Kirjoittaja Aihe: Hulluko olen? -Ihmeparantumiset  (Luettu 23194 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa apellikka

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 108
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #30 : 26.02.08 - klo:19:02 »
Arvostelusta tuli mieleen, että uskon määrän (eli yleensä sen puutteen) arvostelu sattuu kristittyyn syvälle. Onneksi lopullinen tuomiovalta ei ole yhdelläkään meistä.
Vähän hirtehisesti mietin, missä vuoret olisivatkaan, jos me saisimme niitä siirretyiksi? Tuntureitakin moni toivoo lähemmäs etelää.
Kristuksen usko riitti luonnonvoimien yli. Lohdullista on, että hän on lähellä silloin, kun olen heikko, sairas, arvosteltu tai arvostelemassa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #31 : 26.02.08 - klo:19:07 »
Olen käyttänyt Jumppu-käsitettä sen vuoksi, että minulla oli outo tuttava 13-44 -vuotiaana. Hänhän oli isäni tuttava. Hän kutsui isääni Nikodeemukseksi. Minua hän kutsui Saatanaksi. Hän oli mielestään Jeesus. Hän käytti sanaa "Jesse" omasta itsestään. Hän puhui omasta "isästään" Jumppuna.  :wink: Ei se ole körttislangia eikä yrittelyä päästä tähän samaan maailmaan kuin nuoremmat. Tämä on totta ja valittelen tosikkomaisuudessani anteeksipyyntöjen ohessa. Anteeksi.
wilhelmi niskasen jäljillä

jUHOMA4

  • Vieras
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #32 : 26.02.08 - klo:20:49 »
Kiitos Juhani vastauksestasi  :!:  terveisin  Jussi Malkamäki

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #33 : 27.02.08 - klo:14:56 »
Ihmeparannukset ovat minun arkipäivää. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa apellikka

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 108
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #34 : 27.02.08 - klo:20:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Yasmin"
a

Kellä sitten on niin vahva usko, ei varmaan monella. Ja siksi juuri noita ihmeparanemisia ei tapahdu kuin joitakin ihan harvoja, tosi harvoja ja tosi harvoin, siis tositosi harvoin.


Onneksi heikommallakin uskolla saa rukoilla. Sitä yhteyttä tarvitsee terveenä ja sairaana jopa kuoleman hetkellä.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #35 : 28.02.08 - klo:00:14 »
Lainaus käyttäjältä: "apellikka"
Lainaus käyttäjältä: "Yasmin"
Kellä sitten on niin vahva usko, ei varmaan monella. Ja siksi juuri noita ihmeparanemisia ei tapahdu kuin joitakin ihan harvoja, tosi harvoja ja tosi harvoin, siis tositosi harvoin.


Onneksi heikommallakin uskolla saa rukoilla. Sitä yhteyttä tarvitsee terveenä ja sairaana jopa kuoleman hetkellä.


Ja miksi "ihmeparantumisesta" puhutaan aina vain sairaudesta parantumisen yhteydessä? onko sama muissakin kielissä?
eikö Paavon ja sepän kohtaaminen ollut Paavon kannalta parantumista ihmeellisellä tavalla?

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #36 : 28.02.08 - klo:16:27 »
elämä on ihme... ja parantumiset on ihmeitä. :o
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa apellikka

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 108
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #37 : 29.02.08 - klo:10:14 »
Ja joka-aamuinen herääminen on ihme!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #38 : 29.02.08 - klo:10:51 »
Lainaus käyttäjältä: "apellikka"
Ja joka-aamuinen herääminen on ihme!


sekä jokaöinen nukkuminen on ihme! :wink:
Myös sohvalle nuhahtaminen on ihme! :roll:
Lapset ovat ihmeitä! :shock:
Acta, non verba.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #39 : 29.02.08 - klo:15:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "apellikka"
Ja joka-aamuinen herääminen on ihme!


sekä jokaöinen nukkuminen on ihme! :wink:
Myös sohvalle nuhahtaminen on ihme! :roll:
Lapset ovat ihmeitä! :shock:


Ihme juttu...  :D

Lars Mikael

  • Vieras
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #40 : 01.03.08 - klo:14:10 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
elämä on ihme... ja parantumiset on ihmeitä. :o


Niin ovat ja luonnosta löytyy ihmeiden ihmeitä. Tahtoo vain olla niin, että parantumisihmeet menevät ihmeistä kertovan tai sen kokeneen piikkiin. Jumala unohtuu tai Hän jää sivurooliin. Valitettavan usein ihmeistä kertova luo itselle vain mainetta ja kunniaa (suureen ääneen - huutaen), tekee itseä tunnetuksi tai jopa rahastaa (elättää itseään). Ei Jeesus kehuskellut parantumisihmeillä - päinvastoin - käski usein pysyä niistä vaiti ja antoi kunnian sille jolle kunnia kuuluu. Ihmeiden ja kokemusten perässä laukkaavia ihmisiä käy usein sääliksi, kun Jumala voi tehdä ihmeen sängyssä maaten, jos niin haluaa. Eikä Jumala paranna vain parantaakseen, jokaisella asialla, niin myös sairaudella on Jumalan HYVÄ tarkoitus.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #41 : 01.03.08 - klo:16:41 »
Se on totta. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #42 : 02.03.08 - klo:10:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Lumi"
Siis pitää vain uskoa enemmän ja lopettaa synnin tekeminen. Ja jos käy jonkun oikein vaikutusvaltaisen esirukoilijan juttusille, niin ehkä sitä sitten paranee???

En tajua sitä, että miksi pitäisi mennä jonkun rukousGurun luo rukoiltavaksi että Jumala kuulisi paremmin. Miksi Jumala ei paranna vaikka yksin rukoilevaa jos on parantaakseen?


Voisiko ihminen parantua ihan muutenkin. Tiedän tapauksia, joissa syöpä on parantunut ilman ihmeparantamista. Ihmisen omassa elimistössä on puolustusmekanismeja.

Mr. Hin tekee ihmeparannuksia liukuhihnalla. Hänen ei tarvitse edes koskea ihmiseen, niin tapaa tuupertuu maahan pelkästä puhalluksesta. Emme  useinkaan ymmärrä hysteriaa emmekä psykoosia ja siitä johtuvia väliaikaisia parantumisia. Joukkokokouksissa tarkoituksena on psyykosin ja hysterian lietsominen. Ne, jotka ovat suggestiolla alttiimpia, ovat puhujan johdateltavissa.
Acta, non verba.

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #43 : 02.03.08 - klo:12:03 »
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
Ja miksi "ihmeparantumisesta" puhutaan aina vain sairaudesta parantumisen yhteydessä? onko sama muissakin kielissä?


Sattuipas itselleni ajankohtainen kysymys. Olisi ehkä pitänyt osua tänne foorumille eilen, kun kirjoitin ranskaksi esseetä Lourdesin ihmeparantumisista. Ranskaksi ainakin käytetään sanaa, joka tarkoittaa käytetyssä kielessä ensisijaisesti fyysistä parantumista. Ja esseeni aiheeseen perehtyessäni törmäsin mm. varsin pitkään listaan katolisen kirkon tunnustamisista ihmeparantumisista, ja viimeisin näistä tunnustamisista oli v. 2005.  Mutta todettakoon myös se, että suurimalla  osalla Lourdesin vierailijoista toiveissa on  kuitenkin nimenomaan "guérison intérieure" eli sisäinen parantuminen.
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #44 : 02.03.08 - klo:14:03 »
Lainaus käyttäjältä: "MillaB"
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
Ja miksi "ihmeparantumisesta" puhutaan aina vain sairaudesta parantumisen yhteydessä? onko sama muissakin kielissä?


Sattuipas itselleni ajankohtainen kysymys. Olisi ehkä pitänyt osua tänne foorumille eilen, kun kirjoitin ranskaksi esseetä Lourdesin ihmeparantumisista. Ranskaksi ainakin käytetään sanaa, joka tarkoittaa käytetyssä kielessä ensisijaisesti fyysistä parantumista. Ja esseeni aiheeseen perehtyessäni törmäsin mm. varsin pitkään listaan katolisen kirkon tunnustamisista ihmeparantumisista, ja viimeisin näistä tunnustamisista oli v. 2005.  Mutta todettakoon myös se, että suurimalla  osalla Lourdesin vierailijoista toiveissa on  kuitenkin nimenomaan "guérison intérieure" eli sisäinen parantuminen.


Lourdesissa turistina käyneesä, mutta odottamatta ihmeparanemista, minua aina puistattaa. Todellisia ihmeparanemisia ei tiedetä, mutta neljää epäillään. Mahtava business katoliselelle kirkolle ja näyttävät rullatuolikulkueet illan hämärtyessä ja suuret parantola rakennukset. Kylän tunnuslause on suomeksi "Tehtävänämme on lisätä toivoa" Siinä ei puhuta mitään paremisista. Legendat pitävät siitä huolen.

Kylät tuovat sinne vuosikynttilöitä rukoilemaan puolestaan. Kaikki tämä hyvässä uskossa? Ihmiset hakivat sieltä astioilla vettä, joka tuli kuulemma lähteestä ja sillä oli parantava voima. Vettä ja astioita niille oli hyvästä hinnasta myytävänä kuten kaikkea muutakin roinaa.

 Kun olin  erehtynyt lukemaan jutun paikasta Valitut Palat lehdestä niin se oli todella vaatimaton luola verratuna lehden liioittelevaan kertomukseen. Kuitenkin me tiedämme, että täältä on lähdettävä ennemmin tai myöhemmin riippumatta rukouksistamme. Sitä mitä on taivaan isän suunnitelmissa emme tiedä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi