Kirjoittaja Aihe: Soihtuna pimeässä!  (Luettu 3454 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Soihtuna pimeässä!
« : 31.12.09 - klo:14:57 »


     Me olemme nyt hissukseen hiipumassa olevan vuoden - 2009 - aikana lukeneet sanomalehdistä ( ja tottahan se on ) huijatuista vanhuksista, koulukiusatuista lapsista, yliahneista työnantajista, pätkätöiden riepottelemista ihmisistä ja monesta muusta ajassa yhä olevasta asiasta.

     Olemme saaneet kokea myös iloa, valoa ja riemua. Lumi hohtaa valkoisenaan nyt jokseenkin joka paikassa maassamme. Saamme jokseenkin vapaasti puhua ja toimia. Moni meistä voi voimakkaasti olla valona yössä, soihtuna pimeässä.

     Usealla meistä on monenlaista tietotaitoa. Käyttäkäämme sitä nyt vilpittömästi toisten ja itsemme parhaaksi. Jo tänään voi tehdä ja puhua hyvää. Jo tänään voimme aidosti auttaa vaikkapa ruokapöydässä, pihapiirissä, kaupassa, kyläpaikassa, juhlatiloissa... Hyvää voi tehdä missä vaan. Voimia vaellukseen! :023:
     

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Soihtuna pimeässä!
« Vastaus #1 : 31.12.09 - klo:15:06 »
Meillä on mahdollisuus tehdä sitä hyvää, mitä tahdomme.
          
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Soihtuna pimeässä!
« Vastaus #2 : 31.12.09 - klo:15:54 »

     Me olemme nyt hissukseen hiipumassa olevan vuoden - 2009 - aikana lukeneet sanomalehdistä ( ja tottahan se on ) huijatuista vanhuksista, koulukiusatuista lapsista, yliahneista työnantajista, pätkätöiden riepottelemista ihmisistä ja monesta muusta ajassa yhä olevasta asiasta.

     Olemme saaneet kokea myös iloa, valoa ja riemua. Lumi hohtaa valkoisenaan nyt jokseenkin joka paikassa maassamme. Saamme jokseenkin vapaasti puhua ja toimia. Moni meistä voi voimakkaasti olla valona yössä, soihtuna pimeässä.

     Usealla meistä on monenlaista tietotaitoa. Käyttäkäämme sitä nyt vilpittömästi toisten ja itsemme parhaaksi. Jo tänään voi tehdä ja puhua hyvää. Jo tänään voimme aidosti auttaa vaikkapa ruokapöydässä, pihapiirissä, kaupassa, kyläpaikassa, juhlatiloissa... Hyvää voi tehdä missä vaan. Voimia vaellukseen! :023:
     

Mua eniten riepoi ja järkytti nuortentyttöjen itsemurhista kertovat uutiset.
Niitä kun on ollut kuulemma ihan isosti.

Aika outoo kun mun työkaverini, joka tulee lähijunalla töihin ollaan rautatietorin tunneleissa töissä, kun siellä meni vettä automatiikkaan ja muualle.
Ni kahtena päivänä hän on nyt peräkkäin myöhästynyt kun joku on hypännyt junan alle Hiekkaharjussa.

Pikkasen ollaan heitetty hirteishuumoria, kun ei oikein muuten osaa tollaisia asioita käsitellä, mutta outoa kun aamulla aikaisin töihin mennessä joku vaan hyppää.

En oikein mitään hyvää löydä muutenkaan tästä vuodesta. En omalta kohdalta, enkä yleisesti.

No kiitollinen saa olla, että on työ, terveys asunto ja vaatteet.
Paljon huonomminkinhan voisi olla. :icon_rolleyes:
Esimerkiksi naimisissa toraisan vaimon kanssa, josta Raamattu sanoo hurskaan Herra varjelevan. :icon_confused:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa myöhänen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 31
Vs: Soihtuna pimeässä!
« Vastaus #3 : 01.01.10 - klo:20:59 »
 :045: Totta kyllä että itsekkin voisi varmasti tehdä enemmän ja ojentaa auttavan kätensä lähimmäiselle.
Usein lienee niin ettei sitä oivalleta ennen kuin itse on tilanteessa, jossa tarvitsisi sitä auttavaa kättä.  :117:
Ja lienee niinkin että jos itsellä molemmat kädet paketissa, isomman juuri vääntäneenä  - se toraisa vaimokin    :014: kelpaa
- pyyhkimään! :icon_biggrin:
" nyt kiitän Herra, kaikesta tämänkin päivän armosta"

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Soihtuna pimeässä!
« Vastaus #4 : 01.01.10 - klo:23:06 »
Pikkasen ollaan heitetty hirteishuumoria, kun ei oikein muuten osaa tollaisia asioita käsitellä, mutta outoa kun aamulla aikaisin töihin mennessä joku vaan hyppää.


Täytyy olla tosi synkkä ja toivoton vaihe niillä, jotka itsarin tekee. Sääliksi käy myös veturinkuljettajaa, joka ei mitään ehdi tehdä ja joutuu ajamaan nuoren ihmisen yli.  :-\
Isäni oli veturinkuljettaja. Hänen ajaman junan alle jäi mies illmeisesti vahingoissa. Joku oli tunnistanut miehen ja tiesi tämän kuuroksi. Oli kävellyt ajatuksissaan vartioimattomalle ylikäytävälle, jollaisia ei onneksi enää taida olla. Isälle se oli tosi vaikea kokemus. Hän suuttui aina, kun kuuli junan alle menneistä uutisia.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Soihtuna pimeässä!
« Vastaus #5 : 02.01.10 - klo:00:43 »
Pyhä Jumala minä täällä. Tuli lisää puhuttavaa. tänä vuonna, Herrani Jeesus, sasinko oppia tuntemaan sinua? Katsomaan maailmaa sinun silmilläsi, ja kuuntelemaan kuten sinä kuntelet. Jotakin sellaista pyytäisin jonka viisaammat ovat kirjoittaneet, olla rauhasi välikappale, minusta kanssa vähän sellainen, Herra, jos vähän, minä yritän kyllä itse.. Että enkö minä nyt pyydä mahdottomia?  Mutta jos yritettäisiin Herra.

En tunne tietä Herra, ja on niin pimeää. En erota oikeaa väärästä, ettet sinä auta. Ole kärsivällisyyteni kun sen kadotaneikä nyt ole muita, tule sinä niin me kyllä selvitään.. Ne ihmiset, Herra ansaitsevat parempaa kuin minut, ajattele mikä juttu jos he saavatkin sinut sinne. Minä yritän olla sen verran hiljaa että en mekasta sinun puhettasi kulmattomiin, ole tielläsi kun ymmärrät ja kuuntelet.  MInä kiitän mahdottomasti työstä, auta tekemään se niin että voit tpodeta itse että siistiä on, ja jos viet sen minulta yritän...olla hyvin hiljaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Soihtuna pimeässä!
« Vastaus #6 : 02.01.10 - klo:11:45 »
Tuntui mukavalta kun uusimmassa HK:ssa oli kirjoitus Jaakko Eleniukselta.

Tiedän hänenstä vain vähän, olenhan uusi heränneiden joukossa.
Olen suurta sympatiaa tuntien lukenut uudestaan ja uudestaan Körttijohtajan äärimmäiset kiusaukset. Se on haastattelu Sana-lehdessä 19.3.2009 ja löytyy googlesta Jaakko Elenius hakusanan alta.

On ollut iso mies pienelläkin paikalla.
Monenlaiset kiusaukset kestäneenä (huonosti), osasin samaistua ja toivoa hänelle parempia päiviä.
Tuo kirjoitus Siionin virsistä oli kuin öljypuun oksa kyyhkysen nokassa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Soihtuna pimeässä!
« Vastaus #7 : 02.01.10 - klo:11:52 »
Just lopettelemassa kirjaa 'Jaakko Elenius Härmän vikuri', suosittelen.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Soihtuna pimeässä!
« Vastaus #8 : 02.01.10 - klo:12:00 »
Kunhan olen tuon joululahjapinon selvittänyt, koetan taas saada tilattua sen Vikurin kirjastosta. :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Soihtuna pimeässä!
« Vastaus #9 : 02.01.10 - klo:13:19 »
Tuntui mukavalta kun uusimmassa HK:ssa oli kirjoitus Jaakko Eleniukselta.

Tiedän hänenstä vain vähän, olenhan uusi heränneiden joukossa.
Olen suurta sympatiaa tuntien lukenut uudestaan ja uudestaan Körttijohtajan äärimmäiset kiusaukset. Se on haastattelu Sana-lehdessä 19.3.2009 ja löytyy googlesta Jaakko Elenius hakusanan alta.

On ollut iso mies pienelläkin paikalla.
Monenlaiset kiusaukset kestäneenä (huonosti), osasin samaistua ja toivoa hänelle parempia päiviä.
Tuo kirjoitus Siionin virsistä oli kuin öljypuun oksa kyyhkysen nokassa.

Linkit mainittuihin artikkeleihin. Terveellistä luettavaa

http://www.sana.fi/toimitus/sana_1945-2005/jaakko_elenius/

http://www.sana.fi/ihmiset/haastattelut/korttijohtajan_aarimmaiset_kiusaukset_/

http://www.lapuantuomiokirkkoseurakunta.fi/cgi-bin/linnea.pl?document=00010363 (tämä on Heli Karhumäen, joka kirjoitti elämänkerran, kirjoittama)

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi