Kirjoittaja Aihe: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15  (Luettu 18832 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #135 : 27.11.22 - klo:07:27 »
O Come O Come  Emmanuel  !

https://www.youtube.com/watch?v=7xtpJ4Q_Q-4

                 
     1. Adventtikynttilä syttyy

Sopiiko sanoa, että tämä virsi on narsistinen? Minusta ei, mutta yleensä moni täällä on eri mieltä kanssani ja sanoa jotakuta, ilman syytä, narsistiksi on kauniisti tehty, erityisesti jos hän on kääntänyt siionin virsiä tai pitkän tauon jälkeen ystävällisesti ilmoittanut niiden nykysijainnin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #136 : 27.11.22 - klo:11:58 »
O Come O Come  Emmanuel  !

https://www.youtube.com/watch?v=7xtpJ4Q_Q-4

                 
     1. Adventtikynttilä syttyy

Kiitos!  Pitkistä ajoista kävin messussa, tästä tulee joks tasan seitsemänkö vuotta ja Malmilla kanttori lauloi tämän, lopuksi kävin pyytämässä nuotin.  On eräs kauneimmista ja rakkaimmista ja oli ilo kohdata täällä ensimmäiseksi. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #137 : 27.11.22 - klo:15:35 »
Mukavaa että pääsit messuun ja veisaamaan Hoosiannaa. Minä en kai enää pääse joulukirkkoonkaan, en ehkä edes ensi sunnuntain seuroihin.

Ne parin viikon takaiset kaatuminen ja putoaminen ovat koituneet nyt lisääntyviksi rytmihäiriöiksi. Olin tosi tiukoilla kun kovissa kivuissa hoidin huushollia sen minkä kykenin. Nukkuminen oli myös vaikeaa, ja näinhän aina on, että kun esim. tenttikausista tytär aikoinaan pääsi kotilomalle, hän sairatui flunssaan oitis.
Samoin minulla, venymisen jälkeen tulee lama.Sitä ei myöskään helpota foorumin ilmapiiri nyt joulun alla.

Minulle tuo O Come Emmanuel tuli tutuksi vasta jokunen vuosi sitten ranskalaisesta tv-sarjasta. Se kertoi katolisista pappiskoululaisista monipuolisesti - ja -värisesti .

Yksi juonen käänne kertoi ( muka ) tämän vanhan sävellyksen löytyneen nuotti-arkiston pohjalta. Sen sitten eräs musikaalinen pappiskokelas sovitti nuorisokuorolle. Sen esitys oli suuri menestys yhteisössä, ja minut se hurmasu.

Siitä on lukuisia tallenteita. Valinta on sitten jokaisen mielen mukainen.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #138 : 27.11.22 - klo:16:04 »
Sopiiko sanoa, että tämä virsi on narsistinen? Minusta ei, mutta yleensä moni täällä on eri mieltä kanssani ja sanoa jotakuta, ilman syytä, narsistiksi on kauniisti tehty, erityisesti jos hän on kääntänyt siionin virsiä tai pitkän tauon jälkeen ystävällisesti ilmoittanut niiden nykysijainnin.

Sopii ilmeisesti sanoa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #139 : 27.11.22 - klo:18:09 »

Ne parin viikon takaiset kaatuminen ja putoaminen ovat koituneet nyt lisääntyviksi rytmihäiriöiksi. Olin tosi tiukoilla kun kovissa kivuissa hoidin huushollia sen minkä kykenin. Nukkuminen oli myös vaikeaa, ja näinhän aina on, että kun esim. tenttikausista tytär aikoinaan pääsi kotilomalle, hän sairatui flunssaan oitis.
Samoin minulla, venymisen jälkeen tulee lama.Sitä ei myöskään helpota foorumin ilmapiiri nyt joulun alla.

Olen huolissani,  sekä kivuista että rytmihäiriöstä, kun saisit pian molempiin avun, kipu nostaa verenpainetta ja on siten jo vaarallinen, eikä ainoastaan vaivalloinen.  Eikä unettomuus ainakaan auta.

Olen samaa mieltä ilmapiiristä, yritän  :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:

Avaja porttis, ovesi
käy herraas vastaan nöyrästi
kun itse Taivaan kuningas
sun tahtoo olla vierahas
Suo ilovirtes kaikua
on siitä riemu Taivaassa
nyt olkoon kiitos Jeesuksen
kun saapuu luokse syntisen.

