Minusta keltään ei ole tullut oikein vastausta siihen, että miten Pyhityksen tulisi ihmistä muuttaa?
Itsestäni on jo kauan tuntunut oudolta, kun jonkun Raamatun ja sanan äärellä olevan pyhitys näkyy arkielämässä siinä, että juo, syö ja rällää suruttomien kanssa. Jeesuskin teki niin, sitten on puollustuksena.
Mutta ei kai Jeesus tarkoittanut , etä tulisi tulla kuin syntiseksi,(synneistä osalliseksi) vaikka on syntisen ystävä.
Sitten oudot ihan Raamatun vastaiset näkemykset on niin monella, että sitäkin ihmettelen, että miksiköhän. Outoa pyhitysä.
Sinänsä mulla ei ole ketään tai mitään vastaan, kun en niin paljosta tajua, mutta lukasin tossa ohimennen jonkun körtin oliko Malmivaara, anteeksi jos ei ole körtti, no kuitenkin hän kyllä paheksui juomisia ja muuta hillitöntä elämän tapaa.
Tietysti pahimmat synnit ovat sydämessä ja sieltä kaikki lähtee.
Mä oon kaukana mistään pyhimyksestä, mutta en voisi sanoa ettenkö ole muuttunut tässä vuosien sanan ja sakramenttien ja pyhimysten ja veijareiden keskellä.
Tietenkään en kiellä, etteikö pyhitys olisi yksin Jumalan tekoa, mutta kyllä oma vastuu ihmisellä on elämästään, siis ainakin käydä suihkussa kerran vuodessa. Siksi tietty saamattomuus ja laiskuuskaan ei ole hyveitä, vaan tulisi ahkeroidakkin hyviätekoja, vaikkakin kaikki kunnia Jumalalle ja ihmiset hiljaa.
En usko että Äiti Theressa joka aamu kiitti Herraa sanoen, nyt sinä tästä minut nostat ja laitat kävelemään iloisesti toivoa antaen kurjien keskelle.
Luulen että hän rukoili voimaa ja armoa ja alkoi itse tekemään ja sitten sai sen voiman siihen työhönsä?
Pyhä ja pyhä, on varmaaan helpompi olla pyhänä, jossain luostarissa, kun esimerkiksi rakennuksella Maanantai aamuna. Ilmapiiri aivan hehkuu murinaa ja napinaa ja kapinaa ja sanot jollekkin muurarille jotakin, vaik taas noi sun tiilet on tiellä, niin tappelu alkaa.
Eli kaikenlainen Pyhän tai muun mittaaminen ei ole oikein ja mahdollista, mutta kyllä jonkunlaisen muutoksen tulisi tulla ihmisestä esiin. :roll: