Keskustelu > Seuratupa

Uskovainen? Eli...

<< < (4/14) > >>

Teme:

--- Lainaus käyttäjältä: "Eliza" ---
--- Lainaus käyttäjältä: "Jari L" ---Uskovainen on sellainen, joka on ottannut vastaan Jumalan armon, Jeesuksen Kristuksen.
--- Lainaus päättyy ---

Mää en osaa :cry: Tai siis, kyllä mää uskon että Jeesus on mun vapahtaja mutta olen varmaan liian ylypiä että osaisin sen armon ottaa vastaan. Tai no emmää tiiä. :roll:
--- Lainaus päättyy ---


*pst* se on vain harhaa, että "ottaa Jumalan armon vastaan" ... ihmisen on helppo kuvitella tuollainen, kun ekana on saanut sen armon ilman omia ansioita. (Kyllä sain  hakata kauan päätäni seinään, että tajusin tuon... Jos minun pitäisi ottaa vastaan ja pysyä Jumalan armossa, niin kyllä silloin olisi jo usko jäänyt. Kokemukseni mukaan se on Jumala, joka pitää huolta minun uskostani... vaikka muuta kuinka yrittäisin itselleni joskus vakuutella.)

Teme

Jari L:

--- Lainaus käyttäjältä: "Teme" ---
--- Lainaus käyttäjältä: "Eliza" ---
--- Lainaus käyttäjältä: "Jari L" ---Uskovainen on sellainen, joka on ottannut vastaan Jumalan armon, Jeesuksen Kristuksen.
--- Lainaus päättyy ---

Mää en osaa :cry: Tai siis, kyllä mää uskon että Jeesus on mun vapahtaja mutta olen varmaan liian ylypiä että osaisin sen armon ottaa vastaan. Tai no emmää tiiä. :roll:
--- Lainaus päättyy ---


*pst* se on vain harhaa, että "ottaa Jumalan armon vastaan" ... ihmisen on helppo kuvitella tuollainen, kun ekana on saanut sen armon ilman omia ansioita. (Kyllä sain  hakata kauan päätäni seinään, että tajusin tuon... Jos minun pitäisi ottaa vastaan ja pysyä Jumalan armossa, niin kyllä silloin olisi jo usko jäänyt. Kokemukseni mukaan se on Jumala, joka pitää huolta minun uskostani... vaikka muuta kuinka yrittäisin itselleni joskus vakuutella.)

Teme
--- Lainaus päättyy ---


Niin omassa voimassa usko ois voinut jäädä...mutta esim. Joh. 1 luku jae 12....mutta kaikille jotka ottivat hänet (Jeesus) vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat häneen nimeensä...eli Jeesukseen.

Noissa edellisissä kommenteissa viitaten..sanoisin että EI OMASSA VOIMASSA VAAN PYHÄN HENGEN VOIMALLA, jonka on luvattu antaa jokaiselle joka uskoo Jeesukseen elämmän pyhitettyä elämää.
sillä tiedämme mm. ettei juomarit , huorin tekijät peri Jumalan valtakuntaa...se vaatii myös meiltä jotain...hyljätä synti.
mutta kiitos Jumalalle siitä että HÄN antaa voiman, jos tahdomme kulkea Jeesuksen jalan jäljissä, kaste haudan kautta.
sanoisin vielä että Jumala ei vaadi meiltä suurta uskoa , vaan USKOA suureen Jumalaan.

lopuksi sanoisin ettei tule väärin käsityksiä..
Vain usko Jeesukseen pelastutaan, mutta jos haluat olla Jumalan käytössä..niin lue 2 tim. 2: 19-23
Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".
20 Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
21 Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.
22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.
23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

Siunausta t: Jari  :)

Jari L:
Eliza...
Jeesus rakastaa sinua äärettömästi..
Sinun ei tarvitse muuta kun hyväksyä (uskoa)sen mitä Jeesus on sinun puolesta tehnyt.
Jeesus on antanut sinun syntisi anteeksi Golgatan ristillä ja on mennyt valmistamaan sinulle sijan taivaan kotiin...Eikö se jo laittaa kiittämään ...
Jeesuksen veri puhdistaa tänäänkin....
siunausta Jari :)

Teme:
Miksi puhutaan uudestisyntymisestä, jos ihmisen täytyy ottaa jotain vastaan? Olen nähnyt 4 lapsen syntymän läheltä, ja aktiivinen rooli synnytyksessä on vain synnyttäjällä eikä syntyvällä.

Jostain syystä tuo "uudesti syntyminen" terminä herättää minulla kysymyksiä aika paljon, jos ihmisellä on jotain muuta roolia siinä kuin vastaan tappelu. Joko Raamattu valehtelee ja käyttää väärää sanaa "uudesti syntyminen" tai ihmisellä ei ole mitään aktiivista roolia siinä prosessissa. Minä olen valmiimpi uskomaan jälkimmäiseen kuin ensimmäiseen.

Teme

Satunnainen Etsijä:

--- Lainaus käyttäjältä: "Jari L" ---... se vaatii myös meiltä jotain...hyljätä synti.
--- Lainaus päättyy ---

Niin siihenhän Jumalan rakkaus meitä ohjaa, elämään ihmisiksi. Mutta ei sillä tavoin kukaan pelastu eikä sillä ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa. Ei synti ole tekoja tai tekemättä jättämisiä, ne ovat vain meissä kiinni riippuvan synnin ilmentymiä. (Room. 7:14-25)

Usko on Jumalan teko meissä, emme me voi siihen mitään lisätä, emme yhtään mitään - vastaan ottamista, vaatimusta - mitään.

Ja siinähän se suurin vaikeus on. Tunnustaa, ettei minusta mihinkään ole. Että kaikki on armon varassa, että yksin Jumala, Kristus on turvani.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta