Kirjoittaja Aihe: Tule apuun, Mauno!  (Luettu 4763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #15 : 28.11.22 - klo:08:39 »
On tultava ratkaisu siihen, että vanhat virret ovat käännetty ja sen ympärillä on syntynyt kohu.

Kohu on kohu. Siitä pääsee eroon vain antamalla kohun tyyntyä. Kohu jatkuu niin kauan kuin sitä yllytetään.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #16 : 28.11.22 - klo:09:07 »
Kohu on kohu. Siitä pääsee eroon vain antamalla kohun tyyntyä. Kohu jatkuu niin kauan kuin sitä yllytetään.

Joo, jos olen hiljaa tai teen itsemurhan, niin kuin ilmeisesti kaikki körtit haluavat, kun kerran minua ei ole puolustettu edes tällä viimeisellä kerralla, niin kohu loppuu. Mutta ikävä kyllä jatkan puolustusta niin kauan kuin kukaan muu ei voi sitä tehdä.
Voisin mahdollisesti lopettaa nytkin, jos joku voisi kirjoittaa, että viisveisaaja teki väärin, kun meni taas lietsomaan tätä. Sitä te ette ikinä tee, koska hänelle voi tulla paha mieli. Siionin viirsien kääntäjä on muutenkin paha ja narsisti niin ei haittaa jos hänelle tule paha mieli.

Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #17 : 28.11.22 - klo:10:24 »
Voisin mahdollisesti lopettaa nytkin, jos joku voisi kirjoittaa, että viisveisaaja teki väärin, kun meni taas lietsomaan tätä

Viisveisaaja teki väärin, siitä ei ole epäilystäkään. Se on eri asia, halusiko hän lietsoa tällaista kohua.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #18 : 28.11.22 - klo:10:59 »
Viisveisaaja teki väärin, siitä ei ole epäilystäkään. Se on eri asia, halusiko hän lietsoa tällaista kohua.

En tosiaankaan tiedä mitä ihmiset täällä haluavat. Jokainen on sen verran kokenut ja viisas täällä tietääkseen, että sellaiset postit aiheuttavat ongelmia. Siksi olisi pitänyt hoitaa asiaa, ja olisi voitu hoitaa hyvinkin ennen kuin näin ne.
Valitettavasti myönnytys, että teki väärin, tuli liian myöhään. Olen jo pyytänyt virsien poiston. Mutta myönnytys on heikko sinänsä, koska se tuli minulle sen jälkeen kuin siitä olisi hyötyä eikä viisveisaajalle, jolle se olisi kuullut.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #19 : 28.11.22 - klo:11:52 »
Hei!

Minun "viisaus" on niin pientä ja ailahtelevaa, että apuni on vähäinen. En ole sanonut tähän asiaan mitään.

Mutta rakkauteni Siionin virsiin on kova. Ajattelen, että jos annamme mahdollisuuden, virret ja aika voivat rauhoittaa eripuran. Osapuolille jää masentavia muistoja, arpia ja mielipahaa - niistä voin jutella kahdenkesken. Yleisillä sivuilla ei riitaa kannata mielestäni käydä.

Koen, että Siionin virret sanoineen ja sävelmineen ovat kokemukseni mukaan ensisijaisesti rukouksia, eivät taisteluvirsiä.

Annetaan niiden olla näkyvissä. Aika näyttää niiden tarpeen ja käytön. Niitä veisaamalla voidaan rukoilla Kristuksen edessä.

Toivon, jos mahdollista, etteivät nämäkään käännetyt ole enään taisteluvirsiä.



Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #20 : 28.11.22 - klo:12:33 »

Toivon, jos mahdollista, etteivät nämäkään käännetyt ole enään taisteluvirsiä.
Tarjosin ystävyyttä ja vanhojen virsien käännöksen. Jos eivät kelpaa, eivät kelpaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #21 : 28.11.22 - klo:14:20 »
Tarjosin ystävyyttä ja vanhojen virsien käännöksen. Jos eivät kelpaa, eivät kelpaa.

NE KELPAAVAT MAINIOSTI JA OVAT KOKO AJAN KELVANNEET!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #22 : 28.11.22 - klo:14:42 »
NE KELPAAVAT MAINIOSTI JA OVAT KOKO AJAN KELVANNEET!

Jospa olisi totta. Tiedän, että suuri osa ongelma oli vain sitä tavallista nettiongelmaa, joka perustuu siihen, että nettitroollit saavat dominoida foorumeitä valenimien takana. HY ei reagoinut käännökseen millään tavalla moneen vuoteen, ja sellaiset troollit saivat lopulta käsityksen, että käännös ei ole niiden suosiossa eikä kukaan suojele sitä, niin tuli tavaksi käyttää sitä nyrkkeilysäkkinä. Ylläpito ja HY ei puuttunut asiaan, joten turhauduin. Voi olla muutakin, mutta nämä seikat ovat minulle merkittäviä. Sitten minua ei ole kuultu ja siksi ääni on tullut epätoivoisemmaksi, kunnes koko asia on mennyt pilalle. HY ja körttifoorumi eivät koe sitä tärkeäksi, eivät missään vaiheessa, niin on tullut tunnelma, että käännös ei arvosteta, niin vedän vain pois. Nimettömien troollien sanavapaus on tärkeämpi kuin säilyttää käännös, niin jätetään HY ja körttifoorumi troollien valtaan.
Minusta tuntuu, että mielenkiinto on puuttunut alusta asti ja siksi käännökset ovat ajautuneet troollauksen uhreiksi, ja siksi se paikka ei ole körttien käytössä. Tietenkään historiallisella tekstillä ei voi olla keskeisessä roolissa HYssä. Toiset asiat ovat tärkeimpiä ja sen ymmärrän. Mutta kenelläkään ei ole ollut aikaa tai kiinnostusta keskustella kanssani asiasta ja miten voisi ratkaista ongelmaa. Niin HY menettää käännöksen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #23 : 28.11.22 - klo:15:14 »
Juttu on niin, että jokaisen keskustelupalstan osallistujan tulee kestää jonkin verran kritiikkiä itseensä. Jos ei kestä, niin voi miettiä mikä on viisasta. Ketään ei täällä vainota tai pahoinpidellä. Hyviä foorumivuosia kaikille tasaisesti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #24 : 28.11.22 - klo:15:15 »
Jospa olisi totta. Tiedän, että suuri osa ongelma oli vain sitä tavallista nettiongelmaa, joka perustuu siihen, että nettitroollit saavat dominoida foorumeitä valenimien takana. HY ei reagoinut käännökseen millään tavalla moneen vuoteen, ja sellaiset troollit saivat lopulta käsityksen, että käännös ei ole niiden suosiossa eikä kukaan suojele sitä, niin tuli tavaksi käyttää sitä nyrkkeilysäkkinä. Ylläpito ja HY ei puuttunut asiaan, joten turhauduin. Voi olla muutakin, mutta nämä seikat ovat minulle merkittäviä. Sitten minua ei ole kuultu ja siksi ääni on tullut epätoivoisemmaksi, kunnes koko asia on mennyt pilalle. HY ja körttifoorumi eivät koe sitä tärkeäksi, eivät missään vaiheessa, niin on tullut tunnelma, että käännös ei arvosteta, niin vedän vain pois. Nimettömien troollien sanavapaus on tärkeämpi kuin säilyttää käännös, niin jätetään HY ja körttifoorumi troollien valtaan.
Minusta tuntuu, että mielenkiinto on puuttunut alusta asti ja siksi käännökset ovat ajautuneet troollauksen uhreiksi, ja siksi se paikka ei ole körttien käytössä. Tietenkään historiallisella tekstillä ei voi olla keskeisessä roolissa HYssä. Toiset asiat ovat tärkeimpiä ja sen ymmärrän. Mutta kenelläkään ei ole ollut aikaa tai kiinnostusta keskustella kanssani asiasta ja miten voisi ratkaista ongelmaa. Niin HY menettää käännöksen.

Täällä ei ole trolleja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #25 : 28.11.22 - klo:15:18 »
Tulkoon nyt apuun Mauno tai Pekka tai Pena, Riitta, Öppiäinen tai kuka vaan, joka jjaksaa, potkikaa minut omaan hommaani tai en pääse  Jatkosodasta ikinä.  Kaikilta muilta se päättyi Pariisin rauhaan.   >:( >:( >:(  Omaa syytäni, olkoon vaan mutta kun se oli siinä niin sopivasti...   >:( >:( >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #26 : 28.11.22 - klo:15:56 »
Juttu on niin, että jokaisen keskustelupalstan osallistujan tulee kestää jonkin verran kritiikkiä itseensä. Jos ei kestä, niin voi miettiä mikä on viisasta. Ketään ei täällä vainota tai pahoinpidellä. Hyviä foorumivuosia kaikille tasaisesti.

