Kirjoittaja Aihe: Vuosi vaihtuu jälleen.  (Luettu 16029 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #30 : 28.12.09 - klo:16:38 »
Lainaus käyttäjältä: Mörtti
Omatunto on taas huano kaiken mässäälyn jäläkehen ja puntariki sen toristi oikiaksi, kun näytti lukemaa 130 kg


Joulunaikoina tuli sellainen idea, että pitäisi olla sellainen laki, että jos on ylipainoa, niin ei saa kyseisen vuoden jouluna eikä seuraavankaan vuoden jouluna syödä jouluruokia taikka niitä valmistaa.
Ja sakko olisi tietysti niin korkea, että ei uskaltaisi edes salaa syödä jouluruokaa, mikäli kielto on päällä.

Tällainen laki johtaisi siihen, että kovin moni pyrkisi huolehtimaan siitä, että joulupöytä ei menisi sivu suun.
Kuka nyt haluaisi jouluansa pilata?



Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #31 : 28.12.09 - klo:16:49 »


Joulunaikoina tuli sellainen idea, että pitäisi olla sellainen laki, että jos on ylipainoa, niin ei saa kyseisen vuoden jouluna eikä seuraavankaan vuoden jouluna syödä jouluruokia taikka niitä valmistaa.
Ja sakko olisi tietysti niin korkea, että ei uskaltaisi edes salaa syödä jouluruokaa, mikäli kielto on päällä.

Tällainen laki johtaisi siihen, että kovin moni pyrkisi huolehtimaan siitä, että joulupöytä ei menisi sivu suun.
Kuka nyt haluaisi jouluansa pilata?

Siitä edellisestä luettelosta syistä jäi yksi pois ja se oli sairaus. Siksi sitä lakiakaan ei voi säätää. Laihtuisin niin mielelläni ja toimisin rasvanluovuttajana, mutta kun nuo lääkärit eivät onnistu siinä ilman isoja seteleitä. Toisaalta onhan vanha kikka istutettu lapamato, mutta turhan moni kuoli siihen madon kuoltua ja aiheutettua tulehduksen. Ei hyvä mikään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #32 : 28.12.09 - klo:17:14 »
Lainaus käyttäjältä: SeppoS
Siitä edellisestä luettelosta syistä jäi yksi pois ja se oli sairaus. Siksi sitä lakiakaan ei voi säätää.


Laissa pitäisi ottaa huomioon, että jos sairauden taikka muun ylivoimaisen esteen vuoksi ei ole mahdollista laihduttaa, niin silloin olisi vapaa osallistumaan joulupöytään taikka vaihtoehtoisesti sakon voisi lähettää Kelan maksettavaksi.


Vuosia sitten olin menossa työpaikkaruokailuun.
Ruokalippu oli jo kädessä.
Päätin pistäytyä enenn ruokailua terveysaseman vaa'assa, koska asema oli siinä matkani varrella.
Ruokailumatkani päättyi kuitenkin puntariin. Laitoin ruokalippuni takaisin taskuuni ja menin takaisin töihini.
En muista tarkkaa painoani tuolloin, mutta ilmeisesti se kuitenkin meni jonkun rajan yli, koska tie ruokalaan nousi minulla pystyyn.


Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #33 : 28.12.09 - klo:18:17 »
Kiitos vaan kaikille huamiosta! :eusa_angel: Sehän oli motiivi, kun tulin kilooneni esihin. Ylipaino on iän lisääntyes aikamoonen haitta ja terveyrellinen riski.
Tosiaan geeniperintö ja näläkäänäkevä historia on luanu ihimisestä aikamoosen talourellisen ja joka ruaka nokare mitä ei kuluteta muutetahan rasvaksi pahempien päivien varalle. Suames kuali v.1868 kaharen kuukauren aikana näläkähän 25 248 henkeä. http://pekurinen.blogit.uusisuomi.fi/%E2%80%9Dyli-viisikymmenta-vuotta-suomen-kansa-katselikin-itsensa-alistamistaan%E2%80%9D-tohtori-egylligin-kirjoitus-vuodelta-1918/
Ruaka on viäläkin siunauksen arvoosta ja kohtuurella kulutettavaa.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #34 : 28.12.09 - klo:20:23 »


Joulunaikoina tuli sellainen idea, että pitäisi olla sellainen laki, että jos on ylipainoa, niin ei saa kyseisen vuoden jouluna eikä seuraavankaan vuoden jouluna syödä jouluruokia taikka niitä valmistaa.
Ja sakko olisi tietysti niin korkea, että ei uskaltaisi edes salaa syödä jouluruokaa, mikäli kielto on päällä.

Tällainen laki johtaisi siihen, että kovin moni pyrkisi huolehtimaan siitä, että joulupöytä ei menisi sivu suun.
Kuka nyt haluaisi jouluansa pilata?



Jouluruokia on monenlaisia. Esimerkiksi rosollissa on keitettyä punajuurta ja porkkanaa sekä suolakurkkua. Varsin vähäkalorista syötävää. Nykyajan siat ovat kuin ajokoiria, joten mitään sangen lihottavaa ei ole kinkkukaan. Entäpä kaikki laatikot. Niissä voi toki olla kermaa ja voita, mutta paljon myös kasviksia.

Kiellettyjen listalla voisi olla paremminkin tortut, piparkakut ja suklaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #35 : 28.12.09 - klo:20:32 »


Joulunaikoina tuli sellainen idea, että pitäisi olla sellainen laki, että jos on ylipainoa, niin ei saa kyseisen vuoden jouluna eikä seuraavankaan vuoden jouluna syödä jouluruokia taikka niitä valmistaa.
Ja sakko olisi tietysti niin korkea, että ei uskaltaisi edes salaa syödä jouluruokaa, mikäli kielto on päällä.

Minul oli hirviä joulu, kun oli syötävä kaiken aikaa ja olen tottumaton. Kyl olin sitten kipeäkin. Mutta jotakin meidän perheessä edellyttää tämä joulurauhan julistus. Kun tietää että se on muuten menoo...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #36 : 28.12.09 - klo:22:09 »
Joulunaikoina tuli sellainen idea, että pitäisi olla sellainen laki, että jos on ylipainoa, niin ei saa kyseisen vuoden jouluna eikä seuraavankaan vuoden jouluna syödä jouluruokia taikka niitä valmistaa.
Ja sakko olisi tietysti niin korkea, että ei uskaltaisi edes salaa syödä jouluruokaa, mikäli kielto on päällä.

Tällainen laki johtaisi siihen, että kovin moni pyrkisi huolehtimaan siitä, että joulupöytä ei menisi sivu suun.
Kuka nyt haluaisi jouluansa pilata?

Vastustan ehdottomasti tuollaista lakia. Pakolla ei onnistu.
Reilu vuosi sitten työterveyslääkäri meinasi määrätä kolesterolilääkityksen minulle ylipainoiselle ja muutenkin riskikkäälle. Kysyin saanko kokeilla ensin muita keinoja. Sain.
Mietin tykönäni, mikä olisi minulle luontevin ja silti terveellinen ruokavalio. Netistä löytyy paljon vinkkejä, esim. pienipaatospaivassa-sivusto, jossa voi testata, mitä omasta ruokavaliosta voisi muuttaa.

Ainoa mitä painonpudotusvaiheessa jätin lähes kokonaan, oli sokeri ja vehnä. Muuten söin kaikkea monipuolisesti. Liikuin paljon. Paino alkoi pudota kuin itsestään.
Niin viime kuin tänäkin jouluna olen syönyt kaikkia perinteisiä jouluruokia. Paino ei noussut ollenkaan. Söin hyvällä omallatunnolla ja kohtuudella. Söin jopa torttuja, taatelikakkua, pipareita ja suklaata, mutta vain hyvin vähäisissä määrin.

Viime syksyyn verrattuna olen 14 kiloa kevyempi. Kolesteroliarvot ovat lähes normaalit. Verenpaine on muuttunut normaaliksi. Lääkärikin oli ihmeissään.

Kannustan kaikkia tekemään pysyviä muutoksia ruoka ja liikunta tottumuksiin. Niillä saadaan pysyviä tuloksia.  :023:
Pyryharakka

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #37 : 31.12.09 - klo:06:44 »
"Mitä kellot sanovat
yönä uuden vuoden?
Uudet ajat tulevat
uuden toivon tuoden.
Uudet tunnit juoksevat,
uudet nopsat jalat,
kenties sujuu paremmin,
kaikki minkä alat.
Uudet teot tulevat,
ajatukset uudet.
Lähemmäksi liukuvat,
uudet salaisuudet."

- Aale Tynni -
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #38 : 31.12.09 - klo:08:48 »
olen riisitautinen ja painan 67 kiloa...  :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #39 : 31.12.09 - klo:09:20 »
Meitä ihmisiä on painoluokissa laidasta laitaan. Olen tavannut hyvin monenkokoisia aikuisia ihmisiä. Tietämistäni keveimmällä ja raskaimmalla eroa melkein 200 kg. Kaikki ovat aivan omia persooniaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #40 : 31.12.09 - klo:10:03 »
olen riisitautinen ja painan 67 kiloa...  :icon_wink:

Olen vielä tautisempi ja painan 65kg. :icon_wink:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #41 : 31.12.09 - klo:10:09 »
Olen vielä tautisempi ja painan 65kg. :icon_wink:

Ohoh  :icon_eek: onpas iso myyrä  :icon_wink:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #42 : 31.12.09 - klo:10:22 »
olen riisitautinen ja painan 67 kiloa...  :icon_wink:

Isosuomalaisten puolue on tehnyt ehdotuksen, koska äänestysikäraja sorsii joitakin niin tulevaisuudessa äänioikeus annetaan vain yli 100 kiloisille. Vain tarpeeksi suuret ovat kypsyneet päättäjiksi. Vaalipaikalla on vaaka eikä lyijyä saa laittaa taskuun, mutta kultakorut sallitaan.

Terv. Läskitautinen pikkupoika.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #43 : 31.12.09 - klo:10:51 »
hippiäisen paino vaihtelee siinä 4-7 gramman välillä, nooh, voi se näin joulun jälkeen olla vähän enemmän 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Vuosi vaihtuu jälleen.
« Vastaus #44 : 31.12.09 - klo:11:31 »
Isosuomalaisten puolue on tehnyt ehdotuksen, koska äänestysikäraja sorsii joitakin niin tulevaisuudessa äänioikeus annetaan vain yli 100 kiloisille. Vain tarpeeksi suuret ovat kypsyneet päättäjiksi. Vaalipaikalla on vaaka eikä lyijyä saa laittaa taskuun, mutta kultakorut sallitaan.

Terv. Läskitautinen pikkupoika.

Kerran muuan kuiva ukko vinoili ylipainoiselle kaverille: "Sinun pitäisi maksaa linja-autossa kaksinkertainen hinta, kun viet niin paljon tilaa." Tähän ylipainoinen vastasi: "No jos se menee siihen, niin Sinun kohdallasi autoa ei kannata edes pysäyttää."
                 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.