Kirjoittaja Aihe: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville  (Luettu 19975 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #15 : 01.09.21 - klo:20:53 »
Asia on tällä kerralla selvä. :039:
Sanottaisimmeko, että jää tarkkailun alle.

Olin Latviassa, kun oli se Jeltsinin kahakka valkoisessa talossa Moskovassa.
Pojat siellä mietti mennäkkö sinne ja kaivaa aseet esiin.

En tiedä muistatko aikaa ja tapausta.
Pieni hetki historiassamme.
Michail oli sen juutalaisen kaverin nimi ja sen kaveri oli Sergei, kun mietti, että mitä tehdä.
Onneksi se tapahtuma meni ohi nopeasti ja muistaakseni Jeltsinistä tuli sitten pressa ja vallankaappaus loppui aika äkkiä.
Taisi olla viimeinen tähän asti vanhanvallan isku, vaikkakin Putin taitaa olla samaa sitä vanhempaa kaartia.

Kyllä kai se piru päässee vielä irti.
https://www.youtube.com/watch?v=Jwtyn-L-2gQ

Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #16 : 01.09.21 - klo:21:16 »
Oli kyllä maailmankirjojen sivun kääntyminen suuntaan tai toiseen isosti tohon aikaan ihan pienessä.

1944 itse tiedät varmaan Suomen ja oliko Kekkosen sotaharjoitusten aloittamisen Suomessa ja liittoutumisen ajan.
Olet varmasti enempi perillä asioista kuin minä.

Itse pyörin pikkukundina kaikenmaailman terroristien tai siihen aikaan ne oli ekoja maahanmuuttajia porukoissa.
Ol SWABO ja latinalaisia ja en olisi ikinä kakarana tutustunut niihin, mutta kun siskoni jonkun radikaalin kanssa oli ja sit muhun tutustui,.

Ihmettelen kun samaa 70 ja 60 lukua eläneitä meitä on muitakin tänne kirjoittelemassa, niin miksi ne ei koskaan, että olihan silloinkin 60 luvulla vapaa seksi ja sodat ja poliittinen myllerrys.

En kuitenkaan ihan vanhin kirjoittajista täällä ole.

Olisi kiva lukea mitä vanhusjengi on esimerkiksi näistä elokapinallisista, kun nyt on tai muista kapinallisista.
Tuskin ne tekee mitään materiaan kohdistuvia iskuja, kuten löisi ikkunat rikki turvetuottajien konttorista tai radikaalimpaa. Onhan nykyään nämä kyber jengit, että ei vastarinta ihan olematonta ole, mutta jos verrataan 70 lukuun, niin ainoastaan tää muslimijengi niin tekee mitään samanlaisia iskuja, kun 70 luvulla tapahtui vähän väliä.

Mitenköhän olen jäänyt, niin voimakkaasti näihin muistoihin.
Saisi mcclean tehdä jonkun psykoanalyysin,
https://www.youtube.com/watch?v=poXvMBhjSWk
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #17 : 01.09.21 - klo:21:21 »
Korjaanpa tuon Namibian suurimman puolueen nimen. Se on SWAPO eli South West African People's Organization (suom. Lounais-Afrikan kansanjärjestö). Puolueen nimessä säilyy maan entinen nimi, koska se perustettiin jo 1960 itsenäisyyttä ajavaksi vapautusliikkeeksi.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #18 : 01.09.21 - klo:21:26 »
Korjaanpa tuon Namibian suurimman puolueen nimen. Se on SWAPO eli South West African People's Organization (suom. Lounais-Afrikan kansanjärjestö). Puolueen nimessä säilyy maan entinen nimi, koska se perustettiin jo 1960 itsenäisyyttä ajavaksi vapautusliikkeeksi.
Olisikohan maailma vähemmän kireäpipoisempi ilman opettajia.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #19 : 01.09.21 - klo:21:31 »
Mä en muista SWAPOsta muuta kuin että niitä oli Hesassa vierailulla ja ystäväni Sakke edes mennyt nukkunut tai siis hukkunut kanssa niitä kateltiin, et kauniita mustia tyttöjä ja jotenkiun niiden värit.

pena varmaan muistaa ajan. Kiva kun edes yksi on elänyt samoilla vuosilla, vaikka ei huudeilla.

SWAPO jengi oli mukavia, kuten tää Amerikan tyttö kun kävi Suomessa Angeladaa joku pena muistaa.

No SWAPO noin enempi poliittisena liikkeenä sitten oli mun terroristi tai anarkisti tai vain haaveilijoiden kanssa enempi sitten tuttuja, mutta SWAPO jengin kanssa ei ollut kuin lyhyt tapaaminen silloin joskus.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #20 : 01.09.21 - klo:21:34 »
Korjaanpa tuon Namibian suurimman puolueen nimen. Se on SWAPO eli South West African People's Organization (suom. Lounais-Afrikan kansanjärjestö). Puolueen nimessä säilyy maan entinen nimi, koska se perustettiin jo 1960 itsenäisyyttä ajavaksi vapautusliikkeeksi.
Anteeksi taas tietämättömyyteni.

Siis noi oli isompi maan puoilue ja mä pidin ihan vaan pienenä terrroristiliikkeeksi, kuten kait muutkin Suomessa.
Tik toc.


Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #22 : 01.09.21 - klo:21:49 »
Missä on krjoittaja mjyyrä.
Hän oli itseään tai omaa itseään isompi mitä kuvitelmissaan kait, enhän voi tiedä mitä mies nyt on mielessään.

Niin hän oli perillä kuten pena menneestä eristyisesti musan alueella, mutta joskus mietin hänen tietämystään politiikan alueelta, eristyisesti Tanskasta.

Sitten  oli malla joka oli maailman körtein ihminen. Nöyrä ja oma rakas itsensä.

Pahus kun luulen, että mun kärkäs terävä kirjoittelu on ollut osaltaan ajamassa pois kivoja kirjoittelijoita.
Ne on vetäneet herneen nenään ja alkaneet kirkumaan jostain ihan turhasta.

Jotenkin synkkasi ajatusten tasolla, vaikka ei läheskään kaikessa.

Niin maailma muuttuu ja körttifoorumi.

https://www.youtube.com/watch?v=F7wit8_8SqA&list=RDCLAK5uy_mfut9V_o1n9nVG_m5yZ3ztCif29AHUffI&index=10
Tik toc.


Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #24 : 01.09.21 - klo:22:31 »
so, you think i am simple minded ja oudon näköinen, no en tajuu

https://www.youtube.com/watch?v=sKYYPh8rvQU
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #25 : 01.09.21 - klo:23:10 »
Kiva nähdä Viisveisaajan käynti täällä.  :023:

Tällainen yömyssy syyskuun alkuun.

https://www.youtube.com/watch?v=n7I-0nfEeOs

Huomenissa ehkä tylleröä katsomaan, olis niinku kolmas kerta.
Nyt hän on reilun viikon ikäinen.
Tänään tuli kuva missä tuntui olevan hyvät oltavat kylvyssä
isänsä turvallisilla käsivarsilla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #26 : 01.09.21 - klo:23:30 »
Missä on krjoittaja mjyyrä.
Hän oli itseään tai omaa itseään isompi mitä kuvitelmissaan kait, enhän voi tiedä mitä mies nyt on mielessään.

Niin hän oli perillä kuten pena menneestä eristyisesti musan alueella, mutta joskus mietin hänen tietämystään politiikan alueelta, eristyisesti Tanskasta.

Sitten  oli malla joka oli maailman körtein ihminen. Nöyrä ja oma rakas itsensä.

Pahus kun luulen, että mun kärkäs terävä kirjoittelu on ollut osaltaan ajamassa pois kivoja kirjoittelijoita.
Ne on vetäneet herneen nenään ja alkaneet kirkumaan jostain ihan turhasta.

Jotenkin synkkasi ajatusten tasolla, vaikka ei läheskään kaikessa.

Niin maailma muuttuu ja körttifoorumi.

Niin, haikeudella muistellaan monia kirjoittajia jotka täällä ovat vuosia sitten ja vuosikausia
olleet läsnä, lukemassa, kirjoittamassa, antamalla hoitavaa ja rohkaisevaa sisältöä tänne.

Se on täällä tiedossa että myyrä on täällä kirjoittanut sivullinen-nimimerkillä.
Ja siitä olen varma, veli vv, että esim. malla ei ole täältä pois sinun kirjoittelun takia,
eikä kukaan muukaan joka täällä on ollut eikä nyt näy, on monia muita syitä itse kullakin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #27 : 02.09.21 - klo:07:51 »
Kun yhteiset sotaharjoitukset ex-N-liiton kanssa olivat keskustelun aiheena usein, oli kuulemma käyty keskustelu auringon nousun suunnan kenraalin ja suomalaista maastoajoneuvoa esittelevän kotoperäisen joukon välillä. Meikäläiset kovasti kehuivat omaansa, jolloin kenraali oli mennyt Nasun viereen ja koputtanut auton kylkeen todeten "niet pantzar".
Kekkosen ajan komentajasta Sutelasta usein todetaan, että osasi pitää puolensa, kun manipuloitiin yhteisillä sotaharjoituksilla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #28 : 03.09.21 - klo:22:41 »

https://www.youtube.com/watch?v=zGSeWI2Jo-U

Justinilla vaihteeksi 4-kielinen kitara.
Onkohan tuo vähän yksitoikkoisempaa ja väkisin vääntämistä verrattuna 6-kielisiin kitaroihin?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari 17, tarinan kertojille ja musan ystäville
« Vastaus #29 : 06.09.21 - klo:13:17 »
https://www.youtube.com/watch?v=HWUbtqpFx7o

Laitanpa Justinilta "vaihteeksi" tällaisen, ei hassumpaa!   :023:

Saa nähdä koska hänellä hiukset haaskautuu kieliin niin pahasti että soitto keskeytyy....
ehkä niin käynytkin, mutta jäänyt varmaankin julkaisematta....  :003:
« Viimeksi muokattu: 06.09.21 - klo:13:23 kirjoittanut vn »