Keskustelu > Yleinen keskustelu

Ilotulitteista

<< < (2/11) > >>

PP:
Faija löysi siivotessaan jostain kaapista paketillisen papattimattoja. Ne varmaankin paukuttelen menemään jossain vaiheessa iltaa, mutta muuta tuskin tulee ammuttua.

seppos:

--- Lainaus käyttäjältä: "PP" ---Faija löysi siivotessaan jostain kaapista paketillisen papattimattoja. Ne varmaankin paukuttelen menemään jossain vaiheessa iltaa, mutta muuta tuskin tulee ammuttua.
--- Lainaus päättyy ---


Tulee mieleen kun lapsemme olivat pienempiä niin noita papatti mattoja paukuteltiin pari päivää yksi paukku kerrallaan. Varsinainen riesa

Salis:

--- Lainaus käyttäjältä: "minttu" ---Ilotulitteet on ahterista
--- Lainaus päättyy ---


Onko tässä kysymys kenies paheksunnasta vai moralisoinnista. Vai odotetaanko tässä suojeluyhteiskuntaa, jossa mitään ei saa tehdä ilman viranomaisen lupaa.

Minusta uutenavuotena saa pärskiä ilotulitteita niin paljon kuin itse kukin katsoo siihen olevan varaaa. Ilotulitteet on ainakin kaksi tuhatta vuotta vanha huvittelumuoto. Ei muuta kuin ilotulitetta taivaalle.

Johannes:
Oliko ainakin muinoin laki, että paukuttelun saisi aloittaa vasta 31.12. klo 18 ja lopettaa piti 1.1. klo 6.00? Siis ainakin itse muistelen, että pienempänä, kun meilläkin raketit olivat arvossaan, niin oltiin aika tarkkoja tuosta ja seurattiin, että milloin muut aloittaa. Muutamia tuli jo ennen lupaa. Samoin muistan, kun yhtenä vuonna jäi ampumatta raketteja, olivat unohtuneet johonkin penkin alle, kun niitä niin kamalasti oli. Kysyttiin sitten poliisilta lupa ja saatiin ampua seuraavana iltana loppuun. Säilyttäähän niitä ei saisi.

Itse tykkään raketeista, mutta moneen vuoteen en ole itse ostanut. Pienempänä ne olivat ihan ehdoton asia, mutta nyt tyydyn mieluummin katselemaan. Kyllä meillä joinakin vuosina joitakin on, mutta aika vähän. Rahanreikää on muuallakin.

Tänäkin vuonna aion mennä kunnan kukkarolle. Siis mainos oli tänään taas paikallislehdessä: Ensin on srk:n osuus eli hartaus kirkossa ja sen jälkeen alkaa tapahtuma kunnantalon aukiolla. Aloitusaika on noin-aika ja riippuu siitä, että miten ihmiset purkautuvat kirkosta. Kirkon jälkeen alkaa kunnan ohjelma ja paukutellaan raketit ja kunnanjohtaja pitää puheen. Todennäköisesti menen tämän mainoksen mukaan. Ai niin, oli siinä yrittäjätkin mukana siinä mainoksessa, olisivatkohan he lahjoittaneet osan raketeista, en tiedä.

Mieluummin katson, koska pitäisi älyttömästi pistää rahaa, jos haluaisi hyviä raketteja itse ampua. Papatit ja room. kynttilät on tylsiä. Ne isot padat ovat jo semmoisia, että niissä on jo katselemista, mutta ne eivät irtoakaan ihan 20 eurolla per kpl. Kunnantalolla on paremmat tulitukset kuin konsaan kotona. Sen vuoksi näin. Myönnän olevani  sen verran pihikin, että en raketteihin haluaisi rahoja tuhlata, vaan menen apajille naapureiden ja kunnantalon raketteja katsomaan.

Mörtti-57:
Mitä komiampi ja värikkähämpi ilotulitus on, sitä enemmän se sisältää raskasmetalleja saastuttamahan luantoa. Ihimisen vaikutus ilimaston muutoksehen näkyy joka paikas, vaan hälytyskellot kaikuu kuuroolle korville. :smt100
 Ameriikas ollaha muka hualissaan, ku jäät sulaa pohojoosnavalla jääkarhujen alta. Tekopyhiä ovat niinku ennenki. Jos Amerikka ei olisi Atlantin rannalla, nii olisi se jo 50-luvulla tukehtunu omihi saasteehinsa.
No - napajäät ku sulaa ja merenpinta nousoo 7- metrillä, nii se peittää kaiken ihimisen töryyt.
Notta jatketaha vaan tätä yleestä kouhotusta ja maalimanlopunmeininkiä niinkauan kun se onnistuu. :-'

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta