Keskustelu > Seuratupa

Eutanasia

<< < (2/5) > >>

Jaakkoopuukkoo:
Laitoinpa mututuntumalla kyllä-vastauksen... Jos on parantumattomasti sairas ja kärsii suurista kivuista... Jotenkin ajattelisi, että olisi parempi, että sellainen ihminen saisi kuolla jotenkin valvotuissa olosuhteissa ja sellaisen henkilön toimesta, jolle se tehtävä kuuluu. Jos vaikkapa sellainen henkilö pyytää jotain läheistään lopettamaan elämänsä, tilannehan on helvetillinen, toimisi ko. henkilö miten tahansa. Vaikka toisaalta olenkin sitä mieltä, että ihmisen elämästä päätettäessä inhimillinen kärsimys on lopulta pieni ja häviävä peruste millekään toimenpiteille. Vaikea kysymys.

Sanneli:

--- Lainaus käyttäjältä: "Kristian" ---Sellaista eutanasiaa en hyväksy, jos joku fyysisesti täysin terve henkilö tulisi lääkärille sanomaan, että "tapa mut, mä en jaksa enää, ku mä olen niin masentunut."
--- Lainaus päättyy ---
Niissäkin maissa, joissa aktiivinen eutanasia on laillista (esim. Alankomaat) tapaus tutkitaan juurta jaksain ja aktiivista eutanasiaa ei todellakaan saa kevyin perustein, pitää olla tosiaan parantumattomasti sairas ja muutenkin huonokuntoinen.

-JuuSo-P-:
Tuossa olen samaa mieltä, siis että taustat tulee tutkia ja syyt selvittää tarkoin...

Sanneli:

--- Lainaus käyttäjältä: "-JuuSo-P-" ---Tuossa olen samaa mieltä, siis että taustat tulee tutkia ja syyt selvittää tarkoin...
--- Lainaus päättyy ---
Samaa mieltä? Se on laki, anteeksi vain, ei mielipide.

Sanneli:

--- Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo" ---Jos vaikkapa sellainen henkilö pyytää jotain läheistään lopettamaan elämänsä, tilannehan on helvetillinen, toimisi ko. henkilö miten tahansa.
--- Lainaus päättyy ---
Avustettu itsemurha onkin kaikkialla laiton ja lääkkeitä tähän tarkoitukseen on myös erittäin vaikeaa saada.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta