykyä 7 kertaa vuodessa.

Johannes:

--- Lainaus käyttäjältä: "Liisa" ---Nuori Yty on Herättäjä-Yhdistyksen nuorisotyön lehti, jonka nuoret itse alueittain suunnittelevat ja toimittavat. Ilmestyy tätä nykyä 7 kertaa vuodessa.
--- Lainaus päättyy ---


Kiitti! Niin kun en ole jäsen, niin en tiedä mistään mitään. Kirjastolla olen sen "normaalin" jäsenlehden käynyt lukemassa silloin tällöin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta