Keskustelu > Seuratupa

Ortodoksisuus 3

<< < (26/29) > >>

juhani:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 23.10.22 - klo:17:27 ---Suomalaisuus on ristiriita herkän taiteilijan sielussa. Se tekee vaurioita, mutta tuottaa hienoa t a i d e t t a. Etenkin kirjalijat kärsivät alkoholismista tms.

Yhä on tiettyjä vaatimuksia olla suomalaistyyppinen.  Ole suoraselkäinen, rehellinen, ahkera, taitava käsistä ja osaava päästäsi. Älä puhu, älä näytä tunteitasi, älä purnaa.
Vierasmaalaisten vihaaminen on liki vaatimus. Rajat kiinni, aseet esiin ym.

Kouluttaudu yliopistossa, ota iso asuntolaina ja sähköauto pitää olla nyt.

Jos kaveri on piirunkaan erilainen niin jo ala-asteella alka kiusaaminen.
Individualistit on kakkos-kansalaisia, samoin feministit. ym, ym...

--- Lainaus päättyy ---

En pysty elämään taiteellista elämää. Olin suoraselkäinen, rehellinen, tosin laiska, poropeukalo, en minua syöttää tarvinnu, puhelias, tunteikas ja aina purnaava. Olen käynyt yliopiston, mutta kakkoskansalaisena vaikka minä olenkin individualisti ja feministi, mutta minä olen säilynyt  kiusaamiselta. Voi olla, että Riitta-mummi sarkastisoi suomalaista miestä tai naista. PS. Ei tarvi asuntolainaakaan.

Riitta-mummi:
Vain vähän sarkasmia. Ivaa ei yhtään.

Tunnen itseni , olen suomalainen.         :039:

juhani:
 :eusa_clap:

Leena:

--- Lainaus käyttäjältä: luterilainen - 24.10.22 - klo:12:01 ---Aamen, Ortodoksikirkko on patriarkaalinen kirkko, mutta onneksi herännyt tumma ystäväkansa on individualistinen ja feministiteologinen joukkoonsa rakastava yhteisö, joka tarkastelee kristinuskon historiaa ja Raamattua naisnäkökulmasta.  :eusa_pray:

--- Lainaus päättyy ---

Älä höpötä.

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja - 01.10.22 - klo:14:13 ---En voi ymmärtää luterilaiskiaisen taputtelua kuolleile kenraaleille.

Sotamenestystä toivon Ukrainalle.

--- Lainaus päättyy ---
Ukrainan mahdollisuus selviytyä riippuu ukrainalaisten kyvystä aiheuttaa hyökkääjälle mahdollisimman suuret tappiot.  :eusa_pray:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta