Kirjoittaja Aihe: Rukousketju  (Luettu 38324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Rukousketju
« Vastaus #75 : 09.05.11 - klo:08:40 »
Sarai! Muistan sinua rukouksessa  :eusa_pray: Itsellänikin löytyy tempperamenttia tarpeeksi, joten aavistan miten vaikea on pysyä rauhallisena vaikeissa neuvotteluissa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Rukousketju
« Vastaus #76 : 09.05.11 - klo:13:14 »
Minäkin olen täällä sinua tukemassa.

Terveisin Riitta-mummi
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukousketju
« Vastaus #77 : 09.05.11 - klo:14:06 »
Minä kanssa.  On tarpeeksi rasittavia kokemuksia noista. Tiedän jokseenkin mitä ne karseimmillaan ovat.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Rukousketju
« Vastaus #78 : 09.05.11 - klo:15:11 »
Sormet ristissä ja peukalot pystyssä.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Rukousketju
« Vastaus #79 : 10.05.11 - klo:18:29 »
Kiitokset tuestanne. Kokouksesta selvittiin jotakuinkin asiallisesti.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Rukousketju
« Vastaus #80 : 13.05.11 - klo:09:42 »
Kokous meni asiallisesti, mutta vaikeaa tilannetta se ei selvittänyt. Vaikeudet jatkuvat ja ollaan lähellä sitä pistettä että haenko työterveydestä unilääkkeitä vai sairaslomaa. Viime yönä unta tuli noin klo 1-4.30. Ei sillä ihan pärjää.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Rukousketju
« Vastaus #81 : 13.05.11 - klo:10:31 »
Joskus asiat selviää vasta 'asiattoman' kokouksen avulla. Suorien sanojen ja tunteiden purkamisen jälkeen on tietysti siivottava jäljet.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukousketju
« Vastaus #82 : 13.05.11 - klo:12:01 »
Kokous meni asiallisesti, mutta vaikeaa tilannetta se ei selvittänyt. Vaikeudet jatkuvat ja ollaan lähellä sitä pistettä että haenko työterveydestä unilääkkeitä vai sairaslomaa. Viime yönä unta tuli noin klo 1-4.30. Ei sillä ihan pärjää.

Ei sillä pärjää.   Unenriistosta seuraa masennus, siksi se ei ole mikään harmiton asia.   Se altistaa vaikka mille fyysisellekin sairastumiselle.

 Niissä asiattomissa kokouksissa on se pulma, että sanotaan kiihdyttäessä sellaistakin, mitä kukaan lopulta ei tarkoita. Työnohjaajan se ainakin tarvitsisi.  Kyllä sellaisista jää pitkäksi aikaa ikävä olo ja monille arvet sieluun.
Olen ollut niissä "käsitellään Leenan sairautta" kokouksissa sen verran usein.

 Kumma kyllä, potilaat eivät ahdistu.  Kokevat että "sittenhän tohtori ymmärtää"  kun itselläkään ei ole kaikki priimaa.  

Joskus on sanottu sen verran julmasti, että olen vain vapissut hiljaa. Muistan ne, mutta jokin kumma auttoi minua antamaan anteeksi -- ne tuntuvat kuin jollein toiselle tapahtuneilta.  Mutteivät ne silloin olleet sitä.  Ehkä se on auttanut, että en ollut sanojana, ne olivat basilaarikohtauksia.  Milloin olin, on muisto paljon raskaampi.  

Unen antavia lääkkeitä on hyviä, sellaisia jotka eivät jätä koukkuun. Mirtatsapiini pikkuannoksella on huitsin hyvä, eli puolikas pienimmästä tablettikoosta, samoin ketiapiini puolikas pienimmästä, niitä legurit itse käyttävät kun tulee tiimeissä jotakin kauheaa tai muu yliväsymys, nimittäin, sillä kehun. Nälkä niistä vähän kyllä tulee, mutta on syötävää joka ei lihota.  Mutta kannattaa kokeilla viikonloppuna, niin huomaa ettei mene liian torkuksiin. Se kyllä usein väistyy.  Sairasloma on hyvä jos väsyttää ja tarvitsee saada nukkua, mutta silloin herkästi työasiat pyörivät mielessä ja kynnys palata kasvaa korkeaksi.
« Viimeksi muokattu: 13.05.11 - klo:12:12 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Rukousketju
« Vastaus #83 : 14.05.11 - klo:17:18 »
Kokous meni asiallisesti, mutta vaikeaa tilannetta se ei selvittänyt. Vaikeudet jatkuvat ja ollaan lähellä sitä pistettä että haenko työterveydestä unilääkkeitä vai sairaslomaa. Viime yönä unta tuli noin klo 1-4.30. Ei sillä ihan pärjää.

Jos tilanne jatkuu, hae unilääkkeitä JA sairaslomaa. Kierre on katkaistava, muuten et jaksa. Vaikeat työjutut eivät saa viedä voimia ja iloa koko elämästä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukousketju
« Vastaus #84 : 15.05.11 - klo:08:18 »
Jos tilanne jatkuu, hae unilääkkeitä JA sairaslomaa. Kierre on katkaistava, muuten et jaksa. Vaikeat työjutut eivät saa viedä voimia ja iloa koko elämästä.
Jäin  miettimään, jos on lukkiutunut tilanne, löytyisikö kerta kaikkiaan uutta työpaikkaa?  Joskus on ihanaa saada aloittaa puhtaalta pöydältä, etenkin jos ristiriidat ovat jo jumittuneet pysyviksi.  Sitä ennen kunnon loma...  jokin jossa unohtaa entiset.   Kun huomaa itse että alkaa olla ärtynyt, saattaa jo ollakin masentunut. 

Voi sentään kuinka toivon että tuo ratkeaa.  Kukaan ei jaksa olla onnellinen, jos työ vie kaikki voimat. Se tärvää viikonloputkin.  Ja taas;  nyt kun on työ, jossa on onnellinen, se antaa voimia ja unikin korjautuu. 

 Siihen asti täältä seuraa esirukousten pilvi, luulisin. Kokenut tietenkin kaiken tietää, mutta tarvitseeko kaikki kokea?   :-\   Nyt on minulla kolme joista kannan samaa huolta, eli yksin et ainakaan ole. Toisten uupumusta katselen lähempää huoli mielessäni.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Rukousketju
« Vastaus #85 : 15.05.11 - klo:10:56 »
Leena, olen miettinyt tuota työpaikan vaihtoakin ihan tosissani. Meidän työyhteisö on kuitenkin suurimmaksi osaksi aivan ihana, tukea löytyy ja viihdyn periaatteessa ihan hyvin. En mä halua tuolta pois. Mä haluan saada homman tuolla toimimaan. Vuoden-kahden kuluessa ongelmallisimmat ihmiset ovat todennäköisesti jääneet eläkkeelle / poistuneet kuvioista määräaikaisuuksien takia, ja siinä ajatuksessa haluan pysyä tuossa talossa. Lisäksi tällä alalla, jos vaihtaa työpaikkaa "ilman syytä" leimautuu helposti hankalaksi ihmiseksi itse. Sairasloma leimaa itseasiassa paljon vähemmän. Kesäloman alkuun mulla on noin kuukausi. Ja kevätjuhlan jälkeen hommat jo kevenee merkittävästi.

Niin siis suurimmat ongelmat meillä liittyy kahden työntekijän käytökseen sekä siihen, että pomo ei ole ihan ajan tasalla.

Kiitokset teille kaikille, että olette täällä virtuaalisesti olemassa ja muistatte minua.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukousketju
« Vastaus #86 : 15.05.11 - klo:12:42 »
Käsitän.  Kaksi kuulostaa vähältä, mutta itse olen nähnyt, ja monesti, miten yksikin riittää.  Ja usein se kaaostaa kaiken, ettei pomo elä ihan tätä päivää tai on muuten hontelo otteissaan.  Jos homma on laatua jossa sijaistaminen ei ole yksinkertaista (opetustehtävät joihin liittyy todistusten kirjoittaminen tai sijaista on hankala saada) unen korjaus olisi kuitenkin tärkeää.

Minun äitini joutui kerran aika mahdottomaan poseen ja hän otti vuorotteluvapaata koko vuoden.  Tietty se koetteli budjettia, ja onneksi sitten oli mahdollisuus tehdä toista työtä kaikessa hiljaisuudessa. Itselleni nuo vuorotteluvapaiden budjetoinnit ovat epäselviä. Mutta se on useille pelastus tilanteessa jossa tietää että vuoden kuluttua tuolla on homma todennäköisesti seesteisempi. 

Toinen asia on sitten taas, että saattaa sattua pitämään työstään -- haluta sitä tehdä ilman mitään noin pitkiä poissaoloja. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Rukousketju
« Vastaus #87 : 15.05.11 - klo:16:41 »
Käsitän.  Kaksi kuulostaa vähältä, mutta itse olen nähnyt, ja monesti, miten yksikin riittää.  Ja usein se kaaostaa kaiken, ettei pomo elä ihan tätä päivää tai on muuten hontelo otteissaan.  Jos homma on laatua jossa sijaistaminen ei ole yksinkertaista (opetustehtävät joihin liittyy todistusten kirjoittaminen tai sijaista on hankala saada) unen korjaus olisi kuitenkin tärkeää.

Minun äitini joutui kerran aika mahdottomaan poseen ja hän otti vuorotteluvapaata koko vuoden.  Tietty se koetteli budjettia, ja onneksi sitten oli mahdollisuus tehdä toista työtä kaikessa hiljaisuudessa. Itselleni nuo vuorotteluvapaiden budjetoinnit ovat epäselviä. Mutta se on useille pelastus tilanteessa jossa tietää että vuoden kuluttua tuolla on homma todennäköisesti seesteisempi. 

Toinen asia on sitten taas, että saattaa sattua pitämään työstään -- haluta sitä tehdä ilman mitään noin pitkiä poissaoloja. 

Asiathan riippuvat erittäin paljon työtehtävistä. Meillä jouduttiin tekemään useampia vaihdoksia, kun luovalle henkilölle sattui pedantti esimies. Siitä ei tule kerta kaikkiaan mitään. Pedantti ei pysty käsittämää luovaa. Toisin päin on pikkuisen helpompaa. Toimin monelle luovalle turvasatamana töissä. Raportoivat minulle, vaikka tekivät töitä muualla firmassa. Ratkaisu oli erikoinen, mutta toimiva, kiitos viisaan johtoryhmän.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Vs: Rukousketju
« Vastaus #88 : 18.08.11 - klo:10:03 »

           Rukoilkaamme Aholansaarelle onnea ja menestystä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Rukousketju
« Vastaus #89 : 18.08.11 - klo:11:07 »
Rukoilen Aholansaaren puolesta.  :icon_cool:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)