Keskustelu > Kirjoitelmia ja päiväkirjoja-herännäisyyden hengessä

Velvollisuudesta vai rakkaudesta ?

<< < (2/6) > >>

myyrä:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 21.01.14 - klo:18:02 ---Aivan niin. Oli epäonnistunut valinta kun unohdin lainausmerkit. Tarkoitin yleistä katsantoa, vastakohtana "onnistruneet" jälkeläiset. Olen saanut
toruja jälkeläisteni "höösäämisestä".

--- Lainaus päättyy ---

Minä taas tarkoitin näiden ns. epäonnistuneiden jälkeläisten vanhempia. Sen verran tässäkin kaupunginosassa tiedän näitä juopottelevia ym. isiä ja äitejä etten yhtään ihmettele, jos lapsista tulee mitä tulee. Pienet ipanat juoksee pakkasella avopäin ja muutenkin vähissä vaatteissa ulkona kun äiti vetää viinaa kotona. Näissäkin taloissa on ollut tapauksia, joista itse asiassa päästään toisen ketjun otsikkoon "Kuljenko ohi"? Kesällä oli juuri siinä hilkulla, etten soittanut lastensuojeluviranomaisille. Äiti siellä piti peliään sisällä miesten kanssa. Juttu taisi ratketa muuten ja he muuttivat pois tästä talosta. Sanomaan en kyllä varmasti olisi mennyt koska siinä olisi käynyt minulle hyvin huonosti.

Benkku:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 21.01.14 - klo:18:02 ---Aivan niin. Oli epäonnistunut valinta kun unohdin lainausmerkit. Tarkoitin yleistä katsantoa, vastakohtana "onnistruneet" jälkeläiset. Olen saanut
toruja jälkeläisteni "höösäämisestä".
--- Lainaus päättyy ---

Epäonnistuneita hössääjiä olemme kaikki, niin ei kai tarvitse pohtia minkälaisia jälkeläisemme ovat.

vn:
Jokainen ihminen on silti laulun aihe...kaunis ihminen...on meissä kaikissa jotain hyvääkin.

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: myyrä - 21.01.14 - klo:18:19 ---Minä taas tarkoitin näiden ns. epäonnistuneiden jälkeläisten vanhempia. Sen verran tässäkin kaupunginosassa tiedän näitä juopottelevia ym. isiä ja äitejä etten yhtään ihmettele, jos lapsista tulee mitä tulee. Pienet ipanat juoksee pakkasella avopäin ja muutenkin vähissä vaatteissa ulkona kun äiti vetää viinaa kotona. Näissäkin taloissa on ollut tapauksia, joista itse asiassa päästään toisen ketjun otsikkoon "Kuljenko ohi"? Kesällä oli juuri siinä hilkulla, etten soittanut lastensuojeluviranomaisille. Äiti siellä piti peliään sisällä miesten kanssa. Juttu taisi ratketa muuten ja he muuttivat pois tästä talosta. Sanomaan en kyllä varmasti olisi mennyt koska siinä olisi käynyt minulle hyvin huonosti.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla on yksi naapuri, kun metelöi ja välillä on väkivaltainen ja käy pelottelemassa maahanmuuttajia ja potkii niiden ovia.
Sellanen tavallinen lähiö rettelöitsijä.
Stadissahan niitä on joka lähiössä :)
Erityisesti Kannelmäen slummissa :)

Tänään jotenkin tuli ihan hyvät fiilikset sitä ukkoa kohtaan, kait kun rukouksessa mietin häntäkin.
Yksinäinenhän hän on ja kun moikkasin häntä ystävällisesti ja kyselin, et mites pyyhkii ja pikkasen vitsailin, niin ihan mukavasti meillä juttu meni. En alkanu valittaa sen tekemisiä. Olen varmaan ainut tyhmä talossa kun ei jaksa vihata sitä ja meillä menee sen kanssa ihan ok ja ainut kait jonka ovea ei oo potkinut :)

Varmaankin kait tänään tulee potkimaan :)

Pappako:
Opettavainen tarina Tuhlaajapojasta on totisinta totta. :kahvi: Haluaisin uskoa rakkauden voimaan ja tällä tarkoitan välittämistä ja lähimmäisenrakkautta ainoana oikeana menettelynä halutessani olla Laupias Samarialainen jollekkin kanssaihmisillemme. :icon_rolleyes:
Velvollisuus sanana tuo mieleen jonkinlaisen pakon josta seuraa palkkion tarve. Usein omavanhurskaus saa ihmisen tekemään omaatuntoaan tyynnyttääkseen jotakin lähimmäisemme hyväksi.  :107: Opin kerran tuntemaan poikkeuksellisen kovaa elämää kokeneen ja eläneen ihmisen kautta millaista laupeutta pyyteettömästi tehty  auttaminen tarkoittaa. Avun antaminen oli konkreettista ja se perustui lähimmäisenrakkauteen. Tarina oli seuraava: Puutteenalaiseen perheeseen oli  joulu tulossa mutta rahaa ei ollut penniäkään ja lasten joululahjat saatikka ruokapöytä oli tyhjänä. Epätoivo ja toivottomuus oli vienyt joulumielen perheessä ja katkeruuden kalkki tuntui liian raskaalta juoda kun puutteen syynä oli osattomuus kaikesta onnesta ja rikkaudesta kuten työstä ja toimeentulosta jäätyä toteutumatta ko vuonna. Kun puute  ja kurjuus astuu elämään esim palkkatulon loputtua ja työttömyyskorvausten päättyessä sosiaaliluukun ammottaessa ainoana toivona tuloja saadakseen. Mitä teet jos olet vielä ontuva , sokea tai raajarikko eikä sinulla ole itsessäsi mitään mahdollisuutta parantaa elämäntilannettasi? Entinen ystäväni nyt jo  taivaan kotiin kutsuttu oli saanut kuulla tuon perheen ahdingosta ja toimi pyyteettömästi astelemalla K-kauppaan ja ostamalla 2. isoa kassillista jouluruokia ja tarvikkeita. Tämän  tehtyään hän iltasella marssi tuon koviakokeneen perheen ovikellon taakse ja rimpautti sitä. Perheenäidin tullessa avaamaan hän pyysi lupaa tulla vierailulle sisälle taloon ja ojensi 2-isoa kassia ruokatarvikkeita perheen hyväksi. Perheen joulu oli pelastettu ainakin ruokatavaroiden suhteen ja lasten silmät kiilsivät onnesta "Laupiaan Samarialaisen ollessa yhä keskuudessame" ja auttaessa ahdingossa olevia ihmisiä ilman palkkiopyydettä. Tee sinäkin samoin äläkä kulje ohitse kohdatessasi onnettomia  ja kurjuuteen vajonneita lähimmäisiäsi. :107:
Mielestäni Veikko Hurstin aloittama ja Valtion Korkeimmankin johdon antama siunaus tämänkaltaiselle laupeudentyölle on osoitos lähimmäisenrakkaudesta ilman palkkiopyydettä.  :eusa_clap:  Jos olen Jeesuksen opetuslapsi niin pyrin tekemään niitä tekoja jotka hän on meille opettanut. Kristillisen mielen mukaan ja rukoillen viisautta toteuttaessani omaa kristillistä vakaumustani. :kahvi:
Auttaessani muita ainoa palkkio on hyvän mielen palkka ja unohdan omat mitättömät ongelmani esim vaihtaisinko autoni isompaan uuteen tila-autoon.Voisipa olla MERSU  :017:
Herra olkoon kanssamme yhä enemmän ahdinkoa ja pahuutta täynnä olevassa maailmassamme.  :eusa_pray: kaikki siunaus tulee Jumalalta Armosta. AMEN :icon_rolleyes:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta