Keskustelu > Seuratupa

Rukouspalvelu

<< < (6/6)

mopomies:
Jäi sanomatta oma ajatus tuosta alunperin rukouspalvelusta kysyvälle, kun rupesi ajatus muualle rönsyilemään kuluneen postitteluni aikana.

Jos asia sinua kiinnostaa, mene, koe ja kerro mitä se sinulle oli. Elikö ja hengittikö vaiko ei? Mielipiteitä varmaan saa erilaista aina sen mukaan miltä uskonnolliselta ryhmittymältä mielipidettä kyselee... mutta joillekin se elää, ja hyvä niin. Itse olen joskus tuskissani käynyt koko kaavan alusta loppuun jonottamisineen ja jälkipuinteineen. En tuntenut mitään ennen, aikana, enkä jälkeen, enkä sen tyhjempänä tai täydempänä sieltä lähtenyt kuin olin tullutkaan. Mutta älä tähän tyydy! Mene ja kato mitä homma on. Jos se sinulle on elävää niin miksipä sitä karsastaisit vaikka muut karsastaisivat?

Temelle vielä pari ajatusta taannoisten kommenttiesi pohjalta. En ole vielä opetellut tuota lainaamisautomatiikkaa käyttämään, mutta tarkoitan seuraavia tuntojasi:

"Mutta jos nimettömällä on *todellisia parantumisia* osoittaa, niin uskon, että tuo miekkonen mielellään ottaa lääkärintodistukset jne. vastaan ja konsultoi sitten myös lääkäreitä niiden kanssa.

Rukoustilanteissa tapahtuvat ilmiöt ovat yleisukonnollisia ilmiöitä. Ne eivät ole kristillisiä ilmiöitä, vaan samoja löytyy vaikkapa shamanismista, hindulaisuudesta, islamista, erilaisista luonnonuskonnoista jne. Yllättäen nämä "Jumalan manifestaatiota" ovatkin niin yleisiä. että ainakaan minulle ne eivät ole minkäänlainen osoitus Oikeasta Uskosta"

Ensimmäiseen kappaleeseen kommenttina että en aio käydä lääkärillä tämän asian tiimoilta... Asia ei ole minulle sillätavalla henkilökohtaisesti polttava. Varmasti olet oikeassa, ja jos joku on muuta kokenut, hänen täytyy olla harhaanjohdettu. Vai olisiko tässä joitain muitakin vaihtoehtoja vielä?

Toiseen kappaleeseesi viitaten on minullakin se käsitys että parantumisia tapahtuu joka uskonnossa. Onko se sitten merkki siitä että tällaiset väitetyt ihmeet "eivät ole minkäänlainen osoitus Oikeasta Uskosta", vai onko se merkki siitä että sama Jumala toimii muuallakin kuin meidän tulkintamme piirissä? Että Oikea Usko onkin paljon laajempi käsite? Semmoiseenkin johtopäätökseen voi tulla.

Ja taas: kysyn näitä ainakin kohtuullisen vilpittömästi. Pliis ei siis naljailua naljailun vuoksi vaan keskustelua, vaikka jyrkkääkin.

Näitä mietin kun yötäni vietin. Niin ja MOPOMIES täällä siis äänessä jos olen mählinyt taas jotain niin ettei nimi näy.

PekkaV:

Kysyvä ei tieltä eksy.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta