Kirjoittaja Aihe: Nyt 30  (Luettu 19190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 30
« Vastaus #60 : 28.10.21 - klo:09:19 »
Toivottavasti tämä on englanninkielisten Siionin virsien viimeinen päivä Körttifoorumilla, kun kerran ei ole vuoden aikana pystytty neuvottelemaan tyydyttävää ratkaisua.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 30
« Vastaus #61 : 28.10.21 - klo:11:27 »
Sain iilin päähäni, keräsin kamppeeni ja ajoin rämeelle raivaamaan pajuja. Olin katsonut säätietoja, että pari tuntia olisi sateetonta.

Tällä kylällä on ahkeruus valttina. Siitähän minäkin, että pitää vaarin näyttää, että Zetori edes savuttaa. Yhden tankillisen ajan pysyin kohtalaisesti pystyssä ja kanavan sillan ympäristön alueelta huimin pajuja tuon puoleisiin so lahoajan suuntaan. Pitkästä aikaa jotenkin meinasi huimata, mutta kun kehoni lämpenee, niin siitä sitä saalista kertyy. Tulvavetten tuolla puolella kävin vain kääntymässä, nyt olisi häjyt kelit ajella koivupöllejä.

Menomatkalla aika kaukana eteenpäin näin mustan mättään keskellä ävärpeltoa ja ajattelin, että se on mustaa kääremuovia. Ajellessani eteenpäin mätäs yhtäkkiä sai jalat allensa ja siinä juosta viipotti kolme supia rinta rinnan metsää kohti. Lumiaikako oli supitrion kahlinnut peltojen saarekkeisiin ja nyt olivat matkalla luoliaan kohti metsässä.

Seuraavan kerran käynen rämeellä hakemassa pari kuusentarria taloyhtiölle lainaan tuleviksi juhla-ajoiksi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 30
« Vastaus #62 : 28.10.21 - klo:12:24 »
Nyt täälläkin poutaa, aurinkokin pilkistelee.
Taidanpa lähteä kotimökille haravoimaan, on nekin sitten kevätharavoinnista pois.
Käsityöliikkeeseen kuskihomma tehtynä, olikin Riksuun, ehkä ensi viikolla Manseen.
Minulle kun liikkeiden nimet ei kerro mitään, niin en tiedä missä kaupungissa mikin on.  :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 30
« Vastaus #63 : 29.10.21 - klo:12:29 »
Viikon kolmas uimahallireisu tehtynä, nyt vähän lötsis olo.
Aurinko paistanut jo lähes tunnin, selkeästi pidemmästi kuin eilen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt 30
« Vastaus #64 : 29.10.21 - klo:12:32 »
Kahvi kuuluu olevan valmis, se juodaan, ja yhden tienoilla lähdetään Vääksyyn saamaa influenssarokotukset.

Tänään oli IS:sa juttu kuinka vaarallisia jälkitauteja influenssasta voi jäädä. Minulla on pneumokokkirokotus kyllä saatuna.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Nyt 30
« Vastaus #65 : 03.11.21 - klo:16:02 »
Nyt olisi kaikki valmiina huomista haudalla käyntiä varten: Noutopoika tilattu, hauta- ja lyhtykynttilät hankittu, mahdollisimman punaiset kanervat hankittu, pienet harava ja lapio valmiina, sytkäri valmiina, hautakiven puhdistus- ja rapsutusvehkeet kohta valmiina. Käyn jo ennakkoon haudalla, niin ei tarvitse Pyhäinpäivän ryntäykseen lähteä (vaikka ei siellä ainakaan viime vuonna mitään kovaa ryysistä ollut.)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 30
« Vastaus #66 : 04.11.21 - klo:09:48 »
Olenko ollenkaan boomeri, koska olen syntynyt jo 1944. Minunlaisiani tietysti Mariini tarkoitti. Ei haittaa. Olen vain sitä mieltä, että pääministerin ei tulisi vitsailla medioissa, sillä ei kansa sellaista ymmärrä.

Asia ei ole politiikassa paha, koska kansan ao muisti on vain 3kk

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt 30
« Vastaus #67 : 04.11.21 - klo:10:09 »
ISssa oli jokunen päivä sitten testi Oletko boomeri. Tein sen ja  olen boomeri.
Kuten tämänikäisen tuleekin olla. Enne sanottiin vanhus, ja kokoomuslaiset vanhukset ovat senioreita. Heille on omat palvelutalot ja seniori-killatkin.

Antaa nuorten puhua ja käyttää uusia ilmaisuja. :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt 30
« Vastaus #68 : 04.11.21 - klo:10:16 »
Oleko boomeri-testi, leikkimielinen

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008357141.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 30
« Vastaus #69 : 04.11.21 - klo:14:52 »
Tein testin ja tulin boomeriksi mainituksi.
Kerrottiin testin lopussa jotain käpylehmistä, susista ja hiihtämisestä.
Mulle ei selvinnyt ovatko kaikki testin tehneet boomereita vai vaan osa?
Testin vaihtoehdot oli jotenkin räikeitä ja johdatettu siten että onko vielä järjissään vai ei.
Ainoa missä jouduin miettimään: Yö-yhtye vai JVG, kas siinä pulma.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 30
« Vastaus #70 : 04.11.21 - klo:15:51 »
Tein testin ja tulin boomeriksi mainituksi.
Kerrottiin testin lopussa jotain käpylehmistä, susista ja hiihtämisestä.
Mulle ei selvinnyt ovatko kaikki testin tehneet boomereita vai vaan osa?
Testin vaihtoehdot oli jotenkin räikeitä ja johdatettu siten että onko vielä järjissään vai ei.
Ainoa missä jouduin miettimään: Yö-yhtye vai JVG, kas siinä pulma.

Eiköhän ole tarkoittanut jo 1940-luvun loppupuoliskosta lähtien ihmisiä, jotka syntyivät tietyinä vuosina? Siinä ei tarvitse testejä vaan syntymätodistusta tai virkatodistusta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 30
« Vastaus #71 : 04.11.21 - klo:17:13 »
Alkaa olla vähän sellainen ajatus että tämän vuoden pyörälenkit on tehtynä.
Äsken haeskelin tuntumaa kävelylenkkeihin, hyvä olla muutakin liikuntaa kuin uimahalleilu.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Nyt 30
« Vastaus #72 : 04.11.21 - klo:18:47 »
Olen omituinen sen vuoksi että, minä tykkään hautausmaista ja tykkään katsella pyhäinpäivän valomerta. Tästähän moni tykkää. Minä ajattelen paljon enemmän sen kuolleen ihmisen ajatuksia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt 30
« Vastaus #73 : 04.11.21 - klo:18:55 »
Minäkin. Olen kertonutkin kävelyistämme Lahden hautausmailla, ihan muuten vaan.

Kun tutustuimme vuonna 1963 oli treffit lähellä Radiomäen Vanhaa hautausmaata ja siellä sitten ulkoilimme.
Olemme sopineet että sinne myös tuhkamme päätyvät.

Pyhäinpäivä on lähellä, kuolema on ajatuksissa päivittäin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Nyt 30
« Vastaus #74 : 04.11.21 - klo:19:07 »
Testi väittää, että olen boomer. Minusta ne ovat kyllä vähän aikaisempi sukupolvi jo, eli  40-luvun lopussa ja 50-luvun alussa syntyneet.

Piti kyllä arvata aika monta vastausta, kun ei esim. telkkariohjelmista ollut hajuakaan millaisia ovat. Kuka muka enää katselee telkkaria?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.