Kirjoittaja Aihe: Sivuraiteilla  (Luettu 42368 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #30 : 03.10.09 - klo:16:07 »
Pyryharakka, ihan oikeasti, ei millään pahalla, mutta mieleeni tuli kirjoituksestasi:
"Hyvän sään aikaan tuli kasvimaa tyhjättyä. Tänään oli napakka pakkanen -4,8. Ja pakkanen pysyi aika pitkään.
Kävin ottamassa kuvia otsikolla: Ruskaa pakkasessa. Kyllä on kauniita nuo mustamarja-aroniat ruskan väreissä ja kuura lehdillä.
Suuri saarni tipautti kerralla kaikki lehtensä. Se oli kovaa kahinaa auringon noustessa. Pudottaa kuin nainen hameensa, ei mitään vitkastelua eikä empimistä. Tulkoon talvi, siihen on valmistauduttu.  kahvi"


Tuosta Ruskaa pakkasessa -otsikosta tuli mieleeni Toscaa parvella. :icon_lol:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #31 : 03.10.09 - klo:17:53 »
Niin kai Pyryharakka tarkoittikin, vai kuinka?

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #32 : 03.10.09 - klo:21:58 »
Tuosta Ruskaa pakkasessa -otsikosta tuli mieleeni Toscaa parvella. :icon_lol:

Nyt kun hassut nimet on saatu käsiteltyä, niin voidaankin luontevasti siirtyä sananmuunnoksiin.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #33 : 04.10.09 - klo:13:27 »
Otsikkohan on sivuraiteilla.  :102:
En mahda sille mitään, että nykyisessä perheessäni aivan kuten lapsuudenkodissakin harrastetaan erittäin paljon sanojen kääntelyä. Heitin sen tuonne ihan tarkoituksella kokeillen, tarttuuko kukaan.
Aivan vasthiljaa kuulin ensimmäistä kertaa tämän: leikkikalut - kaikki lelut. En ollut koskaan tullut ajatelleeksi tuota itse ja olen tuota sen jälkeen pyöritellyt kielelläni.
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #34 : 04.10.09 - klo:14:31 »
matti nenonen - netti manonen?
« Viimeksi muokattu: 04.10.09 - klo:14:35 kirjoittanut myyrä »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #35 : 04.10.09 - klo:14:52 »
Tarkoititko laulajatar Marita Kattilaa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #36 : 04.10.09 - klo:16:35 »
Olen varmaan jo kertonut, miten tarkkiksen poika sai kuviksesta kympin sijoittamalla minun naamani Pahkasian vitsiin: Peppi hinaa hippi-Penaa. Sekin on jo vanha vitsi, että miniäni, joka on erään hiippakunnan pappi hoksasi minun olevan paappakunnan hippi.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #37 : 04.10.09 - klo:23:21 »
Seinäjoen körttijuhlien aikana minä huomasin, että Sinä et ole hippi ainakaan luontaiselta tavaltaan (aika lyhyt tukka)... mutta aika monta hippiä lukien körttifoorumin osallistujista...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #38 : 05.10.09 - klo:07:56 »
Eikös se Penan hippitukka ollutkin ponkkarilla? :icon_cool:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #39 : 05.10.09 - klo:09:09 »
kyllä se oli...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #40 : 08.10.09 - klo:21:58 »
Mauno kirjoitti:
"Hei!

Ajattelin omalta osaltani kehittää näitä sivuja. Laitoin uuen kuvan, otin sen lakin päästä, joka edellisessä purjehduskuvassa minulla oli jäisessä tuulessa Asikkalanselällä. Uusi kuva on nuorekkaampi, koska siinä on mukana myös rakas, ihana tyttärentyttäreni Iita (kuvassa vasemmalla). Kuvauspaikka Seinäjoen juhlakenttä, risti ei näköjään erotu pikkuisessa kuvassa taustalla, mutta siellä se on. Asuani ei voi sanoa perinteiseksi körttipuvuksi, mutta sillä mentiin!

t. Mauno (kuvassa oikealla)"


Minulla tuli Sinusta oma poikani mieleen.   Koko kesän pidit sitä puuhkalakkia päässä ja nyt kun ilmat kylmenivät, heitit sen pois. Pojallamme oli huoneessaan kesäkuumalla tiiviisti tuuletusluukku kiinni. Mutta annas olla kun tuli talvi ja viimat, niin melkein poikkeuksetta tuuletusluukku auki ja patteri kiinni. Aina sai ihmetellä, että mistä ihmeestä täällä vetää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #41 : 16.10.09 - klo:13:28 »
Seuratuvan puolella karjalaisenkyösti kirjoitti
"Yleensä en pidä tätä omaa kokemustani juurikaan eillä, koska en vain jaksa sitä pitää. En tiedä, pitäisikö enemmän sitä esillä pitää. Ehkä, ehkä ei.
Mutta täällää käsinkosketeltavan suvaitsevaisessa ilmapiirissä intoudun pakottamaan itseni asin kertomiseen (olen sen enenkin täällä kertonut).
Useita vuosia sitten HELLUNTAISEURAKUNNASSA toisen jalkani puolesta rukoiltiin.
Tämä jalka oli toista jalkaa lyhyempi ja kävellessä tai varsinkin seisoessani sen luhyyden huomasi.
Ennen, kuin jalkani puolesta ryhdyttiin ruokilemaan, istuuduttiin penkille.
Laitoin ulkojalkineiden kantapäät yhteen.
Kun puolestani rukoiltiin, huomasin, että lyhyemmän jalan kantapää liikkui nykähdyksittäin minusta poispäin (helppo huomata, koska pidin kengän kantoja toisiaan vasten). Samaan aikaan rukoilijakin huomasi sen sanoessaan, että yleensä nämä jalat kasvavat tällä tavalla nykähdyksittäin.
Kun sitten lähdin kävelemään, silloin huomasin, kuinka askel tuntui pidemmältä, kuin ennen.
Kävellessä muutos oli helppo huomata."

Minä kuljin aikanani hierojalla, joka väitti olevansa myös kiropraktikko. Hän huomasi, että toinen jalkani on lyhempi kuin toinen. Hän totesi sen panemalla vatupassin polvieni päälle kun istuin niin, että jalat koskivat lattiaan. Siitä aiheutui skolioosi, joka tietysti sai aikaan selkäkipuja. Kun hän aikansa hoiti minua, niin myöhemmin hän pani vatupassin taas samalla tavoin, ja jaloista oli tullut yhtä pitkät. Hän epäili, että toinen jalka on saattanut "lyhentyä" esimerkiksi synnytyksen yhteydessä. En osaa selittää tätä sen hienommin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #42 : 21.10.09 - klo:12:49 »
Seuratuvan puolella Mt kirjoitti tällaista...
"Ei suoraa ehdotusta, mutta mieleen tuli se jonkin vanhemman polven körttimiehen kommentti: Monta kertaa olen ollut vähällä herätä, mutta aina olen Herraa vastaan puoleni pitänyt. Kukahan mahtoi olla? Olisiko peräti ukkojen aikaa vai tuoreempaa tavaraa? Asia on Kareksen kronikassa mainittu, mutta olen nyt väärässä pitäjässä...

Mt"

... ja siitäpä tulikin mieleeni Karin piirtämä vitsi. Siinä tämä "musta ukko" (tarkoitti häntä itseään) istui kiikkutuolissa ja sanoi, että on se kuolema kolkutellut ovelle tuon tuostakin, mutta en ole mennyt avaamaan. Siinä vaiheessa Kari taisi olla jo melko sairaalloinen.

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #43 : 21.10.09 - klo:18:53 »
Karjalaisenkyösti kirjoitti
"Kerran harrastin enemmän rukousta, niin paljon, että kerran alkoi oikein sututtaa ja ärsyttää rukoileminen.
Kotona rukoillessani päräytin kipakan ruman sanan, jossa oli "r"-kirjainta puheääntä voimakkaammin ja terävämpänä (toivottavasti naapurit eivät kuulleet pyhän miehen manailua).
Tuon lyhyen kirosanan myötä paineet purkautuivat ja jatkoin varsin tyynenä ja vapautuneena rukouksia."


Taisi olla enemmän rukoilemisen suorittamista :018:. Tervetuloa körttiseuroihin niin ei  tarvitse lepytellä Jumalaa rukouksilla.  :icon_mrgreen:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #44 : 21.10.09 - klo:18:58 »
Pyryharakka kirjoitti:
"Olen ollut Jalovaaran tilaisuuksissa ottamassa koppia. "

Gulp! Et näytä kauhean raavaalta ja tässäpä tulikin mieleeni yksi ongelma. Kun näissä tilaisuuksissa tönitään kumoon ihmisiä ja paikalle sattuu satakiloinen kaveri ja hennot kopin ottajat, niin siinäpä onkin ongelmallinen yhtälö.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.