Keskustelu > Seuratupa

Iltahartaus 12.

<< < (4/29) > >>

vn:
Kiitos tästä! 

Riitta-mummi:
Raamattu 1992 (KR92)

Psalmi 91
Korkeimman suojelus

https://www.youtube.com/watch?v=mj7Sk1TkqT0


Se, joka asuu Korkeimman suojassa
ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa,
sanoo näin:
»Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani.
Jumalani, sinuun minä turvaan.»
Herra pelastaa sinut linnustajan ansasta
ja pahan sanan vallasta.
Hän levittää siipensä yllesi,
ja sinä olet turvassa niiden alla.
Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.
Et pelkää yön kauhuja
etkä päivällä lentävää nuolta,
et ruttoa, joka liikkuu pimeässä,
et tautia, joka riehuu keskellä päivää.
Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat miestä
ja ympäriltäsi kymmenentuhatta,
sinä säästyt.

Saat omin silmin nähdä,
miten kosto kohtaa jumalattomia.
Sinun turvanasi on Herra,
sinun kotisi on Korkeimman suojassa.
Onnettomuus ei sinuun iske,
mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi.

Hän antaa enkeleilleen käskyn
varjella sinua, missä ikinä kuljet,
ja he kantavat sinua käsillään,
ettet loukkaa jalkaasi kiveen.

Sinä poljet jalkoihisi leijonan ja kyyn,
tallaat maahan jalopeuran ja lohikäärmeen.
Herra sanoo:
»Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun.
Hän tunnustaa minun nimeäni, siksi suojelen häntä.
Kun hän huutaa minua, minä vastaan.
Minä olen hänen tukenaan ahdingossa,
pelastan hänet ja nostan taas kunniaan.

Minä annan hänelle kyllälti elinpäiviä,
hän saa nähdä, että minä autan häntä.»

Riitta-mummi:
On hurjan ikävä lukea tätä samaa milloin miltäkin palstalta. Etenkin kun Aamu- tai Iltahartauskin sinusta ansaitsevat tällaisen ...

Me suomalaiset olemme karua kansaa. Meillä ei hempeillä, eikä osata small talká.

Vanha sanonta: Kissa elää kiitoksella, koira pään silityksellä, sopii myös erityisen hyvin perinteiseen körttiläisyyteen.

Jos joku on jossakin ansoitunut, siitä ei pidetä suurta melua. Kunnia kuuluu Jumalalle, jos on jotakin annettavaa, se on Häneltä.

Kohteliaisuus on eri asia, sitä voi suositella itse kullekin. Toisten kiroaminen ja saatanalle jättäminen istuu toki lestadiolaisuudessa lujassa, yhäkin.

Se ei ole lähimmäisrakkautta, ei vähääkään ! Sekään ei saa olla makeilua, vaan mieluiten  t e k o j a.

Unohdetaan itsemme, ja autetaan Ukrainaa.

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: Thomas McElwain - 10.03.22 - klo:18:46 ---Hurskastelu on kuvottavaa niin kauan kuin ette ole osanneet pahoitella sitä, että ulkomaalainen ystävällisesti käänsi Siioninvirret ja lopputulos oli se, että annoitte ihmisten syyttä haukkua niitä täällä puolustamatta niitä, paheksumatta sitä, vaikka näitte miten syvällisesti kääntäjä oli loukkaantunut.

--- Lainaus päättyy ---

Miten pahoittelisimme niin, että se kelpaisi?

Käännöstyötä on kiitelty moneen otteeseen ja haukkujat ovat pyytäneet anteeksi. Kääntäjälle on annettu tilaa ilmaista syvää loukkaantumistaan. Viimein suostuttiin poistamaan käännöstyön arvokkaat tulokset sivuiltamme, vaikka niiden säilyttämistä kannatettiin lämpimästi.

Thomas McElwain:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 10.03.22 - klo:19:04 ---Miten pahoittelisimme niin, että se kelpaisi?

Käännöstyötä on kiitelty moneen otteeseen ja haukkujat ovat pyytäneet anteeksi. Kääntäjälle on annettu tilaa ilmaista syvää loukkaantumistaan. Viimein suostuttiin poistamaan käännöstyön arvokkaat tulokset sivuiltamme, vaikka niiden säilyttämistä kannatettiin lämpimästi.

--- Lainaus päättyy ---

Kaipasin alusta asti sitä mitä foorumin säännöissä luvattiin ja jota suotiin kaikille muille, jopa A.C./D.C. on saanut. En ole pyytänyt kiitosta enkä haukkujien postien poistamistä tai anteeksipyyntöjä sen kummemmin. Saavat esittää mielipiteensä minun puolestani. Pyysin, että ylläpito tai edes joku vastaisi haukkumisiin paheksuvasti samalla tavalla kuin vastaavat paheksuvasti, jos joku linkittää kritiikkiä vaikka Stingistä. Pyysin, että ylläpito suojelisi käännöstä samalla tavalla kuin kaikki muu täällä on suojeltu. Valitin, että ainakin toistakymmentä ihmistä liittoutuivat minua vastaan, kiittämällä toisiaan. On ollut järjestälmällinen vastustaminen syksyllä 2020, jota kukaan ei ole paheksunut tai vastustanut. Jokaisella olisi ollut lukijana ja kirjoittajana täällä Körttifoorumin nimen alla velvollisuus niin tehdä, puhumatta ylläpidosta, ja sekä ylläpito ja yksilöt ovat osanneet niin toimia aina paitsi tässä tapauksessa. Olen tehnyt monta kokeilua käyttäen niitä sanoja, joihin olen itse loukkaantunut ja todennut, että reaktio tulee aina, paitsi silloin kun Siionin virsien olisi pitänyt puolustaa. Tämä kärpänen on jäänyt tunnustamatta, vaikka kukaan täällä kestäisi sellaista itse hetkeäkään. Siksi raskain sydämin olen joutunut monesti pyytämään, että käännökset poistettaisiin. Ei liene mahdotonta ymmärtää, jos vain pysähdyt ajattelemaan miten olisi omalta kohdalta.
Kun pyysin, että ylläpito sanoutuisi irti siitä, niin kopioitiin minun sanani lainausmerkkeineen ja kielivirheineen, sensijaan, että todella sanoutuisi irti siitä järjestelmällisestä vainosta. Tällainen irvaileva tapa hoitaa ongelma ei tietenkään onnistunut. Siksi vaadin, että käännöstyöni poistettaisiin. Se ei millään tapahtunut eikä ylläpito suostunut vaatimuksiini. Se tapahtui vasta sitten kun uhkasin oikeudenkäyntiä tekijänoikeuslain nojalla Herätysyhdistyksen kautta. Siis, ylläpito halusi säilyttää oikeutensa jättää käännöstä ilman luvattua suojelua ja samalla kieltäytyä poistamasta sen tekijänoikeuden omistajan pyynnöstä. Jos ylläpito olisi suojellut käännöstä samalla tavalla kuin A.C./D.C. ja Stingin linkit ovat täällä suojeltu, niin en olisi vaatinut poistoa, mutta ylläpito ei suostunut. Niin kaunis kuvaus foorumin teoista ei pidä paikkaansa, vaikka kaikki ne asiat ovatkin tapahtunut. Konteksti on ollut aivan muuta.
Niin tilanne on sellainen, että käännökset ovat poistettu. Minua se harmittaa, koska minulla ei ole muuta julkaisumahdollisuutta ja työ on sen verran laaja, että se monelle olisi ollut koko elämän työ, kärpänen kuin onkin. Mutta kun ymmärrys puuttuu, niin eivät voi eikä voisi olla täällä esillä. Ei ole sopivaa julkaista ne muulla tavalla, joten jatkuvasti syytän foorumia tästä menetyksestä. Kun kukaan ei tunne ymmärtävän tätä, katkeroidun ja syytän koko Suomen kansaa siitä, että tein valtavan työn ja sain vain päin naamaani harmia siitä. Jos joku suomalainen tai suosittu maahanmuuttaja maskotti olisi tehnyt sen, niin olisi käynyt aivan toisin. Jos keksisin keinon ratkaista tilanteen, tekisin sen. Mutta en keksi.
Asia on vain niin, että ystävällisenä eleenä tarjosin käännöksen ja panin sen tähän foorumiin, jossa se sai olla kuusi vuotta aivan tyydyttävästi. Kun foorumi lakkasi antamasta sitä suojaa, jota se lupaa ja jota se antaa kaikille muille, niin vuoden aikana yritin joko saada sitä suojaa tai poistaa ne. Yrityksistä huolimatta, en saanut sitä, joten päädyttiin poistoon. Jos pyydettäisi ne takaisin, en voisi luottaa foorumin ylläpitoon. Olen täällä julistanut, että ne ovat käytettävissä kenelle tahansa, joka sitoutuu käyttämään niitä kunnioittavasti. Ei kukaan ole ilmaissut minkäänlaista kiinnostusta. Ketjukin suljettiin, ettei kukaan vastaisi. En voi muuta ajatella kuin, että körtit haluavat niitä vain epäkunnioittavassa käytössä. Siihen en suostu, koska arvostan alkutekstiä ja omaa työtäni.
Niin tässä vaiheessa en tiedä mikä pahoittelu enää korjaisi asian. Pahoitella voi, mutta ne ei sillä tule takaisin. Ja kun tämä on näin tapahtunut, julkaisuni on ollut pakko poistaa, niin minulla ei voi olla minkäänlaista ystävällistä suhdetta foorumiin tai herännäisyyteen. Jos käännökseni ei kelpaa mihinkään, erityisesti niin ikävässä tilanteessa, niin jokainen järkevä ymmärtää, etten katso koko yhteisöä suopeasti.
Minusta tuntuu, ettei kukaan pahoittelekaan tapahtunutta paitsi minä. Tietysti hyvä alku olisi sanoa suoraan, että pahoittele sitä, että näin on tapahtunut, käännös on tehty ja kääntäjä on katsonut tilanteen olevan niin huono, että on ollut pakko poistaa sitä. Se olisi parempi vaihtoehto kuin kiittää foorumia siitä, että on tehnyt sitä ja tätä ja kääntäjä on ollut niin vaikea ja vaativa, ettei mikään kelpaa. Mutta kaikki ovat tyytyväisiä ja menevät iloisesti vaan eteen päin. Kuitenkin, käännös on tehty enkä ota vastaan itselleni syytä siitä, ettei ole enää näkyvissä. Se oli foorumin päätös. Yritysteni myötä kehittyi vain enemmän ja enemmän epäkunnioittavia asenteita, kunnes suurin piirtein kaikki olivat minua vastaan. En tiedä miten poistatte mustan pilkun maineestanne. Tekipä mitä tahansa, niin käännös on hylätty. En pyytänyt rahaa, kunniaa, kiitosta, muuta julkaisemista, anteeksipyyntöjä, vaan sitä, jota osasitte kuusi vuotta antaa: että ne olisivat rauhallisesti näkyvissä niille, jotka olivat niistä kiinnostuneet. Ette osanneet sitä sen kauemmin ylläpitää. Se on minulle erittäin valitettavaa, mutta se on herännäisyydelle jatkuva musta pilkku maineessa, jota ylläpidän omalta kohdaltani, sillä olen ne kääntänyt enkä ole siitä hiljaa. Jos joku keksi ratkaisun, olisin kiitollinen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta