Kirjoittaja Aihe: Puhuuko Jumala Sinulle?  (Luettu 29333 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #15 : 04.06.09 - klo:13:33 »
Harmittaa joskus nämä virheet, joita juttuu tulee, kun joku soittaa kännykällä kesken lauseen. Eli korjaan juttuni
ymmärrettävästi.


Puhuuko Jumala minulle? Kysymys viittaa siihen, että Jumala on personifioitu ihmiseksi, joka kuiskuttelee ihmisen korvaan rakkauden sanomaa. Mutta Jumala on kaiken absoluutti, kaikkivaltias, ei yksittäinen persoona vaan kaikkialla läsnä oleva. Jumala puhuu meille havisevassa haavassa, myrskyävässä meressä, palavassa pensaassa, sinisessä taivaassa, valkoisessa lumessa, äärettömässä avaruudessa.
Acta, non verba.

myyrä

  • Vieras
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #16 : 04.06.09 - klo:13:40 »
Harmittaa joskus nämä virheet, joita juttuu tulee, kun joku soittaa kännykällä kesken lauseen. Eli korjaan juttuni
ymmärrettävästi.



Palavassa pensaassa? :icon_eek:

santtu-62

  • Vieras
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #17 : 04.06.09 - klo:13:44 »
Harmittaa joskus nämä virheet, joita juttuu tulee, kun joku soittaa kännykällä kesken lauseen. Eli korjaan juttuni
ymmärrettävästi.
Ok.

Hernesoppa paloi pohjaan nyt turistessani körttifoorumilla. Tyhmästä päästä saa aina kärsiä kun on niin itsekeskeinen ja uskottelee omistavansa viisauden kiven.

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #18 : 04.06.09 - klo:15:23 »
Ei puhu. Taivas pysyy harmaana ja teräksenkovana.

Ja vaikk' et vastausta saa,
kun huudat ensi kerran,
et virvoitusta tuttavaa,
kun makaat eessä Herran,
ja vaikk' on teräskova maa
ja taivaan viha kauhistaa,
niin kuullaan siellä huutos.
(SV 156:4)

Tuli vaan mieleen.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #19 : 04.06.09 - klo:15:42 »
Palavassa pensaassa? :icon_eek:

Sopiiko Sulle paremmin vehreä pensas? :icon_eek:
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #20 : 04.06.09 - klo:15:44 »
Johan minä edellä sanoin, että haviseva haapa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #21 : 04.06.09 - klo:17:49 »
Muistan vapaissa suunnissa ollessani moniakin tapauksia, mutta yksi akka jäi hyvin mieleen. Hän sairasti jotain lonkkavikaa, ilmeisesti vanhuuden kulumaa tms. Hän julisti aina kerran pari vuodessa kaikille miten Jumala oli puhunut hänelle että siihen ja siihen päivään mennessä lonkka parantuu. No, kukaan ei oikein innostunut hänen jutuistaan ja hän sitten usein suutahti meille muille kun olimme niin "kylmiä" kuulemaan ja uskomaan Jumalan puhetta. Eipä siinä paljon tehnyt mieli aamenta huudella kun sama tyyppi oli muutenkin aina täynnä Jumalan puhetta milloin mistäkin asiasta.  Tietenkään hän ei parantunut koska vaiva oli jonkin sortin krooninen.  Monesti teki mieli sanoa että "eikös Jumala luvannut tuon lonkan parantaa viime syyskuuhun mennessä vai eikö se ollutkaan Jumala kun sinulle puhui?" -kun täti aina vaan klonkkasi.  En kuitenkaan ilennyt.

Nyt kyllä kysyisin.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #22 : 04.06.09 - klo:18:25 »
Puhuuko Jumala minulle?
No ainakin minä puhun hänelle.
Ehkä pitäisi todellakin vähentää puhetta ja alkaa kuuntelemaan?

Silloin kun sain sen ekan Armovilauksen, tai tulin uskoon, olin paljon ns, rukouksessa.
Sitten muutin paikkakunnalta ja kaikki siellä uudessa tuntui tutulta ja jotenkin mielessä olin nähnyt paikan ennen sinne menoa ja oli rauhaa kun menin sinne.
Olisiko ollut Jumalan puhetta?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #23 : 06.06.09 - klo:12:53 »
 Sielullisesti hyvin herkkänä naisena olen saanut monesti edeltätietää asioita. Tämä on minua kovasti pelottanutkin, sillä en halua olla tekemisissä minkään noituuteen viittaavan kanssa.
Asiat eivät ole muulloin olleet ennustusten luoenteisia kuin yli kaksikymmentävuotta sitten kun vaatehuonetta siivotessani kuulin sanoman:" Kyllä sen Essin on nyt sinne susirajan taakse mentävä". Tytär oli pyrkinyt Kajaanin opettajanvalmistuslaitokseen, mutta empi jo etukäteen että lähteekö kuitenkaan jos pääsee.
Parin tunnin kuluttua tytär soitti, että on päässyt ja lähtee sinne susirajan taakse. Käytti tätä sanontaa. Olin ymmällä.
Yleensä asiat jotka tiedän koskevat omaa arkielämäämme. Puhelimen äänestä tiedän kuka soittaa. Tiedän onko verkoissa kalaa eli ei. Vain tämäntyylisiä, kuitenkin joku ne lähettää aivoilleni. Olen päätellyt että hyvältä hengeltä ne tulevat. Myös rukoukset muuttuvat joskus oman takkuisen tapailemiseni jälkeen toisen tyylisiksi. Pyhä Henki
auttaa köyhää kerjääjää.
On myös asia josta en uskalla ainakaan vielä puhua.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #24 : 06.06.09 - klo:14:30 »

On myös asia josta en uskalla ainakaan vielä puhua.


Miekin tiedän yhden asian josta en viitsi puhua koska se tulee julkiseksi ennemmin tai myöhemmin. :icon_wink:

Jumala ei sitä tosin ole ilmoittanut vaan omat hoksottimet sen heti kirkasti. :icon_cool:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #25 : 06.06.09 - klo:16:07 »
Ymmärsin kyllä edellistä kirjoittaessani saavani tietyn leiman. Rohkaistuin kuitenkin vaivatun sielun kehoituksesta kertomaan mitä alkoi tapahtua ensi aikoina Jumala-yhteyden löydettyäni. Mitään tämäntapaista ei ollut ennen. Oli meillä kyllä yksi tulipalo
josta kyselin Jumalalta, että oliko se rangaistus. Sain selvän vastauksen. Se oli n. 10 vuotta ennen kuin aloin uskoa Jumalan olemassaoloon.

Mutta asia josta en ainakaan vielä puhu, on arka, herkkä ja uskomatonkin kokemus.
Sen saattaa asiaa ymmärtämätön leimata vaikka miksi. Mitä olivat Telppäs-niityn kokemukset? Olivatko Jumalasta vai ihmisistä?

Pidän sen vielä omanani, mutten voinut olla sanomatta että sen lisäksi että Jumalalla on huumorintaju, on myös persoona.

En ole anonut kokemuksia ja kuten sanoin pelkäänkin niitä. On vain tyytyminen osaansa ja paikkaansa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #26 : 06.06.09 - klo:18:23 »
Sielullisesti hyvin herkkänä naisena olen saanut monesti edeltätietää asioita. Tämä on minua kovasti pelottanutkin, sillä en halua olla tekemisissä minkään noituuteen viittaavan kanssa.
Asiat eivät ole muulloin olleet ennustusten luoenteisia kuin yli kaksikymmentävuotta sitten kun vaatehuonetta siivotessani kuulin sanoman:" Kyllä sen Essin on nyt sinne susirajan taakse mentävä". Tytär oli pyrkinyt Kajaanin opettajanvalmistuslaitokseen, mutta empi jo etukäteen että lähteekö kuitenkaan jos pääsee.
Parin tunnin kuluttua tytär soitti, että on päässyt ja lähtee sinne susirajan taakse. Käytti tätä sanontaa. Olin ymmällä.
Yleensä asiat jotka tiedän koskevat omaa arkielämäämme. Puhelimen äänestä tiedän kuka soittaa. Tiedän onko verkoissa kalaa eli ei. Vain tämäntyylisiä, kuitenkin joku ne lähettää aivoilleni. Olen päätellyt että hyvältä hengeltä ne tulevat. Myös rukoukset muuttuvat joskus oman takkuisen tapailemiseni jälkeen toisen tyylisiksi. Pyhä Henki
auttaa köyhää kerjääjää.
On myös asia josta en uskalla ainakaan vielä puhua.


Riitta-mummi!

Olen iloinnut täällä foorumilla Sinusta. Herkkyytesi, uskosi ja avoimmuutesi olen tunnistanut. Oli hyvä, että rohkenit kirjoittaa kokemuksistasi. Jatka samaan tapaan!
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #27 : 06.06.09 - klo:18:32 »
Pilkkaa tulee, mutta tulee tukeakin. Voimia annetaan sen minkä tarvitsen. Amen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #28 : 06.06.09 - klo:18:35 »
Pilkkaa tulee, mutta tulee tukeakin. Voimia annetaan sen minkä tarvitsen. Amen.

Riitta-mummi, oma kirjoitukseni ei ollut pilkkaa. Jos sitä tarkoitit niin käsitit väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #29 : 06.06.09 - klo:19:00 »
En luule, olemmehan ystävät! Oli nätit hymiötkin.

Oletko löytänyt heilan? :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)