Keskustelu > Seuratupa

Rukouspalvelu

<< < (6/7) > >>

mopomies:
Jäi sanomatta oma ajatus tuosta alunperin rukouspalvelusta kysyvälle, kun rupesi ajatus muualle rönsyilemään kuluneen postitteluni aikana.

Jos asia sinua kiinnostaa, mene, koe ja kerro mitä se sinulle oli. Elikö ja hengittikö vaiko ei? Mielipiteitä varmaan saa erilaista aina sen mukaan miltä uskonnolliselta ryhmittymältä mielipidettä kyselee... mutta joillekin se elää, ja hyvä niin. Itse olen joskus tuskissani käynyt koko kaavan alusta loppuun jonottamisineen ja jälkipuinteineen. En tuntenut mitään ennen, aikana, enkä jälkeen, enkä sen tyhjempänä tai täydempänä sieltä lähtenyt kuin olin tullutkaan. Mutta älä tähän tyydy! Mene ja kato mitä homma on. Jos se sinulle on elävää niin miksipä sitä karsastaisit vaikka muut karsastaisivat?

Temelle vielä pari ajatusta taannoisten kommenttiesi pohjalta. En ole vielä opetellut tuota lainaamisautomatiikkaa käyttämään, mutta tarkoitan seuraavia tuntojasi:

"Mutta jos nimettömällä on *todellisia parantumisia* osoittaa, niin uskon, että tuo miekkonen mielellään ottaa lääkärintodistukset jne. vastaan ja konsultoi sitten myös lääkäreitä niiden kanssa.

Rukoustilanteissa tapahtuvat ilmiöt ovat yleisukonnollisia ilmiöitä. Ne eivät ole kristillisiä ilmiöitä, vaan samoja löytyy vaikkapa shamanismista, hindulaisuudesta, islamista, erilaisista luonnonuskonnoista jne. Yllättäen nämä "Jumalan manifestaatiota" ovatkin niin yleisiä. että ainakaan minulle ne eivät ole minkäänlainen osoitus Oikeasta Uskosta"

Ensimmäiseen kappaleeseen kommenttina että en aio käydä lääkärillä tämän asian tiimoilta... Asia ei ole minulle sillätavalla henkilökohtaisesti polttava. Varmasti olet oikeassa, ja jos joku on muuta kokenut, hänen täytyy olla harhaanjohdettu. Vai olisiko tässä joitain muitakin vaihtoehtoja vielä?

Toiseen kappaleeseesi viitaten on minullakin se käsitys että parantumisia tapahtuu joka uskonnossa. Onko se sitten merkki siitä että tällaiset väitetyt ihmeet "eivät ole minkäänlainen osoitus Oikeasta Uskosta", vai onko se merkki siitä että sama Jumala toimii muuallakin kuin meidän tulkintamme piirissä? Että Oikea Usko onkin paljon laajempi käsite? Semmoiseenkin johtopäätökseen voi tulla.

Ja taas: kysyn näitä ainakin kohtuullisen vilpittömästi. Pliis ei siis naljailua naljailun vuoksi vaan keskustelua, vaikka jyrkkääkin.

Näitä mietin kun yötäni vietin. Niin ja MOPOMIES täällä siis äänessä jos olen mählinyt taas jotain niin ettei nimi näy.

PekkaV:

   Kysyvä ei tieltä eksy.

Viisveisaaja:
Ilmeisesti asian vierestä on taas keskusteltu aiheessa.

Vaikka kai rukous ja tervehtyminen kuuluu jotenkin yhteen.
Olen kyllä lukenut Raamatusta että parani sitä porukkaa ihan käsien pään päälle laittamisella ja jotkut myös kun Pietarin varjo vain osui.

Itse uskon rukouksella parantamiseen, kun niin paljon niitä ihmeitä nähnyt.
 Ne jotka kiistää ihme tai rukouksella parantamiset vetoaa siihen että sitä ei ole lääkäri tarkistanut ja kirjoittanut parantumisilmoitusta. Siis jotain lääkärintodistusta.
-Se jotenkin sulkee pois sen että parantuminen on mahdollista rukouksella.

Kerran tein muuttokuormaa tai siirsimme yhtä iso oliko pöytä tai joku mööbeli yhden miehen kanssa.
Hän sanoi, että lääkärin mukaan hän ei saisi kantaa mitään raskasta ja hänellä on invalideettipaperit selästään.
Kummasti vaan todella painavaa tavaraa kannettiin autoon.
-Hän kertoi olleensa Niilo Ylivainion kokouksessa ja kokeneensa parantumisen.
Sitten hän meni lääkäriin ja lääkäri sanoi. Selvästi olet parantunut, mutta hän ei voi sitä selittää ja hän ei voi kirjoittaa terveen paperia sinulle.

Yhden kerran olin tapahtumassa jossa rukoiltiin yhden korvissa vikaa olevan puolesta siinä hetkessä kun rukoiltiin hän parani.

Mikähän kumma siinä on, että lääkärit eivät kirjoita terveen papereita.
En tiedä onko jollain meistä terveen tai parantuneen paperia tai todistusta siitä?

Psyykkeestä kerran tuli paperi, kun matkustettiin Israeliin ja ne tarvitsi siitä todistuksen ja ettei ole AIDS siä.
Psyyke oli STRONG, mutta minusta se on kyllä enempi rajamailla hulluuden ja normaaliuden.

Rukous vaikuttaa aina.
Nyt oli pieni uskonkoetus täällä Norjassa, kun yksi lupasi töitä ja irtisanouduin toisesta paikasta ja sitten ei uudesta työnantajasta kuulunutkaan mitään, mutta nyt sitten taas sain kiinni ja tiistaina aloitan.
Perustin kyllä jo toiminimen kun epäuskossani aloin toteuttaa suunnitelmaani B.

Thomas McElwain:

--- Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja - 07.04.23 - klo:12:32 ---Ilmeisesti asian vierestä on taas keskusteltu aiheessa.


--- Lainaus päättyy ---

Viisveisaaja loukkaantui, kun ylläpito viivasi yli hänen postiaan, niin ei ole sen jälkeen tänne kirjoittanut. Sääli. Hänen postinsa olivat oman mielen mukaan arvokkaampia kuin Siionin virsien käännökset, ja minä ainoana ilmaisin olevani samaa mieltä. On hienoa, kun somesta löytyy tukijoita, niin en kaihdannut tilaisuutta häntä rohkaista, kun kukaan muu ei sitä tehnyt.
Antaisin hänelle neuvon kuitenkin iloisesti vain kehua ylläpitoa suorittamasta tehtäväänsä, niin kuin minä tein. Minä kehuin ylläpitoa, kun minun postini jäi viivan alle. Ylläpidolla on vastuullinen ja vaativa tehtävä, niin sekin tarvitse rohkaisua.

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Thomas McElwain - 22.04.23 - klo:06:07 ---Viisveisaaja loukkaantui, kun ylläpito viivasi yli hänen postiaan, niin ei ole sen jälkeen tänne kirjoittanut. Sääli. Hänen postinsa olivat oman mielen mukaan arvokkaampia kuin Siionin virsien käännökset, ja minä ainoana ilmaisin olevani samaa mieltä. On hienoa, kun somesta löytyy tukijoita, niin en kaihdannut tilaisuutta häntä rohkaista, kun kukaan muu ei sitä tehnyt.
Antaisin hänelle neuvon kuitenkin iloisesti vain kehua ylläpitoa suorittamasta tehtäväänsä, niin kuin minä tein. Minä kehuin ylläpitoa, kun minun postini jäi viivan alle. Ylläpidolla on vastuullinen ja vaativa tehtävä, niin sekin tarvitse rohkaisua.

--- Lainaus päättyy ---

Kiitos Thomas, me ollaan ihan eri aaltopituuksilla, josko tehtäisiin herrasmies sopimus, että minä en kommentoi sinun kirjoituksia ja sinä et minun ja minä, vaikka kuukauden tai pari kirjoitan vain körttibaari osioon.

Jonkunlainen antipatia välillämme on.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta