Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut 11. erä  (Luettu 45030 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #30 : 13.08.18 - klo:15:15 »
Nyt on alkanut jälkipyykin pesu. Huh !  Pitääkö jo 4-vuotiaana aloittaa treenaaminen ?

Minä luulen, että liika treenaaminen on pahasta. Iltalehdessä Toni Roponen arvelee, että se voi olla syynä siihen että nytkin oli niin moni toivomme loukkaantumisen takia sivussa.

Iloon minä enemmän uskoisin, ja monipuolisuuteen. Tässä minun talossani näkee vielä lapsia pihaleikeissä, eilenkin ilahdutti oikein komeasti potkaistu kaaripallo. Tärkeämpää tietysti olisi että kansa liikkuisi kuin se että on huippuja joiden liikkumista seurata itse sohvalle lösähtäneenä.

Saako lapset riehua rauhassa, ilman että on joku aikuinen hyssyttämässä että olkaa hiljaa, tai pelkäämässä että putoatte vielä sieltä puusta? Kuinka paljon aikuiset antavat mallia, että kaikkialle mennään autolla ja että kaikki kiva löytyy kännykästä?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #31 : 13.08.18 - klo:15:33 »
Kunnianhimo on syntiä. :018:

Ai? Muistan ikuisesti, kuinka minulle opetettiin koulun uskontotunnilla tasan toisin. Olinko 3. vai 4. luokalla, siis jotain kymmenvuotias, ja osana tietokilpailua piti mainita jokin huono ominaisuus, ja mainitsin kunnianhimon, mutta opettaja ei kelpuuttanut vastausta. Hän olikin kokoomuslainen; ehkä se heidän mielestään on ok.

Hassu sana se kyllä on. Onko kunnia jotain erityistä mainetta ja muilta saatavaa ylistystä urotöistä, vai sitä että on kunniallinen, elää säädyllistä elämää? Jos hiljaa ja muilta huomiota kerjäämättä yrittää tehdä parhaansa, kilpailee itsensä kanssa vain, onko se kunnianhimoa? Ja onko se väärin? Onko se siinä vaiheessa väärin, kun rupeaa laiminlyömään muita, ollakseen yhdessä asiassa niin hyvä kuin voi?

Maria Lasitskenen äreys huonolla tuloksella voittamansa korkeuskisan jälkeen on puhuttanut. Joidenkin mielestä hän oli ylimielinen kun ei arvostanut EM-kultaa ja siitä iloinnut. Vaikka ymmärrän tuon näkökannan, kuulun kuitenkin toiseen leiriin: Urheiluun saa suhtautua myös niin, että pahin kilpakumppani löytyy peilistä. Tavoitteena ei ole muiden kukistaminen vaan se että tekee itse parhaansa, ja tällä kertaa se ei häneltä mielestään onnistunut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #32 : 13.08.18 - klo:15:37 »
Joo, tuo kunnianhimo on kyllä vähän erikoinen kun oikein miettii.... :017:
Minusta paremmalta tuntuisi esim. "hyvän olon tunne"

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #33 : 13.08.18 - klo:19:12 »
Näistä yleisurheilukisoista ja suomalaisista vielä niin minusta Maria Huntingtonissa näytti olevan sellaista räväkkyyttä joka suomalaisilta usein puuttuu, räjähtävää voimaa. Se on synnynnäinen ominaisuus, toki harjoituksella jonkin verran kehitettävissä, mutta jos on luontaisen hidas niin raja tulee ennen pitkää vastaan. Ja sitä tarvitaan myös heittolajeissa.

Jäi vain askarruttamaan, riittääkö hänellä mittaa seitsenottelijaksi? En tiedä kuinka pitkä hän on, mutta näytti useimpia kilpasiskojaan lyhyemmältä. Semmoiset noin 178-senttiset pärjää parhaiten, siltä näytti kun vähän tilastoja plarasin. On tietysti poikkeuksiakin, Jessica Ennis-Hill oli vain 165-senttinen ja silti olympiavoittaja. Tilastoista näkyi myös, että juoksuissa hyötyy jos on vähän lyhyempi (aidat ymmärrän, sileän matkoja en), ja että kenttälajeissa päinvastoin, pituus on valttia. Näin etenkin kuulassa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #34 : 13.08.18 - klo:19:20 »
Minun pitäisi oppia täsmentämään. Tarkoitin ajattelemaani vanhempien kunnianhimoa lapsen menestyksen suhteen.

Kiitos öppis !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #35 : 18.08.18 - klo:14:41 »
Tuli käytyä tunnin pyörälenkillä...pieni "lenkkilakutauko" kääntöpaikalla,
tällä kertaa ajoin edestakaisin samaa reittiä enkä rinkiä.
Täällä on hyviä pyöräilyreittivaihtoja useita, mäkisiäkin ken niitä kaipaa...minä nikellyn niihin.

Kohta alkaa timanttiliigan katselu maksukanavalta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #36 : 26.08.18 - klo:17:53 »
Katsoin pitkästä aikaa formulakisan melkein kokonaan, kun ei muutakaan ollut tarjolla,
ja pyhät yleensä laiskottelen hommista...nyt kyllä pitäisi mennä lettuja paistamaan...
vai kai se on välttämätön ylläpitotoimenpide...eikä mikään "homma"...
Mulle vaan ruonlaitto täyttä tuskaa...tiskaaminen kyllä sujuu...kuten olen kai turissut... :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #37 : 26.08.18 - klo:19:31 »
Olen usein katsonut "kestävyysurheilu" - sivustoa.
Sieltä näkee kaikenlaista mielenkiintoista, esim. jos on telkussa jäänyt näkemättä.
Kuten mulla tänään Vuelta, se olisi ollut mielenkiintoisempaa kuin formula.
Ja sieltä näki hyvin suunnistuksen pitkän matkan tulokset, niitä ei ollut telkussa missään.

Para-EM-kisoja olen myös aika paljon nyt seuraillut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #38 : 28.08.18 - klo:15:24 »
Nyt ovat ketjunpyörittäjät  Espanjassa La Vueltaa ajamassa. Kolme etappia on ajettu, tänään 4. päättyy Malagaan.

Tuloksia voi seurata tästä:

https://www.livetulokset.com/pyoraily/

Eurosport lähettää livenä alk. klo 16 tämän 4. osuuden.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #39 : 28.08.18 - klo:15:38 »
Kiitos, jospa 16 alkaen tunnin verran vueltaa katselisin... :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #40 : 28.08.18 - klo:19:11 »
Jep....pitihän tuo vueltan lähetys kokonaan katsoa...sen seurauksena iltameno jäi väliin,
mutta se ei ollut mitenkään pakollinen...tulipa nyt sitten vapaailta...  :003: :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #41 : 28.08.18 - klo:20:11 »
Granadassa !

Olipa valtavat hedelmä ym. viljelmät.

Kaikki nimekkäimmät eivät ole vueltassa. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #42 : 29.08.18 - klo:14:12 »
Tulipa iltayöllä katsottua vielä mestareiden liigan karsintapeliä...sekin kohta alkaa... :023:
Siis Ajaxin ja Kiovan Dynamon välinen peli...jäin siihen jumiin...pakostakin...
Olipahan Ajaxilta aivan mahdotonta pallon hallintaa, syöttöpeliä, ylivolimaa...etten muista
ikupäivänä tuollaista nähneeni, tuolla tasolla.
Ja siis lähinnä se että peli päättyi 0 - 0....
Ajaxilla oli ainakin yli 5 tolppa / ylärimalaukausta...ja loput 15 maalipaikkaa tuhrivat
osumalla aina maalivahtiin...saamattomuutta / huonoa onnea...mitä lie...
Ajax pääsi yhteismaalein 3 - 1 mestareiden liigaan...siellä on tehtävä maalejakin...


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #43 : 30.08.18 - klo:20:54 »
Tänään sitten arvottiin mestareiden liigan 8 lohkoon 4 joukkuetta kuhunkin....
Noh...enpä äkkiseltään osaa enempää kommentoida miten kävi...seurailen pikku hiljaa...

Nyt lähipäivinä on sitten Ruotsi-Suomi maaottelu...muuten...Sandra mukana... :023:
ja myöskin timanttiliigan kaksipäiväinen finaali Lontoossa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 11. erä
« Vastaus #44 : 31.08.18 - klo:15:22 »
Uusinta Timanttiliiga-Zürich osakilpailu alkaa klo 16  CMore2;lla

klo 18 YLE 2:lta alkaa Suomi-Ruotsi maaottelu, jatkuu aina klo 22 asti.

  :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)