Kirjoittaja Aihe: Onko toivoa?  (Luettu 5511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa masakiel

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
Onko toivoa?
« : 01.03.09 - klo:17:00 »
Onko armo ja pelastus myös minulle?
Olen liittynyt herättäjä-yhdistykseen vuoden alusta. Olen kokenut että elämästäni puuttuu rauha ja onni. En tiedä körttiläisyydestä juuri mitään , enkä ole elänyt 10-käskyn mukaan :cry: .
Auttakaa minua neuvoin ja ohjein.
"olenko armon arvoinen?"

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Onko toivoa?
« Vastaus #1 : 01.03.09 - klo:18:25 »
"Sinussa on kuolema, Kristus tulee siihen elämäksi, sinussa vääryys, Kristus tulee vanhurskaudeksi, ja niin käy, että keskellä kuolemaa on salattua elämää, keskellä murhetta on salattua iloa, keskellä mahdottomuutta on mahdollisuutta, keskellä syntisyyden ja tuomion tuntoa on armoa ja syntien anteeksi saamista, ja tätä kaikkea on sinulla uskossa, joka ei näkymättömiä epäile." Tällaisia lupaa Vilhelmi Malmivaara Jumalan hoitoon suostuvalle.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Onko toivoa?
« Vastaus #2 : 01.03.09 - klo:23:14 »
Sinulla on armo ja pelastus... mutta Sinun tekemisilläsi ja ajatuksillasi et armoa ja pelastusta saavuta... Kristus antaa armon ja pelastuksen tuhlaajapojalle... ja me kaikki olemme tuhlaajapoikia...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa masakiel

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
Onko toivoa?
« Vastaus #3 : 02.03.09 - klo:10:49 »
Kiitos ystävät lohdun sanoista. On mukava havaita,että olen hyväksytty.
Vaikka en ole ollut mallikelpoinen,pyrin joka hetki parannukseen.
Toivon että demonit lakkaavat repimästä minua ja voi elää kuten Herra opettaa.
"olenko armon arvoinen?"

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Onko toivoa?
« Vastaus #4 : 02.03.09 - klo:11:32 »
Rakas ystävä, tässä sinulle ei mallikelpoinen "yrittäjä". Tein 25 vuotta parannuksia jokapäiväisesti. Koetin elää Raamatun mukaisesti ja toisten kristittyjen opastamana. Ei tullut takkia, ei kukkaroakaan!

Lopeta oman parannuksen yrittäminen. Sano Jeesukselle: Tässä olen, tee minusta omasi.

Tämän olen oppinut yhä selvemmin ymmärtämään körttiläisyyteen tutustuessani. Ole saanut vapautua jo monista pakoista ja peloista.

Kun olin ahkera pyhittäytyjä, joku vanha viisas ( ehkä körttiläinen ) tokaisi kerran:" Kyllä Herra kukkonsa kynii". Aika paljon onkin höyheniä pöllynnyt tästä kanasta.

                                  Armon varaan !  terv. Riitta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Re: Onko toivoa?
« Vastaus #5 : 02.03.09 - klo:16:09 »
Lainaus käyttäjältä: "masakiel"
Olen kokenut että elämästäni puuttuu rauha ja onni. En tiedä körttiläisyydestä juuri mitään , enkä ole elänyt 10-käskyn mukaan :cry: .
Auttakaa minua neuvoin ja ohjein.


Siinähän se tuli heti, körttiläisyyden lyhyt ja ytimekäs oppimäärä. Taivaan portilla sitä tuskin kysellään. Jos jotakin kysytään, niin ehkä että "tarvitsetko pelastusta Kristuksessa, vai pärjäätkö omillasi?" Sille, joka tuntee tarvitsevansa pelastusta, uskon että pelastus myös annetaan. "Oma voimani eihän riitä/ edes voimaa pyytämään..." (Siionin virsi 275).

terveisin
jude

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Re: Onko toivoa?
« Vastaus #6 : 02.03.09 - klo:20:32 »
Lainaus käyttäjältä: "masakiel"
Onko armo ja pelastus myös minulle?
Olen liittynyt herättäjä-yhdistykseen vuoden alusta. Olen kokenut että elämästäni puuttuu rauha ja onni. En tiedä körttiläisyydestä juuri mitään , enkä ole elänyt 10-käskyn mukaan :cry: .
Auttakaa minua neuvoin ja ohjein.



Täällä on jo oikeastaan sanottu kaikki tarpeellinen eikä niihin sinänsä ole mitään lisättävää eikä poisotettavaa. Tekee kuitenkin mieli sanoa jotain.

Raamatun ja evankeliumin mukaan armo ja pelastus kuuluu kaikille, sinullekin! Siitä on raamatunkohtakin: "...sillä niin Jumala rakasti maailmaa, etä antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikää joka häneen uskoo, ikinä hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Johanneksen evankeliumi)

Et ole elänyt 10 käskyn mukaan... -mikä ei tietenkään ole hyvä asia mutta lohdutukseksesi sanottakoon ettei ole kukaan muukaan. En minäkään. Jumalan sana sanookin  meille synteihimme kuolleille: "Sillä missä synti on suureksi tullut, on armo ylenpalttinen."

Älä siis murehdi enää syntejäsi vaan usko sinäkin ne Jeesuksen kristuksen tähden anteeksiannetuiksi.  Onnistuneita ei ole. On vain armahdettuja.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Onko toivoa?
« Vastaus #7 : 03.03.09 - klo:07:15 »
Mitäpä tuota kyselemään, Wilhelmihän sen jo sanoi: "... Mä toivon vaan, vaik´ ei ois toivoa ollenkaan."

Poissa Samuli

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 110
    • http://uusimaa.h-y.fi/tyontekijat.html
Onko toivoa?
« Vastaus #8 : 03.03.09 - klo:11:39 »
Kuvitelmat omasta hyvyydestä ja hurskaudesta ovat usein paljon isompi este tiellä Jumalan luo kuin oman syntisyyden tunteminen. Tervetuloa armonkerjäläisten joukkoon!

Vapahtajakin sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajia, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."

Poissa jarkko

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Re: Onko toivoa?
« Vastaus #9 : 08.03.09 - klo:09:24 »
Lainaus käyttäjältä: masakiel
Onko armo ja pelastus myös minulle?
masakiel kirjoitti:
Olen liittynyt herättäjä-yhdistykseen vuoden alusta. Olen kokenut että elämästäni puuttuu rauha ja onni. En tiedä körttiläisyydestä juuri mitään , enkä ole elänyt 10-käskyn mukaan :cry: .

Niiin: " Ja vaikka et vastausta saa, kun huudat ensi kerran.
          Et virvoitusta tuttavaa, kun makaat eessä Herran.
         Vaikka teräskova ompi maa ja taivaan viha kauhistaa,
        NIIN KUULLAAN SIELLÄ HUUTOS "   (siionin virrestä)

Isoisän aikoinoinaan lähettämä lohduttava viesti !

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Onko toivoa?
« Vastaus #10 : 09.03.09 - klo:06:29 »
... hieno virsi... ja kaikki teodikeaongelmat hautautuu iäksi arkkiveisuun alle...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Onko toivoa?
« Vastaus #11 : 09.03.09 - klo:08:50 »
Tervehdys, masakiel!

Tervetuloa foorumiin ja vaivattujen joukkoon. Kelvollisuus porukkaan on jo mitattu siinä, kun 10 käskyn kohdalla ei ole mennyt putkeen! Minulle ei tämä joukko ole tuonut erityisesti, korkeintaan hetkittäin, rauhaa ja onnea. Mutta kaipuu edessäolevaan on minulla kasvanut ja olen rauhassa saanut opetella myös tätä ajallista elämää - lähinnä yrityksen, erehdyksen ja armon saamisen kokemuksin.

pohtii Mauno

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Onko toivoa?
« Vastaus #12 : 10.03.09 - klo:17:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Mauno"
Tervehdys, masakiel!

! Minulle ei tämä joukko ole tuonut erityisesti, korkeintaan hetkittäin, rauhaa ja onnea.
pohtii Mauno



Niinhän se pitäisi ollakin ettei sitä rauhaa ja onnea etsittäisikään mistään "joukosta" vaan evankeliumin lupauksista. Siis jos puhutaan hengellisestä aspektista.

Sosiaalisessa mielessä toki ystävillä ja viiteryhmillä on suurikin merkitys mielen virkeydelle ja jaksamiselle.

Näitä kahta asiaa vain on usein vaikea erottaa toisistaan juuri silloin kun erottaminen olisi kaikkein tarpeellisinta.  tai ei nyt oikeastaan enää minulle koska olen jo hyvin pitkät ajat elelyt ilman minkäänlaisia "hengellisiä" ystäviä ja viiteryhmiä ja todennut voivani paremmin ilman. Mutta jollekin asia voi olla toisin.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-