Keskustelu > Kirjoitelmia ja päiväkirjoja-herännäisyyden hengessä

Pikku juttu Pyhältä maalta - aasinsiltana metsästys

<< < (3/9) > >>

malla:
En minä ole havainnut, että olisit vitsaus tai että "menöö riirooksi"
Mukava sinun kirjoituksiasi on lukea, olen paljon oppinut niistä ja mielenkiinnolla luen.
Ja sinulla on paljon laajempi kokemus asioista ja matkoistakin kuin minulla.
Niistä matkoistakin luen mielelläni kuin myös arjestasi.

seppos:

--- Lainaus käyttäjältä: 1944 - 14.07.16 - klo:14:00 ---Minulla ensireissu oli valtion puolesta. Olen niistä ajoista kiitollinen. Tuli kaikenlaista mietittävää, Israelin ystävät, körtit ja kyllä lisään tämän fooruminkin, vaikka täällä olen sellainen vitsaus, että niin helposti "menöö riirooksi". Viime talvena oli hyvä päästä matkalle pakoon, niinkin saa ajatella.

--- Lainaus päättyy ---

Ole huoleti, et ole vitsaus tai riitapukari

1944:
^
^
Olipas mukava herätä uuteen aamuun.

Viisveisaaja:

Yksi ystäväni joka on biologi kertoi, että Raamatun vanhantestamentit syömisiä koskevat lait ja neuvot olivat kuin biologin oppikirjasta.
Ne ovat ihmisen terveyttä varjelevia opetuksia.

Siassa oli jotain bakteereja ja jäniksessä ja ties missä mitä vanhatestamentti kieltää.
Ikävä että nyt kun osataan jo käsitellä eläimiä, niin että esimerkiksi sikaa voi syödä ilman, että se olisi terveydelle vaarallista, niin juutalaiset eivät ole päässeet yli noista säännöistä.

No juutalaisuudessa on monta muutakin hassua sääntöä tuolta ajalta, kuten mustiin pukeutuminen ja ihmehattuihin siellä kuumassa Lähi idässä.
Jotkut säännöt on säilyneet, mutta toiset ei, kuten eläinten uhraamiset.

Metsästys voisi olla hienokokemus ja jonkun kerran olen ollut mukana lintuja, siis sorsia ampumassa, mutta eläimiä ei ole tultu, mutta olisin avoin siihen.
Mun filosofian mukaan, jos jotain syö, niin pitää olla valmis katsomaan koko prosessi tappamisesta ja nylkemisestä lähtien, jos sitä kauhistelee, niin parempi alkaa kasvissyöjäksi.

Salis:

--- Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja - 16.07.16 - klo:11:36 ---Siassa oli jotain bakteereja ja jäniksessä ja ties missä mitä vanhatestamentti kieltää

--- Lainaus päättyy ---

Siassa on trikiinejä. Neuvo oli sinänsä viisas, kun ei ollut pakastimia, jääkaappeja eikä sähköliesiä. Trikiini on sukkulamato, joka voi loisia kaikissa lihaa syövissä eläimissä, myös ihmisessä. Loinen leviää eläimestä toiseen, kun loisen toukkia sisältävää puutteellisesti käsiteltyä lihaa syödään. Trikinoosi on tauti, jolla on leimallista voimakas suolistotulehdus, kuume, oksennus sekä usein myös ihottuma.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta