Keskustelu > Seuratupa

Iltahartaus 12.

<< < (15/29) > >>

luterilainen:
Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi kaikki mitä teillä on jotakuta vastaan. Silloin myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa teille rikkomuksenne anteeksi. Mark. 11:25  :eusa_pray:

Anteeksiantaminen on Jumalan valtakunnan elämä ja perusta. Jumala on antanut meille meidän pohjattomat syntimme ja syvän syyllisyytemme anteeksi viimeistä myöten. Annettuaan anteeksi hän ei enää koskaan muistele syntejämme eikä kaivele niitä esiin. Mikä on annettu anteeksi, se on poissa, niin kuin sitä ei olisi ollutkaan. Kun me olemme saaneet omat syntimme anteeksi, on meidänkin armahdettava toisia. Jos emme anna anteeksi, emme ole vielä oivaltaneet omaa syntisyyttämme emmekä Jumalan armoa, vaan elämme edelleen pimeässä. Anteeksiantava tai anteeksiantamaton mieli on kirkas kuva omasta uskosta tai sen puutteesta.  :eusa_pray:

Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

luterilainen:
Herra lähettää kuoleman ja antaa elämän, vie alas tuonelaan ja nostaa sieltä. Herra tekee köyhäksi ja antaa rikkauden, painaa maahan ja kohottaa.
1 Sam. 2:6–7  :eusa_pray:

Jumalan lapsen elämästä tai kuolemasta ei päätä koskaan ihminen. Siitä ei päätä sattuma tai kohtalo tai paha vihollinen. Kuule nyt tarkasti nämä Jumalan omat sanat: ”Herra lähettää kuoleman ja antaa elämän".  :eusa_pray:

Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

luterilainen:
Vähät vuoteni ovat jo kuluneet. Aivan pian minä lähden tielle, jolta ei ole paluuta. Job 16:22  :eusa_pray:

Kolmekymmenvuotiaana koko elämä on edessä, neljäkymmenvuotiaana alkaa aavistaa sen rajallisuutta ja viisikymmenvuotiaana pohtii, miten loput vuotensa käyttäisi järkevästi, että niistä olisi edes jollekin jotakin iloa. Annettu aika näyttää kiitävän nopeasti ohi. Elämän rajallisuuden lisäksi siihen kuuluu sen täydellinen arvaamattomuus. Vahvat ja terveet saattavat kaatua hetkessä viereltä ja elämänsä alussa olleen aika tulla jo lapsena täyteen. On hyvä rukoilla viisasta sydäntä, että osaisi laskea aikansa oikein. Se tarkoittaa valmiutta erota elämästä, vaikka se näyttäisikin olevan avoinna edessä. Kuolemaansa ei voi tietysti täysin valmistautua, mutta Jumalan sanan kanssa seurustellessa ovat elämän rajallisuus ja iankaikkisuus sopivalla tavalla mielessä.  :eusa_pray:

Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

Viisveisaaja:
Jukka kävi paljon Tuomas messuissa, kuten Jussi Halla Aho jonka vaimo taitaa olla syvemminkin kristitty tai vakaumuksellinen miten sanoisi.

Ilmeisesti se kaikki klumetuuri ja minusta liirumlaarun teatteri siellä messuissa on vaikuttanut ihmisiin.

Tuomasmessu on erikoinen tapahtuma.
Siellä käy julkkiksia paljon ja kansaedustajia ja muuta porukkaa varmaankin sen vuoksi kun siellä käy paljon porukkaa.
Sellaiset ns, linssiluteet hakeutuu tuollaisiin paikkoihin.

Hyvä kun on vaikutusta kuitenkin ollut tuomasmessulla.
Jokunen ystäväni toivottavasti, kun tuttuja mulla on paljon, mutta harvan ihmisen päästän iholle tai siis ystäväksi asti.
- Ni siis niinku ystäväni keroi että hän tykkää messusta, kun hän voi hyvin rukoilla siellä.
Toinen tuntee voivansa ylistää siellä.
Minä no tietysti rukoillen, mutta myös sivusilmällä katellen öö kauniimpia , mutta ei löytynyt sieltä, tai siis löytyi Kati jonka kanssa oltiin 3-4 vuotta kimpassa.


luterilainen:
Viha ajaa ihmiset toisiaan vastaan, rakkaus peittää paljotkin rikkomukset. Sananl. 10:12  :eusa_pray:

Viha kasvattaa perusteetonta epäluottamusta ja epäilyä. Se johtaa toisen alistamiseen keinoja kaihtamatta. Se laittaa etsimään omaa kunniaansa. Kristitylle vihaaminen ei sovi, vaikka vihastua onkin lupa. Vihastumisessa oleellista on päästä lopulta sopuun. Viha luo vihollisuutta ja se kasvattaa katkeruutta. Vihan voimalla on tehty paljon pahaa, mutta joskus sen on Jumala kääntänyt hyväksikin, vaikka viha itsessään on syntiä. On käynyt kuin Joosefille, joka vihan voimalla ajettiin toiseen maahan valmistelemaan Jumalan suunnittelemaa apua. Lähtökohtana kristityllä on aina rauhan rakentaminen ja sovun etsiminen, milloin se sanan pohjalta suinkin vain on mahdollista.  :eusa_pray:

Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta