Kirjoittaja Aihe: Sivuraiteilla  (Luettu 42356 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #15 : 02.10.09 - klo:11:47 »
Ei kun se oli matkustajakodin pitäjä (viipurlaine, sehä o selvä) joka antoi lapsilleen nimet Olga, Aina, Hilja, Anna, Rauha, Matt, Kustaa, Ville.

Mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #16 : 02.10.09 - klo:12:35 »
Entäs sitten se neiti, jolla oli etunumet Impi Ellen Anna!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #17 : 02.10.09 - klo:12:58 »
Minulla oli äidi9nkielen opettaja jonka etunimet olivat Impi Siviä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #18 : 02.10.09 - klo:14:48 »
Impi Umpilampi

Oli kolme siskosta, Anna, Aina ja Impi ja he menivät naimisiin. Sulhasten sukunimet olivat Olin, Ylen ja Selin. Kuka meni kenenkin kanssa naimisiin?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #19 : 02.10.09 - klo:14:57 »
Anna meni Ylenin, Aina Selinin kanssa, Impille jäi Olin. Anna Ylen, Aina Selin, Impi Olin. Ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti elleivät eronneet sitä ennen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #20 : 02.10.09 - klo:15:59 »
Oppilaani kehuivat Lautasen Yrjön kanttia. Hän vastasi kaikista pilasoitoista huolimatta sinnikkäästi puhelimeen: - Yrjö Lautasella.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #21 : 02.10.09 - klo:16:40 »
Tyypit vaan pilkkaa meitsin nimeä, tänks  :063:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #22 : 02.10.09 - klo:18:19 »
Oppilaani kehuivat Lautasen Yrjön kanttia. Hän vastasi kaikista pilasoitoista huolimatta sinnikkäästi puhelimeen: - Yrjö Lautasella.

Ai noin. :)
 Haloo, onko Hirvikalliolla?
On kyllä.
No ampukaa se alas sieltä sitten.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #23 : 02.10.09 - klo:19:52 »
Ai noin. :)
 Haloo, onko Hirvikalliolla?
On kyllä.
No ampukaa se alas sieltä sitten.

Saman kauden juttuja oli. "Onko Leijona apteekissa". "Kyllä" "No päästäkää se ulos sieltä". Leijona apteekkia ei enää ole on vain kyltti ja Fatsighets aktiebolaget Lejonet, jonka grynderinä kyseinen apteekkari toimi 1920-luvulla. Helsingin körttikoti sijaitsee tässä talossa ja talon hallituksessa on yksi körttiläisyydestä epäilty (mitään vaalitukia ei ole maksettu talon tililtä). Tasapainon vuoksi talossa on myös uutistoimisto Itar-Tass:n Suomen konttori.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #24 : 02.10.09 - klo:21:40 »
Olikos se nyt Tampereella vai missä sellainen lääkäri kuin Elin Olin. No, maalaismiehelle tuli asiaa lääkäriin. Tuli sitten kotikylille, kyseltiin, mitä lääkäri sanoi. Ei siitä käynnistä mitään tullut, se oli jo kuollut. No mitenkäs se kuollut, vastahan tuon viime viikolla näin? No, ovessa ainakin luki että elin, olin lääkäri.

Mt

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #25 : 02.10.09 - klo:21:54 »
Täällä meillä on naapurissa niitä Hirvikallioita. Ovat kovin kyllästyneet tuohon ampumisjuttuun.
Täällä asuu myös erittäin huumorintajuinen Risto Pukki. Hänen edesottamuksistaan olisi vaikka näytelmäksi. Hän vastaa puhelimeen:"Puhu Pukille"

Meidän entinen lääninrovasti Paavo Hillo, oli laittanut pappismatrikkeliin harrastukseksi marjankeruun.  :023:

Imatralla on Mansikoita. Olen elätellyt toivetta, että joku Mansikka menisi naimisiin Hillon kanssa ja ottaisi nimekseen Mansikka-Hillo. Tai että joku parikkalalainen Pitko naisi Hillon, joka ottaisi nimekseen Hillo-Pitko.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #26 : 02.10.09 - klo:22:01 »
Oppilaani kehuivat Lautasen Yrjön kanttia. Hän vastasi kaikista pilasoitoista huolimatta sinnikkäästi puhelimeen: - Yrjö Lautasella.


   Yrjö Lautanen, diakoni!? Tuonniminen mies oli joskus 1993 tai 1994 tai jotain samoissa porukoissa heimotyössä Pietarin lähellä Toksovassa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #27 : 02.10.09 - klo:22:19 »
Ei taida olla sama Yrjö Lautanen. Minun mainitsemani on arvioni mukaan hyvin vanha mies, jos on hengissäkään. Yli kymmenen vuotta vanhan tarinan sankari oli silloin yhdeksäsluokkalaisen pojan isoisä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #28 : 02.10.09 - klo:22:43 »
Täällä meillä on naapurissa niitä Hirvikallioita. Ovat kovin kyllästyneet tuohon ampumisjuttuun.
Täällä asuu myös erittäin huumorintajuinen Risto Pukki. Hänen edesottamuksistaan olisi vaikka näytelmäksi. Hän vastaa puhelimeen:"Puhu Pukille"

Meidän entinen lääninrovasti Paavo Hillo, oli laittanut pappismatrikkeliin harrastukseksi marjankeruun.  :023:

Imatralla on Mansikoita. Olen elätellyt toivetta, että joku Mansikka menisi naimisiin Hillon kanssa ja ottaisi nimekseen Mansikka-Hillo. Tai että joku parikkalalainen Pitko naisi Hillon, joka ottaisi nimekseen Hillo-Pitko.  :icon_biggrin:

Melkein toiveesi toteutui täällä, kun Saara Mansikka meni Tapani Kedon kanssa naimisiin ja käytti kaksoisnimeä Mansikka-Keto. Saara on muuten muistaakseni Ensosta eli sieltä päin lähtöisin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #29 : 02.10.09 - klo:23:10 »
Keski-Suomessa neiti Pesu meni taannoin naimisiin herra Karhun kanssa. En ole saanut selville, käyttääkö rouva nyt kaksoisnimeä Pesu-Karhu.