Keskustelu > Yleinen keskustelu

Kummaa kosiskelua kirkossamme

(1/4) > >>

Kalistaja:
Kirkkohallituksen työryhmä on tehnyt strategiasuunnitelman kirkon asioista. Asiaa on puitu useissa lehdissä. Silmään pisti Helsingissä pappina työskentelevän Juha Pettersonin lausahdus:

     - Kirkot omat lehdet eivät ehkä ole niitä kaikkein luetuimpia nuorten keskuudessa. Kirkko voisi esimerkiksi ostaa sivun City-lehdestä joka kuukausi, Petterson ehdotti.

     Voi hyvät hyssykät ja puu... puukuulat! Ostaa! City-lehdestä!

     Kyllä on kummaa kosiskelua -  samankaltaista puhetta, jota on ollut aiemmin myös joissakin mainoskampanjoissa.

     Koskahan Jeesuksen nimi muutetaan Jesseksi!?

     Perussanoman pitää riittää. Ja se riittää kunhan sen kertoja on riittävän väkevä ja uskottava!

Salis:

--- Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja" --- Kirkot omat lehdet eivät ehkä ole niitä kaikkein luetuimpia nuorten keskuudessa. Kirkko voisi esimerkiksi ostaa sivun City-lehdestä joka kuukausi, Petterson ehdotti.
--- Lainaus päättyy ---


Minusta ev.lut kirkon ongelma on karismaattisuuden ja johtajuuden puute. En viittaa nyt karismaattiseen liikkeeseen vaan siihen, ettei papeista ole seurakuntien vetovoimaksi. Monilla papeilla on itsensä kanssa henkisiä ja teologisia ongelmia. Ja ev.lut kirkon opeista poikkeavat liikkeet hämärtävät vielä sanomaa. Kirkolla on jatkuvasti ja niin paljon opillisia ongelmia, ettei rivikansalainen pääse selville sanomasta.

Mörtti-57:
Ensi vuanna herättäjäjuhulat piretähän Seinäjoella ja tangomarkkinat ja herättäjäjuhulat hakoo yhteestyätä. Meinaavat pitää oikeen seminaarinkin: Onko Satumaa-tango Siioninvirsi?
Mun miälestä herättäjäjuhulat menöö vähän liikaa humpuukin pualelle, jos näitä kahta juhulaa laitetahan nippuhun.

Pena:
Eikö se ollutkaan "Onko 'Ah, vuodata, Herra, jo henkesi' tango?" -seminaari?

juhani:
Ainakin minulle on SV:t tärkeitä. Mutta kaikenlainen musiikki on minulle tärkeätä. Luther on sanonut kirjassaan "Pöytäpuheita" sen verran, että Saatana ei tykkää musiikista ja hän on melankoolinen hahmo. Mutta me niin Jumalan kanssa soitetaan hip-hoppia, kantria, tangoa, bluegrassia ja rokkenrollia. Ei iskelmää. :wink:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta