Kirjoittaja Aihe: Maasta sinä olet syntynyt?  (Luettu 16784 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Maasta sinä olet syntynyt?
« Vastaus #60 : 27.04.13 - klo:09:36 »
Ruotsiksi Bengt ja suomeksi Pentti
Vai Pentti minä olen suomeksi, ei kai nyt sentään?

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Maasta sinä olet syntynyt?
« Vastaus #61 : 27.04.13 - klo:14:49 »
... latinaksi Benedictus.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Maasta sinä olet syntynyt?
« Vastaus #62 : 27.04.13 - klo:23:08 »
Asioiden (esim. kodin, kauppakeskuksen, leivän...) erikseen siunaaminen (esim. Virsikirjastakin löytyvällä kodin siunaamisen kaavalla) lienee paikassa asuvia tai asioivia tai leipää syöviä ihmisiä varten. Että paikassa olisi helppo uskoa, rukoilla ja elää Jumalan mielen mukaista elämää tai että leivästä voisi olla kiitollinen ja tehdä työtä, että sitä riittäisi myös muille. En usko, että esim. kristityistä kodeista siunausta puuttuu, vaikkei sitä sinne erikseen porukalla pyydettäisikään.

Rituaalit vain sattuvat olemaan ihmisille tärkeitä ja merkittäviä. Niin on ollut aina ja niin tulee luultavasti olemaan vastakin. Eikä siinä nyt mitään väärää ole, kunhan muistetaan pitää korkeimpana häntä, joka on korkein.

Jumala siunaa, ihminen pyytää siunausta, mutta niiden tarkka erottelu on aika lailla samanlaista nipottamista kuin hirveän haloon nostaminen uutisotsikosta "Auto ajoi katolleen" siksi että autot eivät aja vaan kuljettajat... Jumala kuitenkin on luvannut siunauksensa asioihin, joihin me sitä häneltä pyydämme.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Maasta sinä olet syntynyt?
« Vastaus #63 : 28.04.13 - klo:07:32 »
Vai Pentti minä olen suomeksi, ei kai nyt sentään?

Viimeisenä kirsikkana iin päälle: Olen ollut muutaman vuoden töölöläinenkin!

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Maasta sinä olet syntynyt?
« Vastaus #64 : 28.04.13 - klo:07:52 »
benedetto - siunattu, "hyvästisanottu"
Ruotsiksi Bengt ja suomeksi Pentti
Ja rennommin Pena.
Vai Pentti minä olen suomeksi, ei kai nyt sentään?
... latinaksi Benedictus.

Jahaa,kasteessa minulle annettiin yksi etunimi, eikä se ole latinaa, ei savoa eikä suomea ja siksi olen kiitollinen,elämän lahjasta Jumalan Armosta Jeesuksessa Kristuksessa, että nimeni on Bengt.  :eusa_angel: