Keskustelu > Kirjoitelmia ja päiväkirjoja-herännäisyyden hengessä

Muistelus Lapuanjoen varrelta 4

<< < (3/19) > >>

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: 1944 - 09.04.21 - klo:20:39 ---Annan suuren arvon Sinulle, kun näitä videoita viitsit latailla :039:

--- Lainaus päättyy ---
:039:

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: 1944 - 09.04.21 - klo:09:50 ---Kauhavan lentokenttä on pyörinyt mielessäni.

--- Lainaus päättyy ---
Lentokoulutusta Kauhavalla 1962-1963 Lentoupseerikurssi 34 (LntUK 34). Kuvissa Pyry nostetaan jalustalle suoraan viimeiseltä lennoltaan, mukana myös Saab Safir, Fouga Magister ja jopa Ilyushin 28 Kauhavalla 1960-luvun alussa. Kuvaus: Matti Nurminen

 https://www.youtube.com/watch?v=u63ARXyGhVs

1944:
Nelisen vuotta kannoin sinisiä ilmavoimien vaatteita, ensin kadettina ja sitten luutnanttina. En juurtunut siihen joukkoon, vaan halusin harmaisiin vaatteisiin ja se järjestyi Ouluun. Aselaji valittiin ensimmäisen opintovuoden paremmuusjärjestyksessä, että minulle se oli helppo juttu.
Olen aina ollut sellainen oman tieni kulkija, mutta tulin matkoillani varjelluksi.

Riitta-mummi:
Matti näki filmin, tunsi koneet joita oli lentomekaanikkona huoltanut. Oli ollut myös lennoilla mukana.

 Minä tunnistin konehallin samalaiseksi jossa olimme Juhannustansseissa n. 1966-67

Kuvista Matti ei tunnistanut tuttuja, mutta aika oli oikea.

Kauhavan jälkeen hän siirtyi Satakunnan lennostoon Poriin apumekaanikoksi.

1944:
Terveiseni täältä Matillesi. Sanoisin, että hän sai korkeatasoista koulutusta varusmiehenä. Itse koulutin lentosotamiehiä tutka-asemapalveluun. Koulutusaika oli vain kaksi viikkoa, kun miehet sitten lähetettiin asemille.

Olisihan minustakin joku rättilentäjä vissiin tullut, kun kävin tähtärikurssin teoriajakson ja olin pakettina Saab Safirissa muutaman kerran. Majuri moitti minua, että minusta haisee etulinjan poteron hiki. Olin siis maavoimissa ollut varusmiehenä. Tällaista oli motivointi analogisen ajan intissä silloin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta