Kirjoittaja Aihe: Herättäjäjuhlapuhuja ja Radio Sodoma  (Luettu 6497 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Herättäjäjuhlapuhuja ja Radio Sodoma
« Vastaus #15 : 03.12.19 - klo:12:02 »
Kuka yrittää masentaa muita jutuillaan. Masentuminen ei ole oikea tie tulevaisuuteen ja on hyvä huomioida, myös se mitä ympärillä tapahtuu. Opi siis lukeemaan ajan merkkejä.
:kahvi:

Masentaa? Jos koet noin niin vastakysymyksen voi holauttaa: miksi juttujeni ja kirjoituksieni perusteella on mahdolllisuus masentua?
Tuossapa miettimistä meille kaikille!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Herättäjäjuhlapuhuja ja Radio Sodoma
« Vastaus #16 : 03.12.19 - klo:18:43 »
Herättäjäjuhlat on onneksi rakennettu niin että se on sama, jos siellä vaikka puhuisi välillä puhuva papukaijja.

Vähän kuin Tuomasmessu, jossa liturgia ja muu pelastaa tilaisuuden, vaikka olisi huonokin puhe.

Minusta kiva kun on erilaisia puhujia, kunhan perinteiset ovat enempi äänessä.

En kuitenkaan kaikkia puheita kuuntele, että voin jättää väliin, jos yks tai kaks puhuukin puuta heinää.
Itse juhlat on enempi kuin vain puheet.
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Herättäjäjuhlapuhuja ja Radio Sodoma
« Vastaus #17 : 04.12.19 - klo:10:48 »
:kahvi:

Masentaa? Jos koet noin niin vastakysymyksen voi holauttaa: miksi juttujeni ja kirjoituksieni perusteella on mahdolllisuus masentua?
Tuossapa miettimistä meille kaikille!
No ei ainakaan minua Kalistajan jutut ja kirjoitukset masenna. Ketjun aloituksessa mainittu Radio Sodoman herättäjäjuhlapuhuja Antti Holma on avoimesti homoseksuaali, jonka väärässä hengessä arvostelua uskossaan suvaitsevainen alatiellä oleva vaivainen hetero-syntisäkki kauhistuu.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Herättäjäjuhlapuhuja ja Radio Sodoma
« Vastaus #18 : 04.12.19 - klo:17:51 »
Alatietä tässä itse kukin vaeltaa, vaivaisena maan matosena.

Ymmärrän kyllä luterilaisen huolen, mutta jos homous olisi este puheiden pitämiselle, niin aika liuta herättäjä vaikuttajia joutuisi laittamaan suun suppuun ihan johtoporukasta lähtien.

Me voitais hetroina sitten pitää pari paheksuvaa puhetta.

Itse silloin aikoinaan kun kuulin, että Korkalainen joka veti ties mitä nuorten veisuukuoroa ja johti ties mitä on mikä joku rekisteröity homosuhteessa tai joku sana kummajainen, niin kummastutti vähän.
 No nykyään kun näitä erisukupuoli suuntautuneita on tullut vastaan ties millaisissa työyhteyksissä, niin se ei hetkauta suuntaan ei toiseen.

Ehkä kuitenkin jotkut kriteerit puhujissa tulee olla, mutta homous ei kyllä minusta ole este.
Tik toc.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Herättäjäjuhlapuhuja ja Radio Sodoma
« Vastaus #19 : 11.12.19 - klo:22:20 »
Herättäjäjuhlat on onneksi rakennettu niin että se on sama, jos siellä vaikka puhuisi välillä puhuva papukaijja.

Vähän kuin Tuomasmessu, jossa liturgia ja muu pelastaa tilaisuuden, vaikka olisi huonokin puhe.

Minusta kiva kun on erilaisia puhujia, kunhan perinteiset ovat enempi äänessä.

En kuitenkaan kaikkia puheita kuuntele, että voin jättää väliin, jos yks tai kaks puhuukin puuta heinää.
Itse juhlat on enempi kuin vain puheet.

Aika usein olen sanonut, ja sanon sen nyt: Herättäjäjuhlilta jää kohtuullisen usein jotain käteen ja mieleen ja muistiin ja mihin vaan. Useimmiten siellä on ollut ihan hyvä olla, ja on siellä myös evästä saanut, toisiinsa nähden erilaista ruokaa eri aikoina ja eri paikoissa. Kaipa sitä Kauhavalle myös kykenee lähtemään.  Oikeastaan juhlat laillaan antavat tietyllä tavalla jopa hieman väärän kuvan herännäisyyden tilasta. Eihän se kokonaisuudessaan kaksinen ole. Se herännäisyyden tila, herännäisyys tänään... Jos vertaa... Vaikka aikaan parhaisiin. :kahvi: