Keskustelu > Raamattupiirit

Evankeliumi ei minkään tai kenkään mukaan

<< < (3/20) > >>

seppos:

--- Lainaus käyttäjältä: karjalaisenkyösti - 01.01.17 - klo:08:48 ---Minua turhauttaa ja tietystä näkökulmasta katsoen ehkä ärsyttääkin foorumilla esim. ketju "Tämä vai tämä". Minusta se on turhaa ajan haaskausta.
Mitä minun pitäisi tehdä tämän asian kanssa?
Pitäisikö minun mennä ketjuun häiriköimään ja vaatimaan ketjun sulkemista?
Ei.
Oikea tapa toimia on se, että hyväksyn, että moni haluaa sinne kirjoittaa ja kokee ketjun itselleen mielekkääksi.
Osaan luultavasti jopa aavistella niitä syitä ja positiivisia tunnetiloja, joita tuo ketju kirjoittajilleen tuo.
Minua ketju kuitenkin kovasti tympäisee.
Se saa tympäistä, se saa luoda positiivisia tunnetiloja. Ei minun tarvitse lyödä toista sanoilla päähän siksi, että tuo toinen ei koe samoin, kuin minä.
--- Lainaus päättyy ---

Olet tämä vai tämä keskustelun osalta melkein oikeassa, vain asenne on väärä. Minusta se on leppoisaa viihdettä, jota tosikon on vaikea ymmärtää.

Otsikkoon on myös varmaan hyvä ottaa kantaa. On hyvä tiedostaa, että aikoinaan ennen Raamatun syntyä tuomittiin toisia harhaoppisiksi vain oman edun saavuttamiseksi, eikä tämä meno ole loppunut vieläkään. Gnostilainen Tuomaan evankeliumi, joka vanhempi kuin yksikään Raamatun evankeluimi, on suurin kokoelma Jeesuksen lausumia ilman kehyskertomusta ja jonka vika on se, ettei se puhu kolminaisuudesta mitään. Se on todella lukemisen arvoinen ja löytyy suomennettuna kirjastosta ja minun hyllystä. Satun tuntemaan kaksi suomentajista, joista toinen kuoli syksyllä. Kaikki suomentajat ovat tohtoreita ja yliopiston tutkijoita.


karjalaisenkyösti:

--- Lainaus käyttäjältä: seppos - 01.01.17 - klo:11:51 --- Minusta se on leppoisaa viihdettä

--- Lainaus päättyy ---

Näin minäkin tuon ketjun merkityksen ketjusta kiinnostuneiden silmin katsottuna olin mieltänyt.


--- Lainaus käyttäjältä: seppos - 01.01.17 - klo:11:51 ---vain asenne on väärä

--- Lainaus päättyy ---

Nyt minulla on mahdollisuus oppia ja kehittää itseäni: kerroin siis, kuinka asian koen ja kuinka käyttäydyn asian suhteen.
Kerro minulle, kuinka minun tulisi muuttaa käytöstäni asian suhteen?
Kuinka minun tulisi muttaa asennettani tässä asiassa?
Pyrin olemaan avoin ja tarpeen ja mahdollisuuksieni mukaan muuttaa käyttäytymistäni, jotta itselläni ja lähiympäristöllä olisi mukavampi olla.

Riitta-mummi:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 31.12.16 - klo:09:59 ---Miksi pitää vääntää joistain kirjoituksista niin paljon pilkulleen tulkintaa?
Miksi ei painosteta siihen Henkeen mikä kirjoitusten takana on?


Olen samoilla linjoilla, mutta en painostaen. P a i n o t u s  tulisi olla Hengen ilmoituksen puolella, ja sitähän ei oikein kai voi opettaa. Se annetaan kenelle annetaan
. Armosta.
Olisiko perinpohjainen ' pilkunviilaaminen' juutalaista perua. Heillähän on rabbien ylläpitämä tutkimiskulttuuri. Jo pikkupojat käyvät talmud-koulua, jossa lakia opetetaan.
Lain alla olevan on tiedettävä mitä laki määrää. Samaa sukua ovat erinäiset ' raamattukoulut' tms.

--- Lainaus päättyy ---

Juutalaiset ovat raamattunsa kanssa näitä pilkunviilaajia. Se on yleisesti tiedetty.
Miksi kristitty siis , lain alta vapatettuna, alkaa noukkia 'tillejä ja minttuja'  puhtaan evankeliumin kasvumaalta.

Tässä voisi käyttää toista fraasia, Heitetään ' lapsi pesuveden mukana'. Laps hankeen hukkuu, unhoittuu  laulaa samasta.
Se Lapsi on tärkein, ei kapalot.

Kun ihminen lukee Raamattua itsekseen sillä ymmärryksellä jota ylhäältä annetaan, käy kirkossa Sanan kuulossa ja tuntee syntiensä sovittajan, se riittää useimmille.

Uskonnolliset harrastavat ' pilkunviilaamista'. Tosin myös tutkijatkin. Se heille suotakoon.

seppos:

--- Lainaus käyttäjältä: karjalaisenkyösti - 01.01.17 - klo:12:00 ---Näin minäkin tuon ketjun merkityksen ketjusta kiinnostuneiden silmin katsottuna olin mieltänyt.

Nyt minulla on mahdollisuus oppia ja kehittää itseäni: kerroin siis, kuinka asian koen ja kuinka käyttäydyn asian suhteen.
Kerro minulle, kuinka minun tulisi muuttaa käytöstäni asian suhteen?
Kuinka minun tulisi muttaa asennettani tässä asiassa?
Pyrin olemaan avoin ja tarpeen ja mahdollisuuksieni mukaan muuttaa käyttäytymistäni, jotta itselläni ja lähiympäristöllä olisi mukavampi olla.

--- Lainaus päättyy ---

Kaikki mikä näyttää rikkaruoholta ei ole sitä. Anna kaikkien kukkien kukkia.

karjalaisenkyösti:
Kuka täällä on viilannut pilkkua?
Joskus joku aina tosin yrittää estää joidenkin kukkien kukkimista, mutta kuka on se pilkun viilaaja ja missä kohden tätä on harrastettu?

Lähinnä ajattelen, että jos kukaan ei ole viilannut pilkkua, niin miksi pitää kyseistä asiaa niin paisuttaa.

Tästä sadusta pidän:
http://www.kotiposti.net/raamattu/jt/lisatietoja/satu-keisarin-vaatteista/
Vanhat sadut sisältävät välillä suurta elämänviisautta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta