Kirjoittaja Aihe: Sivuraiteilla  (Luettu 42708 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #45 : 21.10.09 - klo:19:08 »
Lainaus
Taisi olla enemmän rukoilemisen suorittamista . Tervetuloa körttiseuroihin niin ei  tarvitse lepytellä Jumalaa rukouksilla. 


Yhdessä vaiheessa kävinkin vähän ahkerammin körttiseuroissa.
Siellä ei tosiaankaan rukoiltu sillä perinteisellä tavalla, miten uskonnollisissa tilaisuuxissa yleensä rukoillaan.
Raamatunlukuakaan ei hehkutella. Eräskin puhuja eräässä körttiseurassa Helsingin Lauttasaaressa  (taisi olla viimevuonna) pyyteli jotenkin anteeksi, kun siteerasi Raamattua seurapuheessaan. Vai oliko se niin, että hän jopa luki tekstiä Raamatusta. Ehkä kuitenkin vain ulkomuistista Raamattua siteerasi.
Seuraväki ilmeisesti antoi anteeksi, koska kukaan ei nostanut asiasta meteliä.
Ei tuo Raamatun siteeraaminen minuakaan yhtään loukannut.
Ei ne muut puheet, joissa Raamattua ei siteerata, myöskään loukanneet.
Olen kaikkiruokainen.

Ihmiset seuroissa ovat vanhoja ja ystävällisiä.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #46 : 21.10.09 - klo:23:00 »
 Sivuraide, itiksessä :icon_cool:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #47 : 21.10.09 - klo:23:11 »
Pyryharakka kirjoitti:
"Olen ollut Jalovaaran tilaisuuksissa ottamassa koppia. "

Gulp! Et näytä kauhean raavaalta ja tässäpä tulikin mieleeni yksi ongelma. Kun näissä tilaisuuksissa tönitään kumoon ihmisiä ja paikalle sattuu satakiloinen kaveri ja hennot kopin ottajat, niin siinäpä onkin ongelmallinen yhtälö.

Kiva, jos en näytä raavaalta, ainakaan enää. Vuosi sitten olin vielä 14 kiloa painavampi. En tiedä auttaako se paino mitään kopin otossa. Käsivoimia ja yläkropan lihaksia on minulla kuulemma normaalia ikäistäni naista enemmän. Olin alkukesästä sellaisessa mittauksissa, missä tutkittiin tarkoin kehon lihakset, luusto, rasvat ja nesteet. Kaikissa menin normaalin ylärajoja hipoen.
Se hyvä lihaskunto on tullut neljännesvuosisadan maataloustöistä. On mätetty sontaa, tuorerehua ja heinäpaaleja. On kiskottu vasikkaa lehmän sisältä. On aikanaan raahattu maitotonkkia. On työnnetty parisataakiloista sonnia takamuksesta oikealle paikalle. On käännetty poikimahalvauksessa makaavaa lehmää kyljeltä toiselle jne.
Nyt on navetta ollut reilun vuoden ihan tyhjillään, mutta kai sitä jotain on vielä tullut tehtyä kun lihaksia vieläkin löytyy.  :023:
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #48 : 22.10.09 - klo:08:30 »
Kuntosali on siis jonkinlainen keinotekoinen navetan simulaatio.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33824
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #49 : 22.10.09 - klo:08:46 »
Minun resiinani seisoi koko eilisen päivän sivuraiteella. Kun se sinne aamulla ohjautui, siellä se pysyi.
Mikä tapahtui, kaikki meni pieleen.
---Onko kommentteja kansanparannuskeinoista, joogasta, reikistä, shiatsusta, roosenterapiasta, paastoista?

 :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #50 : 22.10.09 - klo:09:05 »
Jooga on hyvää, paasto epäterveellistä elimistölle, rasittaa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #51 : 22.10.09 - klo:09:12 »
Lainaus
Onko kommentteja kansanparannuskeinoista, joogasta, reikistä, shiatsusta, roosenterapiasta, paastoista?

Uskonnollisista syistä suhtaudun kielteisesti joogaan, reikiin ja roosenterapiaan.
Shiatsuunkin varmaan suhtautuisin kielteisesti, joskin en muista, olenko sanaa kuullut.

Paastoon suhtaudun varsin myönteisesti.
Sen tuomat edut ovat kiistattomat, kunhan varinkin pidemmässä paastossa huolehtii riittävästä juomisesta.
Janon tunne kun katoaa pidemmässä paastossa, joten juoda tulee vaikka väkisin.

myyrä

  • Vieras
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #52 : 22.10.09 - klo:09:35 »
Vanha suomalainen, isänmaallinen ja pakanallinen tapa kusiaispesässä istuminen alasti voisi auttaa joissain tapauksissa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #53 : 22.10.09 - klo:09:42 »
Vanha suomalainen, isänmaallinen ja pakanallinen tapa kusiaispesässä istuminen alasti voisi auttaa joissain tapauksissa.

Onkä tämä minulle vaiko kaikille?
Minun tapauksessani korkeintaan turha uskovaisuus karisisi tuolla keinolla.
Mitään muuta hyötyä en tuolaiselle keksi oman olemuxeni hoidossa.
Oliko sinulla mielessäsi vaivoja, mihin tuo auttaisi?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #54 : 22.10.09 - klo:09:42 »
Nii, ja jos jotain, mitä tahansa paikkaa särkee tai mieltä ahdistaa, ota kenkä ja sukka jalasta, laita nuppineula isonvarpaan kynnen alle ja potkaise seinään.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #55 : 22.10.09 - klo:09:48 »
Nii, ja jos jotain, mitä tahansa paikkaa särkee tai mieltä ahdistaa, ota kenkä ja sukka jalasta, laita nuppineula isonvarpaan kynnen alle ja potkaise seinään.


Minulla on sellainen piirre, että liikutun monista asioista turhan helposti.
Jottei liikutukseni näkyisi, käytän mm. sellaista tapaa, että työnnän sormen kynnen toisen sormen kynnen alle ja yritän tuottaa itselleni kipua.
Tällä tavoin säilytän kasvoni ja kukaan ei edes huomannut (näin ainakin toivon, ettei huomannut) liikutustani.
Pieni kipu jotenkin auttaa pitämään naamaa paremmin perusilmeellä ja vaikka pienessä hymyssäkin, vaikka meinaisikin liikutuksen kyyneltä pukata silmiin.

Joskus taasen yritän saada aivastuksen tai vastaavan aikaan, koska aivastuksen jälkeen on normaalia, että silmät ovat vähän kosteita.Vaimoni tosin on sanonut, että tuolla yskimismenetelmällä ei voi liikutusta peittää - on kuulemma liian läpinäkyvä liikutuksen peittotapa.
Vaan, itse olen sitä mieltä, että jos oikein harjaantuu, niin yskimälläkin voi liikutuksen peittää.

myyrä

  • Vieras
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #56 : 22.10.09 - klo:09:57 »
Oliko sinulla mielessäsi vaivoja, mihin tuo auttaisi?

Peräpukamiin.

myyrä

  • Vieras
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #57 : 22.10.09 - klo:14:19 »
Lieksassa sataa lunta.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #58 : 22.10.09 - klo:19:55 »


Yhdessä vaiheessa kävinkin vähän ahkerammin körttiseuroissa.
Siellä ei tosiaankaan rukoiltu sillä perinteisellä tavalla, miten uskonnollisissa tilaisuuxissa yleensä rukoillaan.
Raamatunlukuakaan ei hehkutella. Eräskin puhuja eräässä körttiseurassa Helsingin Lauttasaaressa  (taisi olla viimevuonna) pyyteli jotenkin anteeksi, kun siteerasi Raamattua seurapuheessaan. Vai oliko se niin, että hän jopa luki tekstiä Raamatusta. Ehkä kuitenkin vain ulkomuistista Raamattua siteerasi.
Seuraväki ilmeisesti antoi anteeksi, koska kukaan ei nostanut asiasta meteliä.
Ei tuo Raamatun siteeraaminen minuakaan yhtään loukannut.
Ei ne muut puheet, joissa Raamattua ei siteerata, myöskään loukanneet.
Olen kaikkiruokainen.

Ihmiset seuroissa ovat vanhoja ja ystävällisiä.

Niin ... ajattelin kokkeilla tätä "lainausosastoa",koska tätä ei tarvinne palauttaa, niinkuin Lahden kaupunginkirjaston lainoja ... ja pankkilainoja!

Kun mulla on sellainen olo, että körttiläistenhän se erityisesti olisi hyvä osata Raamattua! Eihän useista Siionin Virsiem sanojen sisällöstä saa milkäänlaista tolkkua, jos ei tunne Raamatun tapahtumia ja kertomuksia. Monissa Siionin Virsissä on selkeitä aasinsiltoja, linkkejä, vinkkejä, vihjauksia jne. erityisesti VT:n tapahtumiin, mutta myös uudemmalle puolelle.

No, nuotit ja sävelethän nuo menee ilman kirjaviisauttakin.

miettii Mauno

ja katsoo, onnistuiko lainaus.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #59 : 22.10.09 - klo:20:08 »
Kuntosali on siis jonkinlainen keinotekoinen navetan simulaatio.
Näin se juurikin on. Meidän miesväki naureskelee meidän naisten kuntosalilla käyntejä. Tuumaavat, että lähtekää mukaan pöllimettään, niin ei tarvii kuntosalimaksuja maksaa ja saa samalla raitista ilmaa.  :023:

Mielestäni kaikkiin vaihtoehtoishoitohin ja joogaan yms. pitää suhtautua varauksella. Kannattaa perehtyä taustoihin, mihin mikäkin juttu perustuu. Monet tuollaiset jutut pohjautuu itämaisiin uskontoihin ja on niiden uskontojen harjoittamista, epäjumalan palvelemista.
Pyryharakka