Kirjoittaja Aihe: Körttipuku  (Luettu 38215 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Körttipuku
« Vastaus #75 : 30.03.15 - klo:10:26 »
Minua miellyttäisi Mao-Kiinan univormu. Toisaalta hame olisi kyllä paksureitisen käytössä sikäli parempi, että housut tuppaavat hajoamaan aina juuri siitä kohtaa, missä reidet kävellessä hankaava vastakkain.

Ooooh...  :060:

https://www.youtube.com/watch?v=3cbMLeeV1ww

ps. Kiinan kansanarmeija on maailman suurin työnantaja - 2,8 miljoonaa sotilasta ja muu porukka siihen päälle

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körttipuku
« Vastaus #76 : 30.03.15 - klo:10:46 »
^Köh... ajattelin kyllä pikemmin tällaista. Ei raapiutuisi risusavotassa sääret.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttipuku
« Vastaus #77 : 30.03.15 - klo:12:55 »
Ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan. Ostetaan halpistavaratalosta maastokuviollinen parseeli ja mennään sen kanssa metsään. Mies miehenä ja nainen naisena. Olisin esitellyt suomalaisen naissoturin, mutta en hallitse nappulatekniikkaa. Tässä en halua venkoilla, olen soturihenkinen ja kiinnostunut kaikenlaisesta videomateriaalista.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körttipuku
« Vastaus #78 : 30.03.15 - klo:14:23 »
Ei kai tässä kuvioita kaivata, vaan yleispätevää käytännöllisyyttä. Eikö tuulipuku käy suomalaisen maolaisasusta?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körttipuku
« Vastaus #79 : 30.03.15 - klo:15:26 »
Tuulipuku kahisee ikävästi ja hiostaa. Ei ole tarvetta sulautua maastoon, ja kaiken ruskeasävyisen vieressä naamani näyttää ikävän kelmeältä. Siniharmaa farkkutakki olisi paras.

Miksi noissa körttihameissa on (ainakin kuvissa) noin paljon vekkejä?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Körttipuku
« Vastaus #80 : 30.03.15 - klo:15:33 »
Körttipuvun hameosa tehdään suorasta kappeesta (kankaan leveys usein 150cm), joten se pitää vekittää, jotta se saadaan kantajan vyötärölle sopivaksi. Itse laitoin vyötärölle myös kuminauhan, joten pieni painonvaihtelu ei tunnu vyötäröllä. Puku istuu paremmin ja tuntuu napakammalta. On muuten harvinaisen mukava kantaa, joskin hiukan( :002:) lämmin kesäkuumalla. Liivihamee vuoksi tosin siedettävä. Joskus olen ajatellut tehdä puvun intianpuuvillasta, mutta kun käyttö on muutenkin vähäistä, taidan tyytyä alkuperäiseen.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Körttipuku
« Vastaus #81 : 31.03.15 - klo:09:34 »
Ei kai tässä kuvioita kaivata, vaan yleispätevää käytännöllisyyttä. Eikö tuulipuku käy suomalaisen maolaisasusta?

Piippua polttelevalle ei tuulipuku käy. Olen kuullut roihuavista polttelijoista.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttipuku
« Vastaus #82 : 31.03.15 - klo:21:50 »
Piippua polttelevalle ei tuulipuku käy. Olen kuullut roihuavista polttelijoista.

Farkkupuku sopii piipunpolttajalle niin turvallisuussyistä kuin tyylillisestikin.  :023: 

Kun meitä neuvottiin koulussa ennen hitsausharjoituksia, ope käski laittaa farkut jalkaan, ettei pöksyt pala.
Pyryharakka

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körttipuku
« Vastaus #83 : 31.03.15 - klo:22:00 »
^Minulla oli varmaan farkut silloin jo valmiiksi jalassa, kun en neuvoa muista. Opin lukiossa hitsaamaan. Sitä varmaan harvemmille tapahtuu. Taito on kyllä valitettavasti jo unohtunut, kun en ole sen koommin harjoitellut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Körttipuku
« Vastaus #84 : 01.04.15 - klo:07:48 »
Minulla on aina farkut kun menen omaa pihaa kauemmaksi. Hautajaisvaatteet on erikseen ja suuriin juhliin saattaa löytyä vielä hameita ja leninkejä.

Tänään on markkinapäivä, etsin tummansinistä pitkähihaista puseroa. Tilaan Körttikaupasta körttihuivin, siinä on minun körttivarustukseni. Mustia puseroita on, niitä voi vaihdella sinisen kanssa vuoroin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Körttipuku
« Vastaus #85 : 01.04.15 - klo:08:44 »
Hienoa Riitta-mummi, että liityt minun ja erään toisen Lahtelaisissa seuroissa vakiokävijän mukaan körttihuivin kantajaksi. :039: :023:

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Körttipuku
« Vastaus #86 : 01.04.15 - klo:09:03 »
Kiitos kaikille jotka ovat rohkaisseet tähän ratkaisuun. Suositteletko , meme, sitä suurta huvia vai pienempää ? Onko vaihtoehtoina villa  tai  puuvilla ? Taidan soittaa Lapualle ! :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Körttipuku
« Vastaus #87 : 01.04.15 - klo:09:25 »
Soitin Lapualle Körttikauppaan ja tilasin isomman huivin. Haluan hartioille lämmintä. Koko on Kati Leskelän mukaan 125 x 125. Pienempi on 75 x 75. Se on minun  ' suurudelleni'  liian pientä.  :003:

Oli kiva kun kuulin hiukan murrettakin samalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Körttipuku
« Vastaus #88 : 01.04.15 - klo:09:29 »
Asia siis hoidossa. Minulle iso huivi oli ihan liina iso. Huivin materiaali on muistaakseni pellava -puuvillaa.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Körttipuku
« Vastaus #89 : 01.04.15 - klo:09:33 »
Kati sanoi että molemmat on villaa. Nykyisin ehkä näin.

Meillä on tätä kokoeroa. !    Nyt markkinoille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)