Keskustelu > Seuratupa

Uskovainen? Eli...

<< < (2/14) > >>

m.k:
Itse käsitän uskovaisella sellaisen ihmisen, joka aktiivisesti harjoittaa uskoaan, eli käyvät seuroissa tai jumalanpalveluksissa. Termiä kuulee ainakin nuorten suussa käytettävän oikeastaan vain ja ainoastaan negatiivisessa merkityksessä, muuten en osaa sanoa.

Niitä ihmisiä jotka oikeasti uskovat Jumalaan ja ajattelevat tällaisia asioita kovinkaan usein, on ehkäpä jo vähemmistö kansastamme. Enemmistö kyllä kuuluu kirkkoon, mutta se on eri asia että onko ajatellut asioita vai kuuluuko vain koska ei ole jaksanut erotakaan.

Minä en kyllä ketään ihmisiä harrastuksien takia luokittele mihinkään ryhmiin, minulle on aivan sama mitä joku muu tekee sunnuntaiaamuna 10 ja 11 välissä. Minä nukun, kirkossa käyn hyvin harvoin (jouluna ja pääsiäisenä?). Seuroissa viihdyn jotenkin paremmin, en tiedä mistä johtuu.

Teme:

--- Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio" ---Ja saa olla aika herkkä, jos moisesta vetää herneen nenään.
--- Lainaus päättyy ---


Jos mun kommenttiin viittaat, niin et taida tietää, mitä kaikkea voidaan sanoilla tehdä. Joskus saatan siitä kirjoittaa, mitä kaikkea on saatu aikaan ja mitä tapahtuu, kun jossain vaiheessa snaoja vastaan rakennettu muuri murtuu...


--- Lainaus --- Hengellinen väkivalta tappaa ihmisen sielun, hengen ja lopulta ruumiin. Tai ainakin se muuttaa maailmankuvaa rajusti.
--- Lainaus päättyy ---


Teme

Anonymous:
Ala-asteella luokkakaverini kysyivät minulta, olenko uskovainen. Vastasin, että joo. Seuraava kysymys oli, että onko teillä telkkaria. Kun vastasin siihenkin myöntävästi, kaverit sanoivat, että et sinä sitten voi olla uskovainen. Selitin, mitä tarkoitin sillä että olin sanonut olevani uskovainen ja he sanoivat, joo kyllä mekin Jumalaan ja Jeesukseen uskotaan, mutta ei me olla uskovaisia. Heille uskovainen oli sama asia kuin vanhoillislestaadiolainen.  :)

Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni olen samaa mieltä Elizan ja Temen kanssa että uskovaiseksi luokittelu, kuten kaikki muukin luokittelu, voi olla vaarallista. Kuka sitten haluaa sanoa olevansa uskovainen ja kuka ei, mutta toisia ei pitäisi mennä tuomitsemaan puoleen tai toiseen.

mari:
joo, se olin minä. Unohdin kirjautua sisään... :oops:

Kristian:
Minustakin luokittelu uskovaisiin ja ei-uskovaisiin on tietyllä tavalla vaarallista, mutta jos välttämättä haluaa luokitella, niin minusta uskovaiseksi voi luokitella kaikki ne, jotka sanovat itse itsestään, että he ovat uskovaisia. (Tulipas oikein hirviövirke.)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta