Keskustelu > Kirjoitelmia ja päiväkirjoja-herännäisyyden hengessä

Pikku juttu Pyhältä maalta - aasinsiltana metsästys

<< < (2/9) > >>

1944:
Ymmärrän, että kettujen piti syödä "pettuleipää". Oli nälkä, eikä rypäleaikaa voinut odottaa. Luontokappale jotenkin pienenkin ravintohipun löytää. Tälle keväälle katselin pihani oravanpoikasia, kun ne tuoreet kuusenkävyt söivät. Pihkaista hommaa, arvelen, mutta kuusi on käpyynsä isot ravintovarat tallettanut. Oravat, nuoretkin, jotenkin tietävät, missä on haitta-aineetonta evästä.
Raamatussa Saarnaajan kirjassa selvästi todetaan, että kapriisinnuppu on tehoton "erääseen" vaivaan.

malla:
En ole koskaan käynyt Israelissa.
Saattaisi olla mielenkiintoista siellä.
Mutta enhän ole muutenkaan matkustanut kuin kotimaassa.
Mutta rukoilen Israelin puolesta, ajatuksissani.

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 14.07.16 - klo:10:26 ---Voisiko se tarkoittaa anoppia joka puuttuu nuorenparin onneen.   :003:

--- Lainaus päättyy ---

Tuskin. Ketunpojat kuulostavat keskenkasvuisilta pojanklopeilta, joille ei vielä ole kertynyt säädyllisyyden tajua.

Riitta-mummi:
Kyllä retevä anoppi aina muutaman pojanklopin pestaa, jos ei omia teinejä enää ole.
 :003:
Ja eiku hommiin vahtaamaan rakastuneita !

...
Tämän idean sain egl.tv-sarjasta Naapureita ja ystäviä. Siinä  i s ä, asemapäälikkö Wilf  ei jaksa jättää tytärtään silmistään vaikka Jeanilla on puoliso.
...
Olen nimittäin saanut Radio Deistä kuulla, että Korkeaveisu, paitsi että on Jumalan ja Israelin suhteen kuva,  v o i s i  olla ihan tavallinen rakkausjuttu.

Thomas muistaakseni puhui itämaisesta runoelmasta.  :039:

1944:
Minulla ensireissu oli valtion puolesta. Olen niistä ajoista kiitollinen. Tuli kaikenlaista mietittävää, Israelin ystävät, körtit ja kyllä lisään tämän fooruminkin, vaikka täällä olen sellainen vitsaus, että niin helposti "menöö riirooksi". Viime talvena oli hyvä päästä matkalle pakoon, niinkin saa ajatella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta