Kirjoittaja Aihe: Sivuraiteilla  (Luettu 42714 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #120 : 04.12.09 - klo:22:47 »
Lainaus käyttäjältä Mt
"Kielenkäytössä tällaista esiintyy muutenkin, sen olen oppinut mm. työskennellessäni näkövammaisjärjestössä. Aika pian oppi sanomaan aivan luontevasti "katsos, se asia on näin" ym."

Tästä tuli mieleeni: Sokea näki jäniksen, rampa ajoi takaa, alaston pisti taskuunsa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #121 : 04.12.09 - klo:23:08 »
Jumankekka, meinasin äsken tukehtua leipään! :icon_eek:

Kerkes siinä muutamassa sekunnissa tulla ihan hirveä paniikki, oksensin ja selvisin!
Ei ehtinyt ihan koko elämä filminauhana kulkea,
mutta ehdin ajatella, että voi taivas, näinkö mie kuolen ja viimeiseksi teoksi jäi sähköposti vanhalle ystävälle

Kamalaa, en kyllä uskalla syödä enää  :107:

Varokaa leipää! :icon_sad:

Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #122 : 04.12.09 - klo:23:29 »
Voit, Atanasia, kuolla ennemmin, jos lopetat syömisen kokonaan.

Oliko se pehmeää vai kovaa leipää? Naurattiko Sinua samalla kun söit sitä vai mistä johtui, että se meni henkeen?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #123 : 04.12.09 - klo:23:36 »
Se, minkä kuuro kuuli, sokea näki, rampa juoksi kiinni ja alaston pisti taskuunsa, ei ollut jänis, vaan valhe.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #124 : 05.12.09 - klo:09:26 »
Atanasia!

Minulla on ollut sama kokemus lapsena. Olisiko ollut joulun aikaa kun sain pussillisen punaisia mansikkakarkkeja. Aika isoja ja sokeroitu pinta, karhea. Sitä imeskellessä se luiskahtikin nieluun. Ei ollut henki hetkeen kulkenut, sinisenä kuulema jo olin kun isä nosti nilkoista ylös ja äiti takoi selkään. Pelästyin ja voin ymmärtää kauhunhetkesi.
                                                                                                            :059:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #125 : 05.12.09 - klo:10:41 »
Se meni niin, että ostin eilen kotileipomosta
italialaista ciabatta-leipää.

Se on tosihyvää. :109:

Yritin (kai :icon_rolleyes:)
syödä toisen palan ennenkuin olin entistäkään saanut kurkkua pitemmälle.

Suomeksi sanottuna ahnehdin.

Se on muuten ihmeellistä kuinka monta ajatusta/mielikuvaa ehtii siinä sekunnissa parissa olla
ehdin ajatella mm. kuinkahan monta päivää menee ennenkuin poissaoloni huomataan,
miltä tulee näyttämään tilanne
kun joku tulee tarkastamaan missä olen kun olen ollut kauan "hävinneenä",
sitten ajattelin että enpä nyt pääsekään Portugaliin ja sitä
kuinka kamala vaihtovuosi pojalle tästä tulee...

Ajatus on tosi nopea. Miksiköhän se on niin?
Herra armahda.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #126 : 05.12.09 - klo:11:02 »
Lainaus
Se on muuten ihmeellistä kuinka monta ajatusta/mielikuvaa ehtii siinä sekunnissa parissa olla
ehdin ajatella mm. kuinkahan monta päivää menee ennenkuin poissaoloni huomataan,
miltä tulee näyttämään tilanne
kun joku tulee tarkastamaan missä olen kun olen ollut kauan "hävinneenä",
sitten ajattelin että enpä nyt pääsekään Portugaliin ja sitä
kuinka kamala vaihtovuosi pojalle tästä tulee...


Kovin olisivat olleet arkisia ajatuksia viimeisinä.
Eipä tullut taivas ei helvetti, eikä Jeesuskaan mieleen. :icon_eek:
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #127 : 08.12.09 - klo:21:51 »
On niin kiinnostava tuo Luther-keskustelu, että en viitsi sotkea sitä tällä sivuasialla.
Jampe kirjoitti:
"No niin, sitten toiseen asiaan. Minäkään en ole antisemitismi, mutta kristillinen siionismi on minusta hölynpölyä jota tyhjäntoimittaja-kekkulit harrastavat paremman tekemisen puutteessa.  Ei kuulu luterilaisuuteen, eikä edes koko kristinuskoon. Olen kurkkuani myöten täynnä intoilevia "israel- ystäviä".  Jonkun pitäisi kirjoittaa tänä aikana kirja "juutalais-intoilijoista ja heidän valheistaan"!"


Minä olen ymmärtänyt, että juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa ja heidän uskontonsa on juutalaisuus eli he edelleen odottavat Messiasta. Sitten on messiaanisia juutalaisia, jotka uskovat Jeesuksen olevan odotettu Messias. Ellen väärin muista, niin Raamatussa sanotaan jotenkin näin, että joka siunaa Israelia, sitä minäkin (Jumala) siunaan ja joka kiroaa Israelin, sen minäkin kiroan.

Sellainen käsitys minulla on myöskin, että uutisissamme Israelista ja sen naapureista tietoja vääristellään niin, että melkein aina Israel on syypää, kun jotain pahaa sattuu. Tuntuu, että arabit ovat puhtaita pulmusia ja kärsivät aina vääryyttä. Luullakseni asia ei ole ihan noin.

Olen ymmärtänyt, että Israelin ystävät haluaisivat tehdä lähetystyötä juutalaisten parissa. Ymmärtääkseni lähetyskäsky velvoittaa siihen.

Kauhean viisaasti en osaa kirjoittaa enkä ole lukenut ziljoonaa kirjaa, mutta kiinnostaa, mikä noissa Israelin ystävissä niin tökkii Jampea. 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #128 : 08.12.09 - klo:22:18 »
...ystävissä niin tökkii Jampea. 
Sinun täytyy etsiä Jampen fani postiosoite, Pirska :icon_wink:
Sieltä löytyy tuo salaperäinen vastaus kysymykseesi, näin uskoisin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #129 : 08.12.09 - klo:22:45 »
On niin kiinnostava tuo Luther-keskustelu, että en viitsi sotkea sitä tällä sivuasialla.
Jampe kirjoitti:
"No niin, sitten toiseen asiaan. Minäkään en ole antisemitismi, mutta kristillinen siionismi on minusta hölynpölyä jota tyhjäntoimittaja-kekkulit harrastavat paremman tekemisen puutteessa.  Ei kuulu luterilaisuuteen, eikä edes koko kristinuskoon. Olen kurkkuani myöten täynnä intoilevia "israel- ystäviä".  Jonkun pitäisi kirjoittaa tänä aikana kirja "juutalais-intoilijoista ja heidän valheistaan"!"


Minä olen ymmärtänyt, että juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa ja heidän uskontonsa on juutalaisuus eli he edelleen odottavat Messiasta. Sitten on messiaanisia juutalaisia, jotka uskovat Jeesuksen olevan odotettu Messias. Ellen väärin muista, niin Raamatussa sanotaan jotenkin näin, että joka siunaa Israelia, sitä minäkin (Jumala) siunaan ja joka kiroaa Israelin, sen minäkin kiroan.

Sellainen käsitys minulla on myöskin, että uutisissamme Israelista ja sen naapureista tietoja vääristellään niin, että melkein aina Israel on syypää, kun jotain pahaa sattuu. Tuntuu, että arabit ovat puhtaita pulmusia ja kärsivät aina vääryyttä. Luullakseni asia ei ole ihan noin.

Olen ymmärtänyt, että Israelin ystävät haluaisivat tehdä lähetystyötä juutalaisten parissa. Ymmärtääkseni lähetyskäsky velvoittaa siihen.

Kauhean viisaasti en osaa kirjoittaa enkä ole lukenut ziljoonaa kirjaa, mutta kiinnostaa, mikä noissa Israelin ystävissä niin tökkii Jampea. 

Minä luulen, että sama kuin minua eli putkinäkö. Esko Almgren oli kansanedustajana Suomen eduskunnassa ja hän teki muutaman aloitteen uransa aikana, jotka kaikki koskivat Israelia. Yksikään ei koskenut Suomea. Ei Israel ole jäänyt tiedottamisessa paitsioon kyllä se on leiviskänsä hyvin hoitanut. Kun oli nuori niin Karmel yhdistyksen toiminnanjohtaja Paavali Toivio kävi joka vuosi rikkomassa edellisen sen kirkon saarnan pituusennätyksen. Siellä suntio piti niistä kirjaa. Siis jankuttamiseen kyllästyminen ja sokeutuminen maailman menolta on minussa se joka ärsyttää.

Olen elämässäni tavannut yhden elävän messiaanisen juutalaisen ja hän oli rodultaan singaleesi.

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #130 : 10.12.09 - klo:17:13 »
Ylpeänä mummina kerron että tyttärenpoikani on laittanut ottamiaan valokuvia(asetelmia, muotokuvia ja Intianmatkasta) nettiin.:

Otto Virtanen (portofolio ) siellä alampana sivua. :023: :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #131 : 10.12.09 - klo:17:20 »
On syytäkin olla ylpeä tuollaisesta Otto-pojasta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #132 : 10.12.09 - klo:17:23 »
Jaha, etten ole ainut mielipiteeni kanssa. Hoksasitko se aluminifoliosta tehdyn "kuolin-naamion".
 Sauli Niinistön hän sai kuva Ruotuväki-lehti aikoinaan.

Otto on muutenkin hyvä tyyppi. Vegaani kyllä, että ruokkimisessa on hiukan vaivaa nähtävä. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #133 : 13.12.09 - klo:14:12 »
Lainaus
- Siis, pyyhin yli rivin jota ilman ei sana avaudu: Rupesin huomaamattani laskemaan monesti saarnassa sanotaan "me saamme kaikki yhdessä" Keskimäärin seitsemästi. Mutta mitäs minä niitä arvostelen.

Tätä kun ikävöivä tuolla seuratuvan puolella kirjoitteli niin tuli mieleen meidän Spiritualiteetti ja sielunhoito -kurssin tenttikirja (Jouko Kiiski: Sielunhoito). Yksi kaveri tenttiin lukiessaan laski että kuuden sivun aikana toistui sana kuunteleminen 18 kertaa, seuraavan kuuden sivun aikana sana elementti 26 kertaa ja seuraavan kuuden sivun aikana sana rukous 47 kertaa :D Ajattelin jo, että tenttikysymys käsittelee sitten rukousta kuuntelemisen elementtinä :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #134 : 30.12.09 - klo:12:08 »
Tulee tuosta mieleeni ulkomaalaisen minulle esittämä kysymys juhlilla. Missä teillä istuvat kutsuvieraat.

Helmi Seuratuvan Ihmisyys-ketjusta.

Harvoin on yhdellä rivillä yhtä paljon asiaa.

Herättäjäjuhlilla voisi olla ensikertalaisille lapsille ja varhaisnuorille rastipaketti. Yhtenä tehtävänä olisi: Etsi/ota kuva kutsuvieraista.

Mt