Puppua joka sanaa. Olen hyvin kestänyt kritiikin, vielä ilolla ottanut joka kritiikin sanan vastaan ja muuttanut käännöksen sen mukaan. Jos Riitta valehtelee, niin hänkin joutuu kestämään paljastuksen. Jos minua julistetaan narsistiksi siksi, että laitoin pyynnöstä linkin Siionin virsien sijainnista, voin odottaa, että joku foorumin pyhä lehmä nimetön trolli on sen takana. Voin odottaa, että ylläpito tekee tehtävänsä, mutta ylläpidon mielestä nimettömien trollien sananvapaus on tärkeämpi kuin herännäisyyden historia ja hengellinen pohja. Sananvapaus ei ole keneltäkään riistetty enkä haluaisikaan riistää sitä, paitsi monta kertaa minulta, kun olen paljastanut nimettömien trollien tuhoisaa toimintaa. Paljastan niiden vihaa Siionin virsiä kohtaan. Paljastan niiden pahuutta, ja se on monelle vaikea kestää. Paljastan ihmisten pelkuruutta, kun eivät uskalla sanoa mitään niitä vastaan. Jos ei pysty olemaan vahvasti moraalinen ja vastustaa pahuutta, vaikkapa asiallisesti ja kohteliaasti, niin sopii pohtia mikä on viisasta. Mutta körttifoorumi on voimaton nimettömien trolleja vastaan, täynnä moralittomia pelkureita, jotka närkästyvät järkevän sanan edessä. Ei kukaan täällä tunnu kestävän järkevää kritiikkiä vaan turvautuu hiljaisuuteen tai trollien mielistelyyn. Jotkut valehtelevat niiden puolustaessaan ja jotkut mielistelevät niitä sanomalla miten rakkaita ne ovat. Olen mielissäni siitä, että viisveisaaja kirjoitti hävyttömästi, sillä reaktio on paljastanut Riitan epärehellisyyden, Sepon ja Penan pelkuruuden, ja Leenan rakastumiseen nimettömiin trolliin. Olette tosi kurjia, kai se on mitä tavoitellaan herännäisyydessä. Taas kun ette kestä järkevää kritiikkiä, niin minulle taas ilmoitetaan, etten saa täällä enää kirjoittaa kuukaudeksi tai tällä kerta kahdeksi. Trollit saa riehaantua niin kuin haluavat.
Mutta körtit kaikessa vaatimattomuudessaan ovat täällä unohtaneet, että samat moraalisäännöt pätevät heihin kuin muihin.
En halua narsistisesti yleistää. 1944 ja luterilainen eivät ole pelkureita, vaikka eivät kirjoita.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #27 : 28.11.22 - klo:16:55 »
Juttu on niin, että jokaisen keskustelupalstan osallistujan tulee kestää jonkin verran kritiikkiä itseensä. Jos ei kestä, niin voi miettiä mikä on viisasta. Ketään ei täällä vainota tai pahoinpidellä. Hyviä foorumivuosia kaikille tasaisesti.

Tämä on lopulta Seppo Samilan vastaus siihen, että valitin vichy veden postista, jossa hän sanoi minua narsistiksi. Se ilahduttaa minua. Ensin, foorumin historiaa ajatellen ja vichy veden tapaa käyttää aikaisemmin narsisti sanaa minusta (valitin lopulta ensimmäistä kertaa) voi helposti huomata, että narsisti tiivistää sitä vanhaa syytöstä, jota Seppo Samila niin iloisesti sallii, että käänsin Siionin virret rahan, aseman, kunnian, ja kultajalustan toivossa. Hän sanoo, että minun täytyy vain kestää tätä kritiikkiä, vaikka tai ehkä juuri koska se tulee nimettömältä trollilta, jonka sananvapaus on pyhä, vaikkei ole nimeäkään. Itse en ymmärrä miten sellainen pelkuri, joka piileksii valheen taakse, nauttii sananvapaudesta. Jos ei ole nimeä niin ei ole sananvapautta, sillä nimetön luopuu vastuusta ja vapaus ilman vastuuta on despotismi.
Mutta minua ilahduttaa tietää, että saa sanoa ihmisiä täällä narsistiksi ilman seuraumuksia. Ylläpito antaa luvan siihen tällä päätöksellä. Jos minun täytyy kestää sitä, niin täytyy muidenkin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #28 : 28.11.22 - klo:17:15 »
Tulkoon nyt apuun Mauno tai Pekka tai Pena, Riitta, Öppiäinen tai kuka vaan, joka jjaksaa, potkikaa minut omaan hommaani tai en pääse  Jatkosodasta ikinä.  Kaikilta muilta se päättyi Pariisin rauhaan.   >:( >:( >:(  Omaa syytäni, olkoon vaan mutta kun se oli siinä niin sopivasti...   >:( >:( >:(
Tunnustan lukevani mm Jatkosodan asioista. En tunne, että se olisi elämääni haitannut. Toivon tätä samaa tunnetta Sinulle. :023:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tule apuun, Mauno!
« Vastaus #29 : 28.11.22 - klo:18:01 »
Juttu on niin, että jokaisen keskustelupalstan osallistujan tulee kestää jonkin verran kritiikkiä itseensä. Jos ei kestä, niin voi miettiä mikä on viisasta. Ketään ei täällä vainota tai pahoinpidellä. Hyviä foorumivuosia kaikille tasaisesti.

Ai pahoinpidelläkö? Mikä mielikuvitus! Se vaatisi tosi pitkää kättä. Pelko on suuri, kun narsisti ajattelee sellaista. Mutta tietysti, kun trollit hallitsevat foorumia, niin ylläpidon pelko menee yli rajojen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.