Keskustelu > Yleinen keskustelu

Wanha kevyt 67

<< < (29/29)

1944:
Tein hommia aamupäivän kerta ei satanut. Panin SiniZ:n "puikkoihin" ja viritin Fiskarsin perään ja tein syyskynnöt. Kaurahalmeen ala jää kevääseen, koska se on nyt lintuystävien ruokailupaikka aina siihen asti, kun lumi peittää kaiken alleen.

Kaariina nosteli ojasta kaksi istuinpenkkiä. Ne hän oli vattuaikana "kumaassut" sinne, että saamme marjoja syödä helpommalla tavalla.

Saan vielä kirjoittaa, että Puolangan vaaroille tuli heti reissumme jälkeen ensilumi. Kieltämättä siellä korkealla pysähtyessämme tohahteli syksy aika voimallisesti.

https://www.youtube.com/watch?v=BKYgxbzbv9s

vn:
Morjensta!

Kai tähän ketjuun voi vähän jutustella ilman musiikkiakin, kun en taida aiheeseen sopivaa keksiä ja löytää.

Kiva lukea veljen vanhaa tuttua leppoisaa jutustelua.   :039:

Tuo mulle uusi tieto että Fiskars tekee traktorin kyntöauroja, vai onkohan vanha Billnäs?
No, voi olla että tekee tosiaan lapioita isompiakin työkaluja, ja teki Buster-veneitäkin, se tehdas on myyty toisaalle.

Hieno ajatus sinulla tuo että jätät alueen kyntämisen kevääseen lintujen takia.
Veljelläni myös tuollainen hieno ajatus....kotimökkimme lautaseinään tikka nakutellut kolon ja sieltäkös
joku lintu löytänyt hyvän pesäpaikan. Sovittiin että kolo peitetään vasta syksyllä.
Homma lankesi meikämannelle, ja edelleen tekemättä kuten moni muukin homma.

Ja tuosta lintujutusta tuli mieleen Tuula Hakkaraisen hieno laulu pikkulinnusta, siinä hän kauniisti
hyvästelee linnun muuttomatkalle ja jää odottamaan paluuta keväällä.
Olen tuotakin laulua koittanut opetella, mulla cd:llä, olisin laittanut tänne muttei löydy tuubista.
Tuulalta kerjäsin nuotit joku vuosi sitten.

Hyvää lokakuun alkua foorumiystäville!

1944:
 
Terve mieheen, kiva, kun klikkasit.

Kyllä Fiskars auroja on tehnyt. Olisin 1-siipiseeni saanut varaosankin, mutta nuukailin ja korjasin itse käypäseen kuntoon.

Tällä hetkellä seuraan taas Ukrainan sotaa tarkemmin, kun siellä on mitä todennäköisemmin piiritetty Lymanin kaupunkiin noin 5000 venäläistä soturia. Mikähän lienee lopputulos, että tappelevatko iivanat yhtä kovasti kuin ukrainalaiset Mariupolissa.

Olen kuin uudesti syntynyt, kun Suomi on oikea länsivaltio.

Ai niin, kyllä kirjoittelusi on minun puolelta ihan vapaata tehdä ilman soitantoa.

1944:
Sotahistoriaamme lyhyt pätkä

https://www.youtube.com/watch?v=DHcahZbZcBk

Viime kesänä kurkistelin alueella, mutta työt olivat kesken, joten väistyin seuraamaan tietoja näin netin kautta.

seppos:
Jatkuu Wanha kewyt 68

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta