Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 10  (Luettu 7551 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Riivatun rakkineet 10
« : 13.03.21 - klo:13:10 »
Riitta-mummille,

kerroit tuossa 9. ketjussa, jotta siirsitte läppärin toiseen huoneeseen ja siellä on niin
pieni pöytätaso, että hiiri ei sovi siihen läppärin viereen naputeltavaksi.

Olisiko sinulla keittiöjakkara, sellainen jossa on kaksi porrasaskelmaa ja päällä yksi
taso (3-osainen siis), jos tällainen löytyy niin kokeile. Minä kokeilin juuri itse ja
hyvin pelittää....käsi lepää mukavasti siinä keittiöjakkaran päällimmäisellä tasolla
hiirtä komentaen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #1 : 13.03.21 - klo:13:38 »
Kyllä on sellainen jakkara, ja jo käväisi mielessä sama asia. Nyt on Porkkolan vanhan pesukomuutin päällä neljä osa Suomen kirkon historiaa niin lukukorkeus on parempi niskalle. Vieressä on matalampi tarjoilupöytä, ja sillä pidän hiirtä mattonsa päällä.

On tämä systeemi uudistettava, osatamme asiallisen työtason laatikoineen.
Perintökalut ole jo luvannut esikoistyttärelle. Komuutti on palvellut lääkekaappina.
Laatikosto niitä varten on uudessa oltava.

Myös asiallinen, ergonominen konttorituoli on toiveessani, pääse tämä ruokapöydän tuoli takaisin paikalleen. Sille antiikkituolille ei situta, se toimii työpöytänä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #2 : 16.05.21 - klo:09:41 »
Pitkään kesti kunnes sain kunnollisen työpöydän näille nettilaitteille, eikä ole vieläkään valmista.
Kuljetusliikkeen kolme miestä toivat eilen illan suussa kokonaisena luvatun, ja kokoamisesta maksetun, pöydän paketteina. Suostuivat purkamaan pakkaukset mutta sanoivat että heille ei kokoaminen kuulu.

Kun kerroin että piti kuulua, meidän vanhojen piti saada pöytä koottuna, niin sitten suostuivat. Mutta paketeista ei klytynyt tarvittavia holkkeja ja tappeja joilla osat kiinnitetään toisiinsa.

Nyt odottelemme Sotkasta kokoajaa. Tulee kuulemaan kunniansa.

Tuolin kokosi 'pikkuvävy'  joka tutki myös läppärini inhottavaa vikaa kadottaa kursori. Pitkän tutkailemisen jälkeen hän arveli syyksi että kirjoittaessa käteni koskettelee kiinteää kursori-levyä. Se olikin syy, sillä nyt kaikki pelaa kuin unelma.

Tosin pikkuvävy, tietokonealan asiantuntija, hakkui ASUS-laitteen. Että piti oikein ohjelma öadata jotta sai sen kiinteän toimimattomaksi.

Minä en näistä mitään ymmärrä, mutta toivon nyt turhien kirjoitusvirheiden vähenevän. Johan tätä kestikin toistakymmentä vuotta.

Nyt on kuitenkin rauha mielessä ja mieli hyvä ihanan aamukävelyn jälkeen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #3 : 08.03.22 - klo:18:00 »
Modeemini taisi kuolla. Tai ruveta täysin autistiseksi. Dns-asetuksissa häikkää. Koetin läppärin kautta komentaa, ei elvy.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #4 : 08.03.22 - klo:18:13 »
Modeemini taisi kuolla. Tai ruveta täysin autistiseksi. Dns-asetuksissa häikkää. Koetin läppärin kautta komentaa, ei elvy.

Oho se elpyi! Melkein heti kun olin kirjoittanut tänne.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #5 : 08.03.22 - klo:18:28 »
Oho se elpyi! Melkein heti kun olin kirjoittanut tänne.

Hyvä kun nöyrtyi ja tokeni
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #6 : 08.03.22 - klo:18:35 »
Olette rakkaita.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #7 : 15.03.22 - klo:15:39 »


 Olette rakkaita.



   Niin sinäkin, Virrestä Viisi. https://www.youtube.com/watch?v=KbBkUcXxKYU
Mitä on työn alla? Onko hyvä keissi?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #8 : 28.03.22 - klo:08:11 »
Kännykän akku lakkasi latautumasta. Tai ehkä vika ei ole itse akussa, sillä kyllä siitä virtaa ulos pääsee ihan normaalisti. Latauspiuha toimii kylä tabletin kanssa, joten siinäkään ei ole vikaa. Voiko vika olla liitännässä ts. siinä puhelimen kyljen kolossa, johon usb-piuhan tyrkkään?

Äh, kai tässä pitää sitten lähteä kännykkäkaupoille. Malleja on sen tsiljoona, mutta ei tietenkään sellaista, jonka haluaisin. Tai sellaista ei ole ainakaan tässä lähellä saatavilla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #9 : 29.03.22 - klo:16:04 »
Rakkineissani on varmaan joku kulkutauti: Kun yksi paranee, seuraava sairastuu. Ihme parantumisia kyllä kanssa tapahtuu. Nyt kännykän akku suostuikin latautumaan. Kiva, eipä tarvitse kantaa rahojaan puhelinkauppiaalle. Temppuilemaan ryhtyi sen sijaan hiiri. Läppärin leikepöydässä myös häikkää.

Jos valitan kaikki täällä niin paranevatko myös?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #10 : 29.03.22 - klo:16:14 »
Rakkineissani on varmaan joku kulkutauti: Kun yksi paranee, seuraava sairastuu. Ihme parantumisia kyllä kanssa tapahtuu. Nyt kännykän akku suostuikin latautumaan. Kiva, eipä tarvitse kantaa rahojaan puhelinkauppiaalle. Temppuilemaan ryhtyi sen sijaan hiiri. Läppärin leikepöydässä myös häikkää.

Jos valitan kaikki täällä niin paranevatko myös?
Yrittänyttä ei laiteta sanoo Syyrakki. Minulla on vanha, mutta pienikokoinen kännykkä. Siinä on nyt kolmas akku menossa. Tietokoneet, kun alkavat prakaamaan, vaihdan ns käytettyyn, jolloin hinta on nykyään 230-320 euroa. Pelaa taas monta vuotta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #11 : 29.03.22 - klo:21:18 »
Yrittänyttä ei laiteta sanoo Syyrakki. Minulla on vanha, mutta pienikokoinen kännykkä. Siinä on nyt kolmas akku menossa. Tietokoneet, kun alkavat prakaamaan, vaihdan ns käytettyyn, jolloin hinta on nykyään 230-320 euroa. Pelaa taas monta vuotta.

Mulla ei sen suurempia laitevikoja, mutta Elisa yks kaks lopetti liittymän.
Sitä ihmetteli, niin ilmoitti, että olette lopettaneet yritystoiminnan ja liittymänne oli yrityslliittymä.

Taidan ottaa Moi vaan seuraavaksi, mutta nyt prepaid liittymällä ja ihan ok tämäkin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #12 : 29.03.22 - klo:22:23 »
Muisti välillä takkuaa...mietin Syyrakin etunimeä...taisi olla Veikko....

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #13 : 30.03.22 - klo:08:07 »
Muisti välillä takkuaa...mietin Syyrakin etunimeä...taisi olla Veikko....

Olin hengellisessä moodissa, kun Syyrakista kirjoitin. Syynä lienee se, että luen yhtä körtin kirjoittamaa kirjaa. Mutta hyvin vastasit :icon_wink:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #14 : 30.03.22 - klo:08:24 »
Veikko Syyrakki oli Hämeenlinnan kaupunginjohtaja.

Toinen, jota kansa Syyrakiksi puhuttelee on Raamatun apogryfikirjojen Siirakki. Siirakin kirja:  https://fi.wikipedia.org/wiki/Sirakin_kirja


Muistan olevan vanhan kotimaisen elokuvan jossa Aku Korhonen sanoo muutamaan kertaan: " Syyrakkikin sanoo... "

Voin muistaa väärin...
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)