Autuas kansa, kaupunki
kuhunka Jeesus tuleepi
siell aina rauha, rakkaus
joss¨Jeesuksen on asumus.
Hän tullessansa neuvon tuo
vaivoissa, töissä avun suo
Nyt olkoon kiitos Jeesuksen,
kun saapuu luokse syntisen.   (tais tulla 1938 virsikirjan sanat)
« Viimeksi muokattu: 27.11.22 - klo:18:20 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #140 : 27.11.22 - klo:18:27 »
Kiitos taas. Olen saanut ennenkin hyviä neuvoja.  Soitan huomena Avosairaanhoitajalle, senkin takia että olen itse lisännyt Metoprolorin puolikkaan kokonaisen lisäksi.
Lisäksi menee Amlodibin ja Diovan ja tietenkin Janumet ym. muihin sairauksiin.

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #141 : 28.11.22 - klo:03:57 »
Kiitos taas. Olen saanut ennenkin hyviä neuvoja.  Soitan huomena Avosairaanhoitajalle, senkin takia että olen itse lisännyt Metoprolorin puolikkaan kokonaisen lisäksi.
Lisäksi menee Amlodibin ja Diovan ja tietenkin Janumet ym. muihin sairauksiin.

 :039:

Voin minäkin antaa hyvän neuvon. Valehtelit, että viisveisaaja oli pyytänyt anteeksi törkeistä posteistaan. Olen lukenut koko ketjun monta kertaa eikä hän ole kirjoittanut muuta kuin selvennystä ensimmäiseen epäselvämpään postiin, että hän todella tarkoitti sitä pahaa, jota olisi voinut mahdollisesti vain aavistaa. Annan neuvon, että lakkaat valehtelemasta julkisesti. Mikäli velehtelusi liittyy minuun, pyydän kohteliaasti, että lakkaat tekemästä sitä kokonaan. Sinun on pakko käyttää itsekontrollia, sillä ylläpito tässä foorumissa itse valehtelee kuinka kerkeää. Väitti, ettei ole sulkenut ketjuja pitkään aikaan ja silloin vain kun on enemmän kuin 150 postia ja lisää että "jatkuu muualla." Hän sulki ketjun eilen, kun ei viitsinyt puuttua sinun valehteluusi. Niin se, että olette molemmat valehtelijoita voi olla sinulle rohkaisua tässä foorumissa, mutta se ei esitä sinua hyvässä valossa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #142 : 28.11.22 - klo:07:45 »
Kiitos taas. Olen saanut ennenkin hyviä neuvoja.  Soitan huomena Avosairaanhoitajalle, senkin takia että olen itse lisännyt Metoprolorin puolikkaan kokonaisen lisäksi.
Lisäksi menee Amlodibin ja Diovan ja tietenkin Janumet ym. muihin sairauksiin.

 :039:

Kun muistat kertoa niistä kivuista ja kun se ehtisi kuulla rytmihäiriöistä,  muun lisäksi mitä on.  Muista Leenaa,  ajattelen sinua!   :kahvi: :kahvi: :kahvi:   


Tähän olison laittanut  Bachin Jouluoratoriosta sen palasen, "Jauchzet, frolocket"  jos osaisin mutta jos joku etsisi, olisi mukavaa, Riitalle voimaksi tähän päivään  ! 

Kuten jokaiselle, joka täällä tänään liikuskelee, likee, kirjoittaa tai vain katsoo mitä tänne on tullut.  Minulta saattaa kulua välistä pari vuottakin etten käy, silloin on vain  töitä tei en ole terveenä.
« Viimeksi muokattu: 28.11.22 - klo:07:55 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #143 : 28.11.22 - klo:07:54 »
Linkitetää Bachin oman kuoron laulua: https://www.youtube.com/watch?v=MVewzMm1uts

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #144 : 28.11.22 - klo:08:09 »
Linkitetää Bachin oman kuoron laulua: https://www.youtube.com/watch?v=MVewzMm1uts

Eikös ole yleistä täällä, että kun linkitetään, niin julistetaan narsistiksi ihminen, joka jättää linkin? Vai päteekö se sääntöjen mukaan vain minulle?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #145 : 28.11.22 - klo:08:20 »
Eikös ole yleistä täällä, että kun linkitetään, niin julistetaan narsistiksi ihminen, joka jättää linkin?

Onko täällä kukaan muu julistanut ketään miksikään kuin sinä? Kovin yleiseksihän sinä olet tuon tehnyt viime päivien mittaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #146 : 28.11.22 - klo:08:23 »
Kiitos Leena ja Pena. Tilasin juuri puhelun Avoisairaanhoitoon. Se kestää kauan, sillä kaikki viikonlopunna huonovointiset soittavat maanantai-aamuna.

Odottelen yksin. Matti vei auton Vääksyyn katsastushuoltoon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Klassinen musiikki, hengelliset laulut ja virret, osa 15
« Vastaus #147 : 28.11.22 - klo:08:50 »
jatkuu osassa 16
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi