Kirjoittaja Aihe: Uskonnonsyöttö  (Luettu 54706 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #45 : 04.05.08 - klo:22:14 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Sain inspiraation ja kirjoitin jonkinlaisen kuvauksen tuosta uskonnollisen propagandan syöttämisprojektista.
Liitin mukaan myös useita valokuvia näyteikkunoista.
Käy vilkaisemassa.
Kukapa tietää, vaikka itsekin innostuisit mukaan kehittelemään toimintaa.
http://www.saunalahti.fi/~kyostik/m43avalokuvat/


Tässä sinulle muutamia lauseita

Tuo Minä uskon auta epäuskoani oli erinomainen

Toinen pysäyttävä on Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki

Parin päivän päästä lisätään alle Kristuksen sisällinen tunto

Seuraava Olen heikko

jatkuu parin päivän päästä Tästäkin Herra auttaa

Minun on paha olla

ja jatkona mutta Herran luona on hyvä olla

Jumala on salattu

ja jatko Se aukeaa vain tyhmille

ja lisää löytyy
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #46 : 05.05.08 - klo:08:00 »
Kiitos Seppos.
Jos lisää joskus löytyy, niin kirjaa vain tänne.

Oliskos sinulla tietoa näiden lauseiden lausujia?
Osa on ehkä sinun omiakin oivalluksia.
Ensimmäisen ainakin uskotaan olevan Seppä Högmanin lausuma.
Lähinnä kyselen siksi, että pyrin laittamaan tekstien yhteyteen jonkinlaisen pienen lapun, että kuka sen on sanonut tai mistä se on peräisin. Toki lauseen alkuperän kertominen ei ole ehdottoman tärkeää.

jUHOMA4

  • Vieras
Uskonsyöttö
« Vastaus #47 : 05.05.08 - klo:08:12 »
Karjalaisenkyösti, pienellä varauksella suhtaudun tuohon ideaasi.    Jos tuonlaatuinen yksityisyritteliäisyys tapahtuu ilman omanvoiton pyyntiä, se on tosi harvinaista.    Autolla ohiajaessa sitä ei kerkiä kuin vilkaista, ajaa pian toisen perään.     Mitä liiketoimintaa näyteikkunan sisäpuolella sitten onkaan, toivotan onnea yritykselle,että se olisi tuottoisaa,    Mikään idea ei toimi ilman tuloja.

 Körttiläinen on nykyään helppo olla, se on melkein muotia.   Espoon herättäjäjuhlille matkaa pian suurijoukko  -herännyttä kansaa    :idea:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Uskonsyöttö
« Vastaus #48 : 05.05.08 - klo:10:20 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Karjalaisenkyösti, pienellä varauksella suhtaudun tuohon ideaasi.    Jos tuonlaatuinen yksityisyritteliäisyys tapahtuu ilman omanvoiton pyyntiä, se on tosi harvinaista.    Autolla ohiajaessa sitä ei kerkiä kuin vilkaista, ajaa pian toisen perään.     Mitä liiketoimintaa näyteikkunan sisäpuolella sitten onkaan, toivotan onnea yritykselle,että se olisi tuottoisaa,    Mikään idea ei toimi ilman tuloja.

 Körttiläinen on nykyään helppo olla, se on melkein muotia.   Espoon herättäjäjuhlille matkaa pian suurijoukko  -herännyttä kansaa    :idea:

Tuohon vastaan, että paikka on hyvä, kun siinä on raitiovaunupysäkki kohdalla, ja siinä on seisokelijoita. Toisekseen suurin osa ohikulkijoista on jullkisen liiken käyttäjiä ja heillä on aikaa silmäillä vaaratta ympärille.  Autonkuljettajat sitä tuskin edes likkenteeltä huomaa.

Minusta siinä tulee olla odotusarvoa, kun samat ihmiset kulkevat siitä päivittäin. Eli jutut kaksiosaisina ja sama juttu pari kolme päivää paikallaan. Ihmisille tulee odotusarvo miten tuo jatkuu. Silloin emme luvatta tunkeudu heidän päiväänsä, vaan he hakevat vastausta itse. Se on silloin mieluista sanomaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #49 : 05.05.08 - klo:10:55 »
Lainaus
Autolla ohiajaessa sitä ei kerkiä kuin vilkaista, ajaa pian toisen perään.


Etpä taisa tuntea tuota kyseistä MAnnerheimintien ja Nordenskjöldinkadun risteystä.

Lainaus
Karjalaisenkyösti, pienellä varauksella suhtaudun tuohon ideaasi. Jos tuonlaatuinen yksityisyritteliäisyys tapahtuu ilman omanvoiton pyyntiä, se on tosi harvinaista.


Eipä tuo rahallisesti juuri kannata. Kulut + menetetyt vuokratuotot ovat kyllä siinä 500 - 1000 euron välimaastossa.
Keneltä tahansa en edes oikein voi rahaakaan vastaanottaa, koska pelkään mm. rahan kanssa tulevan ongelmia.
Rahan kanssa pitää olla todella varovainen tällaisisa jutuissa.
Jos riittävästi luotan johonkuhun, tällöin toki hyväksyn sen, että tällainen henkilö osallistuu kustannuksiin. Tällaiselle henkilölle toki pyrin maksamaan kohtuullisen ajan kuluessa hänen sijoittamansa rahat takaisin, jos hän kuitenkin tuleekin katumapäälle.
Jos joku tuntematon haluaa taloudellisesti osallistua, hänen pitää aika tarkkaan perustella, miksi hän näin haluaa.
Tällainen menettely kyllä karsii ilman hyvää syytä & motiivia olevia tukijoita. Ja saa se näin tehdäkin.

MItä motiiveihini yleensä tulee, en lähtisi niitä kehumaan.
Eräs neutraali motiivi voisi olla se, että homma on hauskaa, saa uusia kokemuksia. Muutenkin koen, että Raamatun teksteillä olisi paljon tööitä nyky-yhteiskunnassa.

Henkilöltä, joka tulee kanssani tätä hommaa tekemään, toivoisin vähintään yhtä väärää motiivia. Jos kaikki motiivit ovat puhtaat, pelkään, että henkilö ei ole sovelias tällaiseen hommaan.

Jos liiketilan sisukset (ilman näyteikkunaa) joku haluaa vuokrata, siinä en ole niin tarkka, kuin evankeliointiprojektin taloudelliseen tukemiseen. Uskonnollisen järjestön kohdalla toki tarkempi, kuin maallisen järjestön kohdalla. Kovin helppoa vuokralaista ei ole saada, koska yleensä haluavat myös näyteikkunan. Hyvällä tuurilla voisin 200 - 300 saada tuosta tilasta ilman ikkunaa. Eräs kandidaatti (tai parikin) on kyllä olemassa. Varmaa mikään ei vielä ole.
Jos olet kiinnostunut vuokraamaan tilan etkä ole kovin uskovainen, voit ottaa minuun yhteyttä.

Näyteikkunaakin olen valmis lyhytaikaisesti vuokraamaan mainostarkoituksiin, mutta tällöin siitä pitää tulle roimasti rahaa.
Kovin halvalla en vuokraa, koska sillä on nyt muutakin käyttöä.

Lainaus
Autolla ohiajaessa sitä ei kerkiä kuin vilkaista, ajaa pian toisen perään.


Kumma, kun noista kolareista ei kovin usein kuulu mannerheimintillä. Siellä kun on vartavasetn puhtaasti mainostarkoituksiin laitettu pitkä rivi todella suuria ikkunoita. Käytännössä kaikki liikkeen harjoittajatkin jotenkin yrittävät toimintaansa mainostaa.
Pitäisi varmaan kaikki heidät oikeuteen kuskata liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Lainaus
Mitä liiketoimintaa näyteikkunan sisäpuolella sitten onkaan, toivotan onnea yritykselle,että se olisi tuottoisaa, Mikään idea ei toimi ilman tuloja.


Kiitos kiitos.
Pitäisi vain ensin löytää se sisäppuolen yrittäjä. Tällöin tulisi ehkä 25% kuluista katettua. Tosin, en koe mitään paniikinomaista kiirettä yrittäjän löytymiselle. Onhan siinä omat hyvät puolensa, kun tila on puhtaasti oman porukan käytössä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #50 : 05.05.08 - klo:11:09 »
Lainaus
Tuohon vastaan, että paikka on hyvä, kun siinä on raitiovaunupysäkki kohdalla, ja siinä on seisokelijoita. Toisekseen suurin osa ohikulkijoista on jullkisen liiken käyttäjiä ja heillä on aikaa silmäillä vaaratta ympärille. Autonkuljettajat sitä tuskin edes likkenteeltä huomaa.



Joo,
bussikaista on siinä ikkunan vieressä. Ruuhka-aikoina (jota taitaa olla melkein koko päiväsaika) henkilöautosta on mahdoton tai vaikea tekstejä lukea, koska melkein koko ajan siinä seisoo tai matelee bussi edessä.
Kun vähän ruuhkat helpottuvat, alkaa näkyvyys henkilöautoillekin olla sopiva. Liikennevalot pakottavat koko ajan liikenteen pysähtymään.
Eli lukijoita riittää, itseasiasa heitä on enemmänkin, kuin tarpeen, koska ovat toistensa edessä.

Sitten tässä on vielä sellainen juttu, että siinä lähellä on aika-ajoin suuria urheilutapahtumia, jolloin jalankulkijoitakin on todella lyhyen ajan sisällä tuhansia.

Olen tarkistanut, ja tekstit näkyvät kovin kauaskin, jos ne on oikein laitettu.

Lainaus
Minusta siinä tulee olla odotusarvoa, kun samat ihmiset kulkevat siitä päivittäin. Eli jutut kaksiosaisina ja sama juttu pari kolme päivää paikallaan. Ihmisille tulee odotusarvo miten tuo jatkuu. Silloin emme luvatta tunkeudu heidän päiväänsä, vaan he hakevat vastausta itse. Se on silloin mieluista sanomaa.


Täytyy harkita tuota kaxiosaisuutta.
Se, miksi haluan vaihtaa tekstejä mieluiten joka päivä (ehkä joskus useamminkin), on se, että yritän opettaa ihmiset siihen, että joka päivä on jotain uutta.
Haluaisin, että he odottavat innolla, että mitähän tänään on tarjolla.
Monihan kulkee siitä päivittäin.
Jos tekstit vaihtuvat usein, saavat päivittäin liikkuvat, kuten harvemminkin liikkuvat aina uutta pohdittavaa.
Kaksioisaisuudet ehkä pitäisi suunitella siten, että ne ovat kuin jatkosarja, mutta yksittäinkin nähtyinä niissä olisi jokin ajatus.

Otan esille tuon kaksiosaisuusidean muiden tiimiläisten kanssa (olen siis jo onnistunut manipuloimaan joitakuita mukaan tiimiin, vielä silti on tilaa porukassa).
Muualtakin olen saanut palautetta, että tekstejä ei tarvitsisi vaihtaa noin tiuhaan. Otan palautteen vastaan ja pohdin asiaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #51 : 05.05.08 - klo:11:25 »
Eräs neutraali motiivi tällaiseen on se, että haluan toteuttaa itseäni. Tässä on muillekin sama mahdollisuus tarjolla.
Tässä on myös oma haasteensa, koska tällaisen toiminnan pystyttäminen ei onnistu aivan helpolla. Pidän haasteista elämässäni.
Sitä paitsi olen monelta osin aika poikkeava ihminen.
Minusta on hauska tehdä jotain sellaista, joka on erikoista ja johon ei ole totuttu.
Minua kiinnostaa ihmisen käyttäytyminen ja siihen vaikuttaminen: mitä reaktioita eri ärsykkeet ihmisissä saavat aikaan.
Yritän löytää tapoja, joilla saisin ihmisissä positiivisia hämmästyksen/kummastuksen tunteita ja laittaa meidät ajattelemaan (uskonnollisia) asioita vähän pidemmällä tähtäimellä ja syvällisemmin.

Tarkoitus on myös hakea tapoja, joilla toimitaan taloudellisesti tehokkaasti. Tällä tarkoitan sitä, että mahdollisimman pienillä taloudellisilla resursseilla saisin mahdollisimman paljon sanomaa välitettyä. Tämä onkin syy siihen, miksi en haluaisi kovin kauaa yhtä tekstiä makuuttaa ikkunassa.
Toki ymmärrän sen, että taloudellinen tehokkuus ja evankeliumi Kristuksesta ovat välillä jopa ristiriidassa keskenään, vaan ei se tehottomuuskaan aina ole evankeliumia edistävä seikka.

Kyllä tätä toimintaa harjoittaessa tunteiden eri kirjo vaihtelee: välillä on kivaa, joskus hauskaa, joskus tuntuu, että ei enää jaksa, joskus tuntuu, että mitähän järkeä tässä on, joskus jokin teksti puhuttelee kovinkin syvältä omia mielen syvyyksiä, välillä ajattelee, että sijoitankohan tässä varallisuutta humpuukiin. Motivatio kuitenkin on ainakin tällä hetkellä vahva. Jos homma loppuu kuitenkin pian, eipä tuo haittaa.
Laitetaan tila sitten vuokralle. Vuokralaisista ei tuolla paikalla ole puutetta.

Epäilevän sävyisä kirjoituksia toivoisi enemmän, koska se nostaa adrenaliinia ja kannustaa jatkamaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #52 : 05.05.08 - klo:12:38 »
Kyösti, miten käytät värejä tai muita kuvallisia keinoja asettaessasi tekstejä esille? Tätä tulin ajatelleeksi, kun mainitsit adrenaliinin. Punainenhan on sen väri. Isot mustat fraktuurakirjaimet punaisen kehyksen sisällä tehostaisivat esimerkiksi "Varokaa tulevaista vihaa!" -kirjoituksen lähes sietämättömäksi. Kirjastosta voisi löytyä mainosalan kirjoja, jos haluat tällaisia miettiä. (Mistäs minä tiedän, vaikka olisit kovinkin koulutettu alan mies.)

jUHOMA4

  • Vieras
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #53 : 05.05.08 - klo:13:22 »
Karjalaisenkyösti.   Tunnen tuon väylän ja risteyksen aika hyvin, kun olen lähes 30 vuotta melkein jokapäivä siitä ajanut.
En halua masentaa yritystäsi, mutta minun herännäisyyteni se ei meinaa istua.    Lapsesta asti, kun on tottunut siioninvirsiin, seuroihin, kirkkoon ja kuuntelemaan körttipappeja ja maallikoita, niin uusi tapa julistaa tuntuu väkisellä vieraalta.
Mutta, mutta, ehkä se on sitä nykykörtin hommaa jota minun ei kaikkea tarvitsekaan  ymmärtää.              :cry:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #54 : 05.05.08 - klo:23:39 »
Lainaus
Kyösti, miten käytät värejä tai muita kuvallisia keinoja asettaessasi tekstejä esille? Tätä tulin ajatelleeksi, kun mainitsit adrenaliinin. Punainenhan on sen väri. Isot mustat fraktuurakirjaimet punaisen kehyksen sisällä tehostaisivat esimerkiksi "Varokaa tulevaista vihaa!" -kirjoituksen lähes sietämättömäksi.


Resursseja ei ole vielä kuvien käyttöön kovin laajamittaisesti.
Pikkuhiljaa niitäkin olisi tarkoitus ryhtyä käyttämään.
Musta kirjain ei oikein sovi ikkunaan. Näkyy huonosti, jos ollenkaan, Pimeällä se ei edes näy.
Punainen sellaisenaan näkyy myös vähän huonosti. Kirkkaan punainen saattaa näkyä jotenkin.
Parhaiten näkyy valkoinen ja vaalean keltainen.
Kun yleensä katsoo liiketilojen ikkunoita/ovia, valkoista yleensä näytetään käyttävän.


Lainaus
Kirjastosta voisi löytyä mainosalan kirjoja, jos haluat tällaisia miettiä. (Mistäs minä tiedän, vaikka olisit kovinkin koulutettu alan mies.)


Kiitos vihjeestä. En ole saanut mainosalan koulutusta, joten opittomuus varmaan kaataa minut ojaan pitkässä juoksussa, jos en asiaa korjaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #55 : 05.05.08 - klo:23:55 »
Lainaus
En halua masentaa yritystäsi, mutta minun herännäisyyteni se ei meinaa istua.


Mikään ei istu kaikille. Se on normaalia ja hyväksyttävää.
Minulle taasen ei istu sellainen ajatus, että juuri nyt vuokraisin huoneiston jollekulle ja jättäisin tämän homman kesken.
Pitäähän sitä elämässä olla kivaakin ja hauskoja haasteita, vaikka koenkin itseni körttiläiseksi.


Lainaus
mutta minun herännäisyyteni se ei meinaa istua. Lapsesta asti, kun on tottunut siioninvirsiin, seuroihin, kirkkoon ja kuuntelemaan körttipappeja ja maallikoita


Minulle taasen ei istu siionin virret, kun en ole niitä lapsesta asti kuunnellut. Kaikki ne melkein kuulostavat samanlaisilta.
Veikkaan, että niitä on kuitenkin enemmän, kuin yksi.
Vaan käyttävätköhän kaikissa samaa säveltä?
Toki toivoisin kovin, että ne siionin virret jotenkin minua koskettaisivat - uusiokörttiläinen kun olen ja kunnon körttiläisen pitää tiistä tykätä.
Kukapa tietää, ehkäpä toiveeni joskus toteutuu.
Arvelen, että jos kuuntelisin paljon siionin virsiä, alkaisin jossakin vaiheessa havaita, että niitä on useita erilaisia ja eri sävelellä laulettuja. Paljon kuuntelemalla niistä oppii myös pitämään.
Eräässä elämäni vaiheessa kävin usein ortodoksikirkossa. Opin pitämään siellä esitettävästä musiikista, kun sitä paljon kuuntelin.

Körttipappeja ja maallikoita toki minäkin mielelläni kuuntelen, varsinkin, jos julistavat Jumalan kovaa lakia ja Kristuksessa tarjottavaa ansaitsematonta armoa ja jos kertovat hengellisen köyhyyden ihanteesta ja saavat minun tuntemaan itseni syntiseksi armon kerjäläiseksi. Enpä vain tiedä, missä on sellaisia körttiseuroja, joissa tätä julistusta kuulee. Vaan, kuten jo aiemmin totesin, kun riittävän usein käy körttiseuroissa aina silloin tällöin osuu juuri tuollaiseen laki/armo saarnaankin.
Ehkäpä joku saarnaaja edes ohimennen mainitsisi asiasta kesällä Espoon Leppävaarassa. Eletään toivossa.

Vaan, eipä se nykyaikana ole ehkä katastrofi, vaikka kärttiseuroissa ei ed. mainitsemistani asiosita puhuta. Onhan meillä sentään Lutherin teokset, Kallis Hunajanpisara, Paavo Ruotsalaisen elämänkertoja ja ennen kaikkea Raamattu, niin ja paljon ihailemani luterilaiset tunnustuskirjat (joita en ole tosin lukenut, mutta tarkoitus olisi joskus lukea).
Suosikkiteokseni Raamatun ohella ovat Kallis Hunajan Pisara ja Lutherin galatalaiskirjeen selitysopus. Näitä ei voi koskaan lukea liian usein läpi.

Kunnon körttiunia vain kaikille. Pitää mennä uinahtamaan.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1563
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #56 : 06.05.08 - klo:07:45 »
Onnea ja kannatusta Kyästille tyähän. Erilaasia kosketuspintoja tarvitahan. Iliman nettiä ja foorumia en minäkään ehkä olisi löytäny "juuriani".

Minulla on tänään palion tekemistä, Herra. Saatan ehkä unohtaa sinut, mutta älä sinä unohra minua.
                                                              Sir Jacob Astley

ja kaiken hän teki sydämestänsä, ja hän menestyi.
                                                               
                                                               2 Aikak. 31:21
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Lars Mikael

  • Vieras
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #57 : 06.05.08 - klo:11:45 »
Jumalanpalvelukseen tuodut viihteelliset elementit eivät minua sytytä. Liturgisen tanssin ryhmät ja erilaiset kevyen musiikin esitykset messussa ja varsinkin ehtoollisen lomassa pilaavat sen pyhyyden kokemuksen sekä Jumalan läsnäolon, jota olen tullut kirkosta hakemaan, jaksaakseni taas arjen pyörityksessä.
Metallimessut ja jumalanpilkkaa harrastaneiden rokkilaulajien nimissä tehdyt tilaisuudet kirkossa sekä pappien erilaiset roolikäyttäytymiset tuovat kyllä sensaationnälkäisiä ihmisiä kirkot täyteen, mutta Jumala jää sivupersoonaksi tai pahimmillaan kokonaan varjoon.
Amerikoista tuotetut ja kokemuksiin perustuvat, suuria lupauksia antavat sekä yhden ihmisen varaan ja palvontaan perustuvat hengelliset tilaisuudet, eivät saa kannatustani.

Simo Juntunen kirjoittaa Hengellisen kuukausilehden 5/2008 pääkirjoituksessa: "Kirkon tekee kirkoksi ainoastaan Jumalan oma työ. Siitä kirkosta ja sen syntymästä helluntainakin puhutaan. Keskeisintä kirkon elämässä ei viime kädessä ole ihmisten osallistuminen tai toiminnan aktiivisuus, ei mielen kuohunnat ja liikutukset, vaan se, mitä Jumala tekee. Työnsä välineiksi Hän on antanut kirkolleen Sanan ja sakramentit ja kutsunut niiden hoitamiseen työväkeä. Näistä kirkon voi tunnistaa ja aistia kaikkina aikoina."

Seurat ovat säilyneet herännäisyydessä muuttumattomina. Siionin virret ja lyhyet seurapuheet tahdittavat edelleenkin seuroja, eikä muita aineksia ole mahtunut niiden sekaan. Olkaamme siitä kiitollisia ja säilyköön ne edelleen alkuperäisten kaltaisina. Puheet voivat mielestäni käsitellä myös niin yhteiskunnallisia kuin muitakin ajankohtaisia asioita, mutta aina niistä tulisi löytyä myös Kristus ja Hänen syntisille ansaittu armo.

Lars Mikael

jUHOMA4

  • Vieras
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #58 : 06.05.08 - klo:12:28 »
Se on juuri noin,kuten Lars Mikael sanoo   :!:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö
« Vastaus #59 : 06.05.08 - klo:12:43 »
Lainaus
Seurat ovat säilyneet herännäisyydessä muuttumattomina. Siionin virret ja lyhyet seurapuheet tahdittavat edelleenkin seuroja, eikä muita aineksia ole mahtunut niiden sekaan.


Minun kokemukseni mukaan körttisuroihin kuuluu nykyään 4 lyhyttä puhetta. Puheiden välissä on virsiä. Virsiin liittyy sellainen huomioni, että monesti virsi alkaa ja sitten aika pian alun jälkeen joku sanoo virren numeron.
Meillä helluntaiseurakunnissa ensin sanotaan laulun numero ja sitten vasta alkaa laulu. EN tosin ole enää vuosiin ollut aktiivinen helluntalainen, mutta veikkaan, että sama perinne sillä edelleen jatkuu.