Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 7  (Luettu 39256 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #15 : 10.12.15 - klo:18:49 »
Meillä on Elisan ja sitä saa käyttää kolmessa koneessa sammanaikaisesti. Miten on sinulla?

Kolmeen muistaakseni on oikeus minullakin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #16 : 12.12.15 - klo:20:56 »
En saa Google Mapsista enää karttaa näkymättömiin.  (Ja kyllä, tietokoneohjelmat ovat rakkineita. Usein riivattuja sellaisia.) Miksei voi olla painiketta, josta se katoaa? Miksi parempi on taas muutettu huonommaksi?

Haluan katsella maisemani ilman kuvan vasemmassa alanurkassa häikäisevän valkoisena möllöttävää karttaa. Siis ennen muuta se kontrasti muuhun näkemääni on häiritsevä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #17 : 12.12.15 - klo:21:19 »
En saa Google Mapsista enää karttaa näkymättömiin.  (Ja kyllä, tietokoneohjelmat ovat rakkineita. Usein riivattuja sellaisia.) Miksei voi olla painiketta, josta se katoaa? Miksi parempi on taas muutettu huonommaksi?

Haluan katsella maisemani ilman kuvan vasemmassa alanurkassa häikäisevän valkoisena möllöttävää karttaa. Siis ennen muuta se kontrasti muuhun näkemääni on häiritsevä.

Kyllä se näkyy möllättävän minullakin. Jos sitä klikkaa kartta muuttuu Google Earth satelliittikuvaksi ja seuraavalla klikkauksella takaisin. Minulla 24 tuuman näyttö eikä se ole minua häirinnyt.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #18 : 12.12.15 - klo:21:51 »
^Ennen sen kartan sai näkymättömiin, nyt ei enää  :-\
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #19 : 18.12.15 - klo:21:52 »
Täällä sataa lunta niin rajusti, että piti lähteä vikapartioon puhdistamaan taivaskanavalaitteen paraboloidipeilin sellainen lnb-osa lumesta. Tikapuut jatkoin maximiin ja sitten harjalla puhdistin "mutukan" ja varren ja kouruosan. Auttoi.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #20 : 18.12.15 - klo:22:05 »
"Uusi" työpöytäni olisi hyvän mallinen, muttei rakkine toimi: Korkeutta pitäisi voida säätää (manuaalisesti), mutta mekanismissa on joku osa hajonnut (tämän vahvisti kiinteistöosaston pöytäspesialisti). Kun istun tuolillani, pöytä ylettyy melkein kainaloihin. Eihän sellaisen ääressä voi työskennellä! Samainen pöytäspesialisti arveli, että malli on niin vanha ettei varaosaa saa. Ja varmaan pöytäasentajan käynti maksaisi saman kuin uusi pöytä. Henkilöstöhallintohenkilö, jolle asia kai kuuluisi, puolestaan suhtautui tilanteeseen kovin välinpitämättömästi  :-\.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #21 : 18.12.15 - klo:22:26 »
"Uusi" työpöytäni olisi hyvän mallinen, muttei rakkine toimi: Korkeutta pitäisi voida säätää (manuaalisesti), mutta mekanismissa on joku osa hajonnut (tämän vahvisti kiinteistöosaston pöytäspesialisti). Kun istun tuolillani, pöytä ylettyy melkein kainaloihin. Eihän sellaisen ääressä voi työskennellä! Samainen pöytäspesialisti arveli, että malli on niin vanha ettei varaosaa saa. Ja varmaan pöytäasentajan käynti maksaisi saman kuin uusi pöytä. Henkilöstöhallintohenkilö, jolle asia kai kuuluisi, puolestaan suhtautui tilanteeseen kovin välinpitämättömästi  :-\.
Edellisen perusteella mieti kenen yksikköön tulee lasku, joka voi vaikuttaa säästämistavoite bonuksiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #22 : 23.12.15 - klo:20:59 »
Jassoo, imurini sitten hajosi. Ehkä se on huomannut, että en pidä siitä, ja pahoitti siksi mielensä ja ajatteli, ettei suhdetta kannata jatkaa, kun koko ajan haikailin ex-imurini perään. Tai sitten se ajatteli, ettei lähempänä yhdeksää aatonaattoiltana enää sovi imuroida, pikaisestikaan, ja lakkoilee siksi. No, mikäs siinä. Lakaistaan sitten ja pyyhkitään nihkeällä. Ehkä naapurisovun kannalta parempi vaihtoehto.

Tämä oli sitä paitsi joku ylivoimainen testivoittajaimuri, mutta koko näinä parina vuotena, joka se on minulla ollut, en ole oikein tykännyt.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #23 : 23.12.15 - klo:21:32 »
Jassoo, imurini sitten hajosi. Ehkä se on huomannut, että en pidä siitä, ja pahoitti siksi mielensä ja ajatteli, ettei suhdetta kannata jatkaa, kun koko ajan haikailin ex-imurini perään. Tai sitten se ajatteli, ettei lähempänä yhdeksää aatonaattoiltana enää sovi imuroida, pikaisestikaan, ja lakkoilee siksi. No, mikäs siinä. Lakaistaan sitten ja pyyhkitään nihkeällä. Ehkä naapurisovun kannalta parempi vaihtoehto.

Tämä oli sitä paitsi joku ylivoimainen testivoittajaimuri, mutta koko näinä parina vuotena, joka se on minulla ollut, en ole oikein tykännyt.

Testeissä testaan imukykyä, ulkonäköä jne, mutta ei imurin kestokykyä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #24 : 23.12.15 - klo:21:56 »
^Testissä tuota kehuttiin hiljaiseksi myös. Ergonomiaakin olivat testaavinaan, mutta se juuri oli entisessäni paljon parempi. Saman tehtaan malleja olivat entinen ja nykyinen, enkä ymmärrä, miksi entisen loistavia ergonomisia ominaisuuksia oli uudemmasta mallista poistettu. -Siis sillä tuota testivoittajuutta jo ensikokeilujen jälkeen ihmettelin, kun mielestäni se entinen imurini oli parempi.

Sen puoleen sopisi hajotakin, että pääsisin ostamaan jonkin toisen mallin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #25 : 26.12.15 - klo:11:51 »
Tänään mockula ei jaksa toimittaa ääntä videoihin. Kova tuuliko lie syyllinen, vaiko
joulupyhien vapaat teknikoilla ?

Onneksi on kirjoja !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #26 : 26.12.15 - klo:12:05 »
Joulunpyhät lienee syypää. Mökillä huomaa aina, että viikonloppuisin kun kaikki älypuhelinet ovat mökeillä liikenne hidastuu selkeästi. 4G on välttämätön tapa lisätä kapasiteettia nopeasti. Uskon, että oireet pitkinä pyhinä ovat samaa viikonlopputautia eli ylikuormitusta verkossa. Älypuhelimet ovat yhdenlaisia mokkuloita ja useitakin niistä voi käyttää mokkulana. Meillä on televisossa Chromecast (Appletv toimii samoin) ja kakrut (35-44vuota) katsoivat Netflixiä 55 tuuman telkkarista kännykkänsä kautta, kun minulla ei ole onneksi Netflix tiliä. Videot ovat suurimmat kapsiteettisyöpöt.

Operaattorit ovat nopeuttaneet suunniteltuja kapasiteettilisäyksiä kun tarve ylittää ennustetun.

Chromecast maksaa 35€ ja Appletv 98€. Molemmat vaativat langattoman kotiverkon eli WiFi tai wlan, joka useimmilla on jo.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #27 : 26.12.15 - klo:16:04 »
Herra Hugon lämpölevy, matkoille suunniteltu jostakin jähmettyvä - sulageelisysteemistä kai alkuaan kissanlämmittimeksi värkätty ei ehkä ole joka siilin. Työnsin sen mikroon kuten piti ja hämärässä jaaritellessani sisaren kanssa lykkäsin onneksi vasemman käden napatakseni sen sieltä ja ilmeisesti pienet siilinkynnet ovat saaneet siihen neulankokoisia reikiä kun se on yöllä jähmettynyt siis jäähtynyt. Siitä pursui kuuma muovi mikälie ulos eli kun siihen työntää näppinsä tietää taas elämästä vähän enemmän  :010: 

Kipu olisi aika kauhea, mutta ilmoitin kestäväni urheudella,  mihin sisar kysyi keksinkö parempaa vaihtoehtoa.... Onneksi tiedän kuinka palovamma hoituu eli käsi viileään veteen kippoon, mutta hirveintähän oli, ettemme tienneet irtoaako se möhnä mikron lasilevyltä ja noin.... Sisar heilautti sen metsän puolelle ja minä tietty panikoin onko Hugelokugelo saanut sitä syötyä, onneni on siinä että se on tarkka ruokavaliostansa eikä levy enää silloin ole ollut kuuma eikä pursuva.

Lisäksi minulla on erinäisiin kipuihin panacodia,  siis, jos menee mahdottomuuksiin,  ja kuljetan mukana varalta. Nyt on, uhhhhhhuuuuh, nuppi sekaisin mutta käsisärky kestettävissä. Tätä ei olisi selättänyt buranapanadolkoktaililla, ei.

Kummallisinta tosin oli että kipu lievittyi kun hoivailin siiliressukkaani, lauloin kaikki siililaulut ja katsoin etteihän pieni siilukka taikka olkoon iilukka vain ole saanut mitään hätää, juotin sitä ja järjestelin pesäolosuhteet muutoin optimaalisiksi. Se vaikuttaa toimivalta ja terveeltä, mutta me menemme kotona varalta omalääkärille.

Minä tyhmä otin lääkkeen vaikka saman ajoi siis todella tuosta pikku otuksesta huolehtiminen, jonka otin ja joka on kaikessa minusta riippuvainen. Eikä nytkään satu kun mietin, onko Kugeliini voinut saada suuhunsa jotain mikälie vähän kuin steariinia, joka nyt ei myrkyllistä ole kylläkään. Luulen tosin myös ettei tuollainen eläimelle suunniteltu verme sisällä myrkyllistä ainetta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #28 : 09.01.16 - klo:15:10 »
Ajattelin katsella foorumin Kalenteria, mutta tulee ilmoitus  ;  Väärä vuosi !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #29 : 09.01.16 - klo:15:27 »
Ajattelin katsella foorumin Kalenteria, mutta tulee ilmoitus  ;  Väärä vuosi !

Kiitos vinkistä. Havaintosi oli oikea. Maailmanloppu oli asetettu vuoteen 2015. Siirsin maailmanloppua 10 vuodella ja tarkistetaan sitten uudelleen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi