Kirjoittaja Aihe: Joulukorttipakkaus  (Luettu 1818 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Joulukorttipakkaus
« : 18.11.21 - klo:22:43 »

  H-Y:ltä tuli joulukorttipakkaus pyytämättä ja kysymättä. Mitä teen? Pistän joka kortin postiin joulun alla/ revin joka kortin riekaleiksi/ säästän kortit myöhempään käyttöön/jätän silleen/ pistän roskiin/.

  Onko teille tullut joulukorttipaketteja?

  En puhu seuraavasssa H-Y:stä, vaan yleisesti: Oletteko huomannut, että joulupukki voittaa seimenlapsen joulukorttikuvana puhtaasti 6-0 ?! :kahvi:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Joulukorttipakkaus
« Vastaus #1 : 19.11.21 - klo:04:04 »
Pääsiäiskortteja on tullut. Joulukortteja ei vielä tänä vuonna.

En haluaisi kortteja pyytämättä. Niille, joille kortteja lähetän, valitsen itse. Sellaisen kuva-aiheen (ja tekstin), mikä itse kullekin tuntuu sopivalta. En usko, että joulukortilla kannattaa kenelle tahansa kristillistä sanomaa tarjoilla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Joulukorttipakkaus
« Vastaus #2 : 19.11.21 - klo:08:08 »
Minulle eivät HY:n kortit ole vielä ehtineet.

Viimevuonna jäivät kortit ensimmästä kertaa lähettämättä, koronaan vedoten.
Tosiasia on että kaikki iäkkäät sukulaiset ovat kuolleet, samoin ystävätkin. Niille joita vielä on, soitan puhelun tai laita meilin kuvan keralla.

Eilen tuli kyllä viisi korttia joltakin järjestöltä, aika mauttomia. Ei niillä ole muuta käyttöä, ellevät ne Martalle kelpaa askarteluun. Onneksi niitä tuli vain se määrä, joskus tuli koko tusina.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Joulukorttipakkaus
« Vastaus #3 : 19.11.21 - klo:09:56 »
Tänne tuli ja tervetuloa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Joulukorttipakkaus
« Vastaus #4 : 19.11.21 - klo:13:34 »
  H-Y:ltä tuli joulukorttipakkaus pyytämättä ja kysymättä. Mitä teen? Pistän joka kortin postiin joulun alla/ revin joka kortin riekaleiksi/ säästän kortit myöhempään käyttöön/jätän silleen/ pistän roskiin/.

  Onko teille tullut joulukorttipaketteja?

  En puhu seuraavasssa H-Y:stä, vaan yleisesti: Oletteko huomannut, että joulupukki voittaa seimenlapsen joulukorttikuvana puhtaasti 6-0 ?! :kahvi:

Pysähdyn vielä kohtaan pyytämättä ja kysymättä. Sitä kun tykkää itse valita kortit siten, että ne mahdollisimman hyvin sopivat kohteelle/kohteille. Ihan aina H-Y:n korteissa ei ole ollut riittävästi valinnanvaraa. Muutaman kortin vuosittain olen lähettänyt myös Tallinnasta ( Virosta ostettuja kortteja). Koska on tämä "sähköinen aika", niin osa joulutervehdyksistäni nykyään menee tietokoneen välityksellä. Kun vielä viitisen vuotta sitten lähetin 45 aitoa paperista/pahvista joulukorttia, niin viime vuonna postitin niitä 25 kappaletta. Olen vuosittain saamiani H-Y:n kortteja toki postittanut myös. Rahaakin niistä olen useammin kuin toisinaan lähettäjätaholle laittanut ( siis H-Y:lle). Olisi kiva tietää, että kuinka hyvin H-Y:n postittamat joulukortit tulevat käyttöön, noin niin kuin kokonaisuudessaan. Korttimaksu on vapaaehtoinen - maksusummaa ei ole määrätty. Mielessäni käväisi myös, että kuinkahan paljon H-Y saa käyttöönsä rahaa joulukorteista? :kahvi: