Kirjoittaja Aihe: Rukous vol 2  (Luettu 38897 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #45 : 19.01.11 - klo:08:38 »
Minä myös rukoilen.
Menen maaliskuussa kokeisiin. Jos arvot eivät ole muuttuneet, alkaa diabeteslääkitys. Sitten on tarjolla kuulema muun muassa vertaistukiryhmä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #46 : 19.01.11 - klo:09:29 »
Saako liittyä diabetesta sairastavien kerhoon? Jo 1980 luvun alussa lääkäri sanoi, että sinulle se tulee ja hän tiesi mitä puhui. Tässä kakkostyypin eli aikuistyypin diabeteksessa tärkeää on ruokavalio ja liikunta kuten siinä toisessakin. Minulla paranivat arvot hurjasti kun laihdutin 5 kiloa Nepalilaisille viime keväänä vähähiilihydraattisella ruokavaliolla (tuntee myös nimen karppaaminen ja Atkins jne). Vehnätuoteet, peruna, sokeri ja piilosokeri jne pois siitä mitä syöt. Nyt olen yli 10 kiloa kevyempi, mutta se ei ole vielä paljoa minun massassani. Verenpainellääkitystä jouduttiin jo pienentämään ja sokeritulokset ovat kauniita. Tarkennuksena vielä, että ei se pelkkä painonpudotus auta, vaan ruokavalion muutos vaikuttaa arvoihin myös suoraan. Homma jatkuu.


Lisäsin sokerin listaan Seppos
« Viimeksi muokattu: 19.01.11 - klo:16:33 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #47 : 19.01.11 - klo:09:53 »
Ehdotan,että sinut hyväksytään kerhon jäseneksi. Perustelen ehdotustani, koska sinulla on kokemusta ja tietoa, joka nostaa kerhon yleistietotasoa ja näin edistää vertaisuusidean toteutumista, sitä, että voimme tukea toisiamme soveltaessamme käytäntöön tuloksia, jotka uusi tieteellinen tutkimus on tuottanut.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #48 : 19.01.11 - klo:14:00 »
Tietotaitoa löytyy täältäkin. Sillä vaikka kakkostyypin-diabetes on mitä suuremmassa määrin elintasosairaus se on myös perinnöllinen. Äitini geeneissä se tulee ties kuinka kaukaa. Papassani ja enossani ja kolmessa tädissäni se teki tuhoaan äitini lisäksi.

Papalta ja enolta pettivät munuaiset ja papalta meni näkökin lähes kokonaan. Hän eli kyllä reilusti yli kahdeksankymmenvuotiaaksi. Eno kuoli alle 70-vuotiaana. Poikamiehen ruokapuoli oli sitä ja tätä. Pappaa taas hoiti sairaanhoitajatytär loppuun asti.

Siksi iloitsen aina kun olen jaksanut tehdä pidemmän aamulenkin, mutta joulukinkun verran olisi hyvä keventyä. Ei se näinkään lähde että pannukakkua on päiväkahvilla. Sorruin taas äsken. :kahvi:

Sota-aikana suomalaiset olivat terveenpiä kuin näinä yltäkylläisyyden päivinä. Lanttu, porkkana ja silakka pitivät hyvää huolta ylipainosta.
Silti ei rukoilla sotaa (näin rukousketjusta huolimatta), vaan järjellistä elämänehtoota.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #49 : 19.01.11 - klo:16:48 »
Iltapäiväni rukous. SV 309.

http://www.h-y.fi/sv/sv_301-310.html#309

Ja myös SV 310.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #50 : 29.01.11 - klo:15:13 »
Herra Jumala, kaikkivaltias Isä.
Me kiitämme sinua siitä,
että et jätä meitä yksin.
Sinä tunnet pelkomme ja ahdistuksemme.
Auta meitä hädässämme.
Vahvista ruumistamme ja sieluamme.
Tee meidät sisäisesti lujiksi
kestämään osaksemme tulevat
vastoinkäymiset ja koettelemukset.
Kuule meitä Poikasi Jeesuksen Kristuksen,
meidän Herramme tähden.

Kirkkovuosikalenterista   
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #51 : 30.01.11 - klo:17:33 »
Jumala, taivaallinen Isämme.
Sinä tiedät, että monenlaiset ahdingot
kohtaavat meitä.
Väkevät tuulet ja myrskyt
lyövät meitä vastaan.
Hätä nielaisee meidät syvyyteensä.
Näytä sinä voimasi.
Opeta meitä luottamaan,
että sinä hallitset elämäämme
ja pelastat meidät.
Tyynnytä sydämemme.
Täytä se ilolla ja toivolla.
Tätä rukoilemme
Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Kirkkovuosikalenterista         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #52 : 04.02.11 - klo:23:37 »
Taas voisi joku rukoilla mun asioitten puolesta ja tulevan viikon siis.
Kiitti.  :eusa_angel:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #53 : 06.02.11 - klo:21:46 »
Jumala, Isämme ja Luojamme.
Sinä sanoit jo aikojen alussa:
"Tulkoon valo."
Me kiitämme sinua kirkkaudesta,
jonka olemme nähneet
Pojassasi Jeesuksessa Kristuksessa,
ja pyydämme:
Varjele meidät maailman pimeydeltä
ja epäuskon sokeudelta.
Anna Kristuksen evankeliumin säteillä
elämäämme päivä päivältä kirkkaammin,
kunnes näemme Vapahtajamme
kasvoista kasvoihin.
Tätä rukoilemme hänen nimessään.
Kirkkovuosikalenterista       
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #54 : 07.02.11 - klo:02:09 »
Minä liitän, Malla sinun ketjun jatkoksi kuten nuo makeet miehetkin.   Ja kiittäisin. Täällä varmasti on monia jotka ovat rukoilleet minun puolestani. Fyysisesti nyt on niin ja näin, eli liikkumisen kanssa pitää entisen lailla varoa.  Mutta jotakin ehkä parempaa olen saanut kuin fyysistä terveyttä, yhä useampi asia jää Jumalan käteen, ja kyllä kiitän täällä' ja muualla minua muistaneita ja kiitoslinjaan saa liittää sen asian.  (Seppos, sinä aina sanoit ettei ole hyväksi valvoa... ei Leena valvo... on keuhkoputkentulehdus ja olen nukkunu koko päivän... heräsin, poikkesin, ja hohhoi, menen nukkumaan)

http://www.youtube.com/watch?v=SoCc-5V09tY&feature=BF&list=PLDC19CEC94070DD62&index=60

Tuo tarkoitti olla Kun on turva Jumalassa... pahalta näyttää...ellei se ole se ei ole...  menen nukkuun...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #55 : 07.02.11 - klo:05:28 »


http://www.youtube.com/watch?v=SoCc-5V09tY&feature=BF&list=PLDC19CEC94070DD62&index=60

Tuo tarkoitti olla Kun on turva Jumalassa... pahalta näyttää...ellei se ole se ei ole...  menen nukkuun...


Onnistui se. :eusa_clap:

Tietokilpailukysymys: mikä lintu virren alun kuvassa on?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #56 : 07.02.11 - klo:07:57 »
Leppälintu
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #57 : 07.02.11 - klo:07:58 »
Sirkkuvarpunen?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #58 : 07.02.11 - klo:08:20 »
Järripeippo.

myyrä

  • Vieras
Vs: Rukous vol 2
« Vastaus #59 : 07.02.11 - klo:08:31 »
Järripeippo.

Penalle pisteet. Järripeippo on monille yllättävän vaikea laji tunnistaa.

Väritys viittaa kyllä leppälintuun, mutta sillä on hennompi hyönteissyöjän nokka ja kuvan linnulla on selvästi siemeniä edessään joten siemensyöjä. Sirkkuvarpunen on taas eteläisen Afrikan paikkalintuja.