Keskustelu > Yleinen keskustelu

Historia on mielenkiintoista osa 3

<< < (2/17) > >>

sivullinen:
Harald Kaunotukka (muinaisnorjaksi Haraldr hinn harfagri, islanniksi Haraldur hinn harfagri, norjaksi Harald Harfagre), eli v.850-933. Norjan perustaja ja ensimmäinen kuningas oli Norjan kaakkoisosan kuninkaan Halvdan Mustan poika. Tosiasiassa Harald hallitsi vain rannikkoalueita ja muualla valtaa pitivät paikallispäälliköt. Haraldilla oli kuusi poikaa, joista yksi, Eerik Verikirves surmasi muut viisi veljeään.

Luin äsken vanhaa skottilaista runoutta, joissa monissa mainitaan skandinaavien kanssa taisteleminen. Siitä innostus tähän viestiin (tosin olen ollut viikinkien historiasta ennenkin kiinnostunut.)

Thomas McElwain:

--- Lainaus käyttäjältä: sivullinen - 27.09.21 - klo:13:21 ---Harald Kaunotukka (muinaisnorjaksi Haraldr hinn harfagri, islanniksi Haraldur hinn harfagri, norjaksi Harald Harfagre), eli v.850-933. Norjan perustaja ja ensimmäinen kuningas oli Norjan kaakkoisosan kuninkaan Halvdan Mustan poika. Tosiasiassa Harald hallitsi vain rannikkoalueita ja muualla valtaa pitivät paikallispäälliköt. Haraldilla oli kuusi poikaa, joista yksi, Eerik Verikirves surmasi muut viisi veljeään.

Luin äsken vanhaa skottilaista runoutta, joissa monissa mainitaan skandinaavien kanssa taisteleminen. Siitä innostus tähän viestiin (tosin olen ollut viikinkien historiasta ennenkin kiinnostunut.)

--- Lainaus päättyy ---

Sivullinen oli tosi kuvottava, kun hän kirjoitti tähän foorumiin, että kääntämäni vanhojen Siionin virret ovat kamalia ja täynnä kuvottavaa pappisvihaa, hihhulimaisia, ja koska ne ovat täällä esillä, pitäisi kieltää körteiltä seurakunnan tilojen käyttö. Se, että kukaan ei pystynyt kirjoittamaan olevansa eri mieltä on kamalaa ja kuvottavaa.

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: Thomas McElwain - 27.09.21 - klo:17:28 ---Sivullinen oli tosi kuvottava, kun hän kirjoitti tähän foorumiin, että kääntämäni vanhojen Siionin virret ovat kamalia ja täynnä kuvottavaa pappisvihaa, hihhulimaisia, ja koska ne ovat täällä esillä, pitäisi kieltää körteiltä seurakunnan tilojen käyttö.

--- Lainaus päättyy ---

Nyt niputat turhaan Sivullisen kannanotoista irralliset asiat yhteen. Malmivaaran virret, sinun käännöstyösi ja pappisviha ovat kolme eri asiaa. Hihhulimaisuus taas on kannannottona aivan asiaton. Nettikeskusteluissa on tapana jättää tällaisiin provokaatioihin vastaamatta, ette 'ruokittaisi trollia'.

Thomas McElwain:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 27.09.21 - klo:17:43 ---Nyt niputat turhaan Sivullisen kannanotoista irralliset asiat yhteen. Malmivaaran virret, sinun käännöstyösi ja pappisviha ovat kolme eri asiaa. Hihhulimaisuus taas on kannannottona aivan asiaton. Nettikeskusteluissa on tapana jättää tällaisiin provokaatioihin vastaamatta, ette 'ruokittaisi trollia'.

--- Lainaus päättyy ---

Tämä on hävytön vastaus. Tässä postissa viittasin Sivullisen kannonottoon erittäin tarkkaasti. Voit minua moittia, mutta et ole häntä moittinut. On hävytöntä.

Thomas McElwain:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 27.09.21 - klo:17:43 ---Nyt niputat turhaan Sivullisen kannanotoista irralliset asiat yhteen. Malmivaaran virret, sinun käännöstyösi ja pappisviha ovat kolme eri asiaa. Hihhulimaisuus taas on kannannottona aivan asiaton. Nettikeskusteluissa on tapana jättää tällaisiin provokaatioihin vastaamatta, ette 'ruokittaisi trollia'.

--- Lainaus päättyy ---
Pystyt minua syyttämään trollauksesta, kun huomautan, että Sivullinen on sanonut käännökseni kamaliksi (jota hän on tehnyt) ja myös sanonut, että käännökseni ovat täynnä pappisvihaa (jota hän on sanonut) ja että ne ovat hihhulimaisia (jota hän on sanonut). Kolme asiaa, jota hän on sanonut käännöksestäni ja josta olen loukkaantunut sekä siitä, että hän niin kirjoitti julkisesti ja myös siitä, että olette ilmeisesti kaikki samaa mieltä, koska minua vain moititaan siitä eikä häntä.
Joku teistä painosti häntä muka pyytämään anteeksi. Niin hän kirjoitti "Jos minä..." Ei jositella anteeksi pyynnöissä. On myös kuvottavaa, kun ei tarkoita sitä. Sen jälkeen hän on vain jatkanut samaa hyökkäystä, joten olen oikeassa kun rupean taas valittamaan siitä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta