Kirjoittaja Aihe: Suomen presidentin vaalit osa , olikohan kolme. No uusi mies turhaan virkaan k  (Luettu 7173 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Wiki: "Kuudes aisti tarkoittaa kykyä aavistaa asioita intuitiivisesti tai vaistonvaraisesti. Muut viisi aistia ovat haju, kuulo, maku, näkö ja tunto.

Monet laboratoriokokeet, joissa on yritetty todentaa kuudennen aistin, ESP:n tai vastaavien ilmiöiden esiintymistä, on jälkeenpäin osoitettu järjestelyiltään epäluotettaviksi."

Oliskohan se kuures aisti luuloaisti? :017: Kun oon tälläänen Tollo Peloton, niin itte ainakin luulen palion asioota, joita en oikiasti tiärä ennen kuin otan asiasta selevää. :eusa_angel:  https://www.youtube.com/watch?v=jk9aTKwkar8
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Kun oon tälläänen Tollo Peloton, niin itte ainakin luulen palion asioota, joita en oikiasti tiärä ennen kuin otan asiasta selevää.

Koska luulo ei ole tiedon väärti, on hyvä hakea sitä tietoa. Joskus se kumoaa, joskus vahvistaa luulon.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Haaviston työtavoista on vedetty paljon negatiivisia asioita kuten al-Holin leirin lasten pelastusoperaation vuoksi sai perustuslakivaliokunnalta vakavat moitteet virkamiehen lainvastaisesta kohtelusta. Haavistosta sanotaan, että hän ei harrasta virkamiesten juuri minkäänlaista kevyttä jutustelua.
"Ulkoministeriössä muistellaan nyt Haaviston suurlähettiläspäivillä elokuussa pitämää puhetta, jossa hän varoitti virkamiehiä salailusta tai kiusaamisesta.
– Minkäänlaiselle syrjinnälle, häirinnälle tai kiusaamiselle ei ole ulkoministeriössä tilaa, niin kuin ei millään muullakaan työpaikalla, Haavisto linjasi elokuussa 2019."
A. Stubbin nuoruudesta on kerrottu, että hän oli koulu ja kaveripiireissään kova kiusaaja.
Stubb on itse saanut siloitella kiusaamishistoriaansa parhain päin, mutta tälläisiä kommennteja antavat kiusatut ja kaverit: >"Se oli kaikista pahimpia hurjimuksia koulussa. Se oli pahimpia koulukiusaajia. Sellainen niinkuin mitä jengi pelkäsi.”
<Irvailiko Stubb sokealle pojalle – ja onko sillä väliä?
Vuodelta 2009:
> Alex naureskeli ja naljaili joskus julmastikin tovereiden fyysisistä piirteistä tai siitä, ettei heillä ollut samanlaisia merkkivaatteita kuin hänellä itsellään.
> Toinen koulutoveri sanoo suoremmin: Alex oli koulukiusaaja. Hän jopa penää Alexilta julkista anteeksipyyntöä.
Koska A. Stubb on nyt galluppien kärkenä vahvoilla tulla valituksi seuraavaksi presidentiksi, niin olisi hyvä tietää, että minkälainen ihminen hän on nyt aikuisena ollut johtajana, työkaverina työyhteisölleen?
Onko kukaan toimittaja vaivautunut selvittämään, että minkälainen persoona A.Stubb oikeasti on kulissien takana?
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Minuakin painaa mieltä jotkut asiat, joita lapsena olen tehnyt.
Eräskin ikävä asia, kun yllytin erästä toista luokkakaveriani tekemään katalan teon etäälle toiselle.
Olin silloin toisella luokalla.
Onneksi teko ei täysin onnistunut, joka huojentaa mieltäni.
Paljon muutakin lapsuuden tekoja nousee mieleeni, jos rupeaisin miettimään ja jotka peruisin, jos olisi mahdollista.

Nykyään harrastan kiusaamista tällä foorumilla.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Minulla on kokemusta olla koulukiusaajan kohteena. Kansakoulussa 5. ja 6. luokka oli yhdistetty samaan luokkaan. Eräs 6.luokkalainen kaveri oli koulun kingi, joka kaverinsa kanssa kiusasi kaikkia heikompiaan. Kiusaaja oli roteva kaveri ja koulujen välisten hiihtokilpailujen mestari.
Hän alisti esim. luokkakaverit siihen, että ruokailussa hänen piti saada onkia ensin esim. lihakeitosta kaikki lihapalat.
Kerran minä vaan otin lihasoppakulhosta itselleni jonkun lihapalankin, niin sehän ei koulukiusaajalle käynyt vaan koulun jälkeen hän alkoi kovan nujakan minun kanssa. Olin kyllä jo veljessarjan nuorimpana tottunut monenlaiseen kurmootukseen. Siinä koulun hiekkakenttä vaan pölisi, kun painia nujakoitiin pitkään. :icon_biggrin:
Vuotta nuorempana jäinkin vähän alakynteen, niin periksi en halunnut antaa. Vaikka hävisinkin matsin, niin sain mielestäni koulukiusaajalta kunnioitusta hyvänä vastustajana, kun olin ainoana uskaltanut haastaa hänet. :003:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Minuakin kiusattiin ainakin yläasteella.
Lukiossa se kuitenkin loppui.
Ilmeisesti kiusaaminen ei ollut kohtuutonta, koska en tunnista sen johdosta pahaa oloa enkä suuttumusta ketään kohtaan.

Itse olisin kyllä halunnut olla toisenlainen.
Koin jossain määrin olleeni erilainen kuin muut.
Se varmaan vähän häiritsi minua.
Nykyäänkin olen erilainen, mutta nykyään se tuntuu kivalta.
En haluaisi olla samanlainen, haluan olla erilainen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
En halua olla erilainen, mutta on tuntunut aina että olen jotenkin sellainen. En tiennyt lapsena mistä muusta se olisi johtunut kuin siitä että olin karjalainen hämäläisten mailla. Meitä ryssiteltiin, mutta meitä oli niin paljon tällä seudulla että pärjäsimme omissa porukoissamme. Onneksi opettajat olivat myös muualta. Ensimmäinen oli evakko kuten mekin ja sitten oli pohjalainen, Soinista.

Vasta viime vuosina on kirjoitetty HSP stä, erityisherkkyydestä. Sitä tiedän olevani. Olen ääniyliherkkä, minua ahdistavat kireät ja karheat vaatteet. Olen kyllä myöskin allerginen ja monia sairauksia on kiusaksi asti ollut jo lapsesta asti.

En ole tykännyt monista urheilulajeista, kun en ole jaksanut kiivetä köysissä, hiihtää enkä telinevoimistella. Ihme että minusta on kuitenkin tullut penkkiurheiluhulu.

Luomisvoimaa on osalleni jaettu melkoisesti, sekin on erottava ja joskus piinaavakin tekijä.
Toisaalta olen kai aika vahvaluontoinen, enkä välitä kohtaamistani tyhmyyksistä. Loukkaukset ja henkilöön menemiset ovat erikseen. Ne koskevat, mutta pyrin antamaan kaiken anteeksi. Se on sitä voimaa jos mikä.
..
Aiheeseen: Tänään oli oivaltava vaalimainos ESS ssa, koko etusivun kokoinen.

Hötkyilemätön. pelkästää siinä luki Pekka Haavistoa kuvaten. Ei muuta. Jollakin on välähtänyt!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Noista Stubbin koulukiusaamisasioista muistan kyllä lukeneeni sellaisenkin haastattelun, että olisi vaihto-oppilasvuodeltaan palannut ihan muuttuneena miehenä, alkoi käyttäytyä asiallisesti ja ystävällisesti. Kerrankos sitä sattuu, että havahtuu omiin toimintatapoihinsa ja päättää muuttaa niitä. Harmi kun en nyt tähän hätään lähdettä löydä...

Eikun löysinkin, mutta on Hesarissa, johon pitää olla lukuoikeus. Mutta tässä linkki kuitenkin: https://www.hs.fi/nyt/art-2000002729071.html
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vasta viime vuosina on kirjoitetty HSP stä, erityisherkkyydestä. Sitä tiedän olevani. Olen ääniyliherkkä, minua ahdistavat kireät ja karheat vaatteet. Olen kyllä myöskin allerginen ja monia sairauksia on kiusaksi asti ollut jo lapsesta asti.
Tuo on aika hauskaa, kun minäkin olen aika herkkä monille asioille. Esim. hedelmistä päärynään en mielelläni koske, kun sen karheudessa on aina ollut jotakin sellaista, että saan siitä "kylmänpuistatuksia". Kireät vaatteet myös. Kun äitini oli pukenut minulle pitkät säärisukat, niin heti kun silmä vältti, niin sylttysin ne aina nilkkoihin. :icon_biggrin: Ääniyliherkkyyttä myös löytyy ja haittaa esim. nukkumista, kun kuulen kaikenlaista liian herkästi. Allergioista vain pihkan on nyt todettu pahaksi, jos sitä naarmujen ja haavojen kautta ihon sisälle pääsee.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Noista Stubbin koulukiusaamisasioista muistan kyllä lukeneeni sellaisenkin haastattelun, että olisi vaihto-oppilasvuodeltaan palannut ihan muuttuneena miehenä, alkoi käyttäytyä asiallisesti ja ystävällisesti. Kerrankos sitä sattuu, että havahtuu omiin toimintatapoihinsa ja päättää muuttaa niitä. Harmi kun en nyt tähän hätään lähdettä löydä...

Eikun löysinkin, mutta on Hesarissa, johon pitää olla lukuoikeus. Mutta tässä linkki kuitenkin: https://www.hs.fi/nyt/art-2000002729071.html
Joskus myös sakinhivutus on auttanut kukkopoikaa parantamaan käytöstapojaan.. :icon_wink:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Tuo on aika hauskaa, kun minäkin olen aika herkkä monille asioille. Esim. hedelmistä päärynään en mielelläni koske, kun sen karheudessa on aina ollut jotakin sellaista, että saan siitä "kylmänpuistatuksia". Kireät vaatteet myös. Kun äitini oli pukenut minulle pitkät säärisukat, niin heti kun silmä vältti, niin sylttysin ne aina nilkkoihin. :icon_biggrin: Ääniyliherkkyyttä myös löytyy ja haittaa esim. nukkumista, kun kuulen kaikenlaista liian herkästi. Allergioista vain pihkan on nyt todettu pahaksi, jos sitä naarmujen ja haavojen kautta ihon sisälle pääsee.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Nythän ymmärrämme entistä paremmin toisemme. Kuuluukohan Hspn oireisiin myös olla kiinnostunut asuinpaikan historiasta ja historiasta yleensä.  :003:

Minua hiukan helpotti  kun joskun 1990-luvulla tästä alkoi saada tietoja. Kun saa doagnoosin voi luopua muutamista häpeöistä tsensä suhteen.

Sielullinen herkkyys on jo kauan tunnettu, mutta että on muutakin joka ilmenee omilla tavoillaan. Ajattelen olevani myös sähköyliherkkä, mutta se on kuulemani mukaan huuhaata.

Olen kyllä hyvin kestänyt työelämän vilkkauden, ihmiset ja äänet, mutta nyt olen mieluummin itsekseni ja hiljaisuus on tärkeää, hiljentyminen.
Kun saa omassa rauhassa kuunnella mieluista musiikkia on on ihanaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Alexander Stubbista tulee seuraava Suomen tasavallan presidentti.  :eusa_clap:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Hänestä tuli modernin Suomen liberaalisti ajatteleva  ja demokratiaa korostava presidentti.

  Onnea Alex Stubb valitsemallesi uralle. Pekka jäi niukasti toiselle sijalle. Hänessä meillä on vaikka YKn pääsihteeriksi !

              
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Pekka jäi niukasti toiselle sijalle. Hänessä meillä on vaikka YKn pääsihteeriksi !
Jos Pekka olisi saanut ajettua Suomen puolustusvoimat alas, niin Suomi olisi jo miehitetty ja asutettu rajoja myöten venäläisillä valtaajilla.  :eusa_pray:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ed72ecdd-18f2-4f42-9004-3d169463da6f