Keskustelu > Yleinen keskustelu

Kirkossa käyminen?

<< < (2/3) > >>

Emerentia:
Eikös se ole suorastaan suotavaa? Körttiläisyys on hyvin kirkollinen herätysliike.

Teme:
Minusta körttiläisyys on ihanan kirkollinen herätysliike! Saa käydä seuroissa ja jumiksessa. Ei tarvi etukäteen katsoa, onko pappi nainen, mies, hetero vai homo. Kunhan pappi nyt vaan nuo kaksi edellä mainittua asiaa tekee edes jollain murteella kohdalleen. ;) Ja seuroissakin saa käydä, eikä joudu ekana "oletko uskossa"-kyselyn kohteeksi. Nautin siis koko kirkollisveron edestä kirkon palveluksista. Hullu ei ole se, joka maksaa, vaan se, joka ei käytä palveluita hyväkseen.

Teme

mies valaan vatsasta:

--- Lainaus käyttäjältä: "Teme" ---Minusta körttiläisyys on ihanan kirkollinen herätysliike! Saa käydä seuroissa ja jumiksessa. Ei tarvi etukäteen katsoa, onko pappi nainen, mies, hetero vai homo. Kunhan pappi nyt vaan nuo kaksi edellä mainittua asiaa tekee edes jollain murteella kohdalleen. ;) Ja seuroissakin saa käydä, eikä joudu ekana "oletko uskossa"-kyselyn kohteeksi.
--- Lainaus päättyy ---


Samaa mieltä. Jos on muuta mieltä niin eihän kirkkoon tai seuroihin ole mikään pakko mennä. Tai jos haluaa ja uskoo että jonkun muun herätysliikkeen ajatukset ovat enemmän sydäntä lähellä, niin voihan sitä vaihtaa herätysliikettä. Kyllähän noita Suomessa riittää aina Rukeilevaisuudesta Lestadiolaisuuteen ja Evankelisuuteen.

Hanna:
Mä ajattelin sunnuntaina mennä ortodoksiseen aamupalvelukseen. On kiehtovaa miten monella tapaa voi samaa Jumalaa palvella. Ei siis muodolla väliä, vaan sisältö ennenkaikkea!

Johannes:

--- Lainaus käyttäjältä: "Hanna" ---Mä ajattelin sunnuntaina mennä ortodoksiseen aamupalvelukseen. On kiehtovaa miten monella tapaa voi samaa Jumalaa palvella. Ei siis muodolla väliä, vaan sisältö ennenkaikkea!
--- Lainaus päättyy ---


Minä olen ihmetellyt, kun nyt parin-kolmen vuoden ajan olen ruvennut usein käymään jumalanpalveluksissa. Äidin kanssa tosin, kun ei itsekseen viitsi mennä mummojen sekaan. Kuitenkin tuntuu, kuin olisi jotenkin löytänyt sen jujun siinä. Siis usein meinaa, että ainakin kerran kuussa keskimäärin. Joulun aikaan tms tulee useamminkin käytyä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta