Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 13  (Luettu 22343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #120 : 18.11.12 - klo:12:27 »
Kiitos.
Minä löysin netistä tämän. Se riittäköön minulle.
Katsoin heti ne paikat jotka ovat minulle tärkeitä. Hyvin ovat saman sisällön pitäneet aina tähän uusimpaan käännökseen saakka. Kun olen edelliseen tottunut, käytän enemmän sitä, vihkiraamattuamme.

Tässä Biblia 1776
http://www.finbible.fi/head/bibl.htm
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #121 : 18.11.12 - klo:12:55 »
Rukoilevaisten sivuilla on myös tuo virtuaaliversio, mutta sieltä löytyi sen lisäksi painettu versio kohtuuhintaan- niinkuin arvelinkin. Meni jo tilaukseen - jippii. :)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #122 : 18.11.12 - klo:13:01 »
Ps. 105:2
   
Laulakaa hänelle, veisatkaa hänelle, puhukaa kaikista hänen ihmeistänsä.

Ps. 135:3
   
Ylistäkää Herraa, sillä Herra on hyvä, veisatkaa kiitosta hänen nimellensä, sillä se on suloinen.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #123 : 19.11.12 - klo:13:01 »
Luin huvikseni joitain päivän tekstinkohtia Raamattu.uskonkirjat.net sivustolta verraten eri Raamatun käännöksiä. Jostain kumman syystä ikivanha Biblia 1776 kolahti eniten suorasukaisuudessaan ja "palavuudessaan". Pitää alkaa selata nettikauppoja, jos sellainen vielä löytyisi uutena painoksena. Ainakin lestadiolaiset ja rukoilevaiset sitä käyttää. Myös se kieli kiinnostaa kovasti, sitä voisi lukea rinnakkain uudemman painoksen kanssa.




...osa heistä
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #124 : 19.11.12 - klo:16:22 »
1. Tessalonikalaiskirje 5

1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
11 Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.
12 Mutta me pyydämme teitä, veljet, antamaan tunnustuksenne niille, jotka tekevät työtä teidän keskuudessanne ja ovat teidän johtajanne Herrassa ja neuvovat teitä,
13 sekä pitämään heitä erinomaisen rakkaina heidän työnsä tähden. Eläkää rauhassa keskenänne.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #125 : 20.11.12 - klo:14:12 »
Hyvä on sen osa, jota sinä, Herra,
kasvatat ja jolle sinä opetat lakiasi.
Pahana päivänä sinä varjelet häntä,
 kun hauta jo aukeaa sille,
joka rikkoo lakiasi.
Ps. 94:12-13  


Autuas se mies, jota sinä, Herra,
kuritat ja jolle sinä opetat lakisi,
antaaksesi hänelle rauhan pahoilta päiviltä,
kunnes jumalattomalle on kaivettu hauta!
Raamattu 1933/38   

Autuas on se, jota sinä, Herra, kuritat,
ja opetat sinun laistas,
Että hänellä kärsivällisyys olis, koska vastoin käy,
siihenasti kuin jumalattomalle hauta valmistetaan.
Biblia 1776  
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #126 : 20.11.12 - klo:18:01 »
1. Korinttolaiskirje 3:
16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #127 : 20.11.12 - klo:18:06 »

   Miksen tietäisi?!


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #128 : 20.11.12 - klo:20:33 »
1. Korinttolaiskirje 3:
16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Minä en ole Jumalan temppeli, mutta me olemme. Jumalan Henki asuu meissä vaikka ei ehkä minussa. Tässä puhutaan seurakunnasta eikä yksityistä kristityistä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #129 : 21.11.12 - klo:02:58 »

   kui?


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #130 : 21.11.12 - klo:07:11 »
   kui?

Eihän siinä sanota: Te olette Jumalan temppeleitä ja Jumalan Henki asuu kussakin.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #131 : 21.11.12 - klo:09:53 »
Psalmit 43
1 Auta minut oikeuteeni, Jumala, ja aja minun asiani armotonta kansaa vastaan. Päästä minut kavaloista ja vääristä ihmisistä.
2 Sillä sinä olet minun Jumalani, minun linnani. Miksi olet minut hyljännyt? Miksi minun täytyy käydä murhepuvussa, vihollisen ahdistamana?
3 Lähetä valkeutesi ja totuutesi. Ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi,
4 että minä saisin tulla Jumalan alttarin eteen, Jumalan eteen, joka on minun iloni ja riemuni, ja kiittäisin kanteleilla sinua, Jumala, minun Jumalani.
5 Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #132 : 21.11.12 - klo:10:02 »
Laulaako Daavid tässä vain itsensä puolesta. Vai onko kysymyksessä koko kansa ?

Onko palestiinalaiset nyt se armoton kansa, kavalat ja väärät ihmiset ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #133 : 21.11.12 - klo:16:10 »
Biblia tuli Länsi-Suomen Lapista, nopeaa toimintaa.  :) :) Sen on painattanut Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys Oulussa. Kieli on varmaan sellaista että saa lukea vähän melkein kuin sanakirjan kanssa uudempaa painosta apuna käyttäen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Päivän teksti vol 13
« Vastaus #134 : 21.11.12 - klo:16:29 »
Onko kirjaimet lisäksi fraktuuraa ? :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)