Keskustelu > Yleinen keskustelu

Mitä luet nyt/viimeksi

<< < (3/69) > >>

Sanneli:
Mulla on lainassa Terry Pratchettin kirjoja vino pino (=4...) ja piti tänään uusia laina ko en oikeen lomalla kerinny lukemaan.   :oops:

Nooris:
Jaa jaa, Mikkokin työskentelee äikän kutoskurssin parissa  :)  Minulla kanssa Juhannustanssit työn alla ja sen lisäksi Kalevala ja Tove Janssonin elämäkerta. Ja pitäisi vielä joku runokirja löytää ja vielä yks joku kirja. Ajattelin kans sitä Sinuhea...

Ja ihan huvikseni koitan ehtiä lukea Jean Raben Dragonlanceja, vaan ei aika riitä jos joskus tahtoo nukkuakin. Ja Rikos ja Rangaistus on ollut kesken kohta puoli vuotta :)

mannaryyni:

--- Lainaus käyttäjältä: "Eliza" ---Mulla on lainassa Terry Pratchettin kirjoja vino pino (=4...) ja piti tänään uusia laina ko en oikeen lomalla kerinny lukemaan.   :oops:
--- Lainaus päättyy ---


Pratchettin kirjat on ihan parhaita!!! ;)

m.k:
Miina: Meillä on äidinkielen kuutoskurssi järkätty kotimaisen kirjallisuuden kurssiksi. Muilla kursseilla (1-5) luetaan vain yksi kirja, ja kuutoselle on sitten kuusi kotimaista kirjaa. Saa vapaasti valita, mutta vähintään yksi runoteos ja yksi elämäkerta. Ja siis eri aikakausilta nuo kirjat pitää valita myös. Valmiit listat miltä saa ihan vapaasti valita...

Ja miksi Noora Kalevala? Anteeksi jos jotakuta järkyttää, mutta kun Lönnrot käy nais- ja juopottelureissuilla, ja kuulee tarinansa siellä, osittain humalaisilta, ja sitten harsii siitä jonkun surkeaakin surkeamman kirjan, niin ei parhaalla tahdollakaan halua sellaista sepustusta pitää kansalliseepoksena. Ennemmin joku oikeasti hyvä kirja (Täällä Pohjantähden Alla, Seitsemän Veljestä...) olisi hyvä kansalliskirja.

jude:
Tänä aamuna herätessäni, oikeastaan jo eilen, oli sellainen tunne että haluan lukea Nalle Puhin. Niin kirja lähti mukaan kouluun, istuin ikkunalaudalla lumisateen toisella puolella ja luin. Ihmiset kulkivat ohi, joku kysyi mitä luin. Kun näytin, olivat kummastuneita. Lukiossa tuollaista...

Lapsellista eli ei, pienen karhun mietelmistä voinee oppia paljon, ainakin sellaista yksinkertaisuutta, jota solmuilevaan ja monimutkaiseen elämään kaipaisi